Czy samodzielnie czytając Biblię można dojść do „wykładni” Towarzystwa „Strażnica”?
1.
Popatrzmy na kolejny przykład:
Podczas przemienienia Jezusa ukazali się też „w chwale” Mojżesz i Eliasz (Łk 9:30, 31; Mt 17:3; Mk 9:4).
( Przemienienie, Wnikliwe poznawanie Pism, t. 2, str. 487)
Dalej czytamy:
Jezus nazwał to wydarzenie „wizją” (Mt 17:9), ale nie uznał go za twór ich wyobraźni. On sam naprawdę tam przebywał, w przeciwieństwie do Mojżesza i Eliasza, którzy od dawna nie żyli. Byli tam obecni tylko w wizji.
Dla porządku zaznaczam, że inne przekłady Biblii na język polski w Mt 17:9 używają słowa WIDZENIE.
2.
NN autorzy jehowickiego leksykonu podają także prawdopodobną przyczynę tejże „wizji”:
Przemienienie najprawdopodobniej miało dodać Chrystusowi sił przed czekającymi go cierpieniami i śmiercią, a także pokrzepić jego naśladowców i umocnić ich wiarę.
Wizja jednak obejmowała także i fonię, a więc obraz był pełen:
I oto ukazali się im Mojżesz i Eliasz, którzy z nim rozmawiali. (Mt 17: 3)
3.
Powyższy werset jest niezrozumiały w kontekście „nauki” WTS:
Jezusa Chrystusa nazwano „pierworodnym z umarłych” (Kol 1:18). Był on pierwszą istotą wskrzeszoną do życia wiecznego.
(Zmartwychwstanie, Wnikliwe poznawanie Pism, t. 2, str. 1166)
W jakiej zatem wierze miała „wizja” umocnić naśladowców Chrystusa?
Przecież z Ewangelii wynika bezspornie, że przemienienie miało miejsce przed ZMARTWYCHWSTANIEM!
4.
Jedyna zatem wiara, jaką ta „wizja” mogła umocnić, to wiara w istnienie duszy nieśmiertelnej.
Inaczej byłby to pokaz nieprawdziwy.
Trójwymiarowe kłamstwo.
WTS natomiast stwierdza, że wiara w istnienie duszy była obca apostołom. I Biblia jej zaprzecza. Mojżesz i Eliasz, nieświadomi niczego (Kazn. 9:5), symbolicznie przebywali jedynie w „grobowcach pamięci” (Jana 5:28).
Jak zatem wytłumaczyć obecność w „wizji” Mojżesza i Eliasza?
Moim zdaniem tylko w dwojaki sposób:
Naftali, zapraszam do dyskusji.
27 12.2012