WIEDZA
1

Wędrujący statecznik – Zagadka zdjęcia

14/04/2015
5551 Wyświetlenia
2 Komentarze
9 minut czytania
Wędrujący statecznik – Zagadka zdjęcia

Istnieje tajemnicza fotka – „schowany za murkiem” sugerująca, że statecznik z szachownicą leżał w innym miejscu dotąd nie zlokalizowanym przez jakąkolwiek Komisję…

0


Wędrujący statecznik – Zagadka zdjęcia

Z racji wyłączonych zdjęć, powyżej do pobrania z linku analiza zapisana w PDF. pod_murem

W oficjalnym położeniu tego elementu nic nie wskazuje, że znajduje się on przy/za – w pobliżu jakiegoś muru. Do starego muru oddzielającego smoleńską polanę od placu ze „stojanką” na terenie smoleńskich zakładów lotniczych SmAZ, od stateczników filmowanych przez S. Wiśniewskiego jest dość daleko i muru stamtąd nie widać, w którą stronę by nie patrzeć.

bing1_stat

Tak jest na oficjalnej mapie i „rozkładówce” Anodiny. Nic więc nie pasowało – albo statecznik, albo murek.

Murek ten, swą konstrukcją – wyglądem przypomina bardzo mur jakim ogrodzony jest komis leżący przy ul Kutuzowa (na mapce – strzałka prawa) – w ciągu ze stacją benzynową i remizą straży pożarnej.

komis1

DSCF7695

Rozważmy pierwszą możliwość. Czy zdjęcie mogło być wykonane zza tego muru z terenu Komisu?

Jest to niemożliwe z co najmniej trzech powodów:

1/ Na filmie Wiśniewskiego z tzw „pierwszych chwil po”  widoczny jest zagajnik samosiejek (gdy Wiśniewski wchodzi pomiędzy stateczniki) częściowo obalonych w kierunku wschodnim i jednoznacznie można stwierdzić, że mimo iż kamera pokazywała lasek w kierunku też i Komisu – Komis jest niewidoczny. A więc i nie ma możliwości odwrotnej.

lasek za statecznikami kier pd_zach

2/ Przede wszystkim jest to tylko mały fragment ogrodzenia a nie cały mur jak ten okalający Komis od strony północnej i wschodniej.

surowki Lapacz6

3/ Trzeci powód to inne, nieznane zdjęcie (nigdzie dotąd nie publikowane – dzięki Jacku) tego samego ujęcia ale z pełniejszym kadrem. Wyraźnie widać na nim, że zostało wykonane z jadącego na północ samochodu. W dolnym prawym rogu zdjęcia widoczna jest jezdnia. Auto właśnie mija Komis Daewoo, który leży po lewej stronie drogi. W głębi za murkiem widoczny statecznik.

kia1

Na mapie można wskazać opisane położenie – znakiem „x” zaznaczono miejsce wykonania zdjęcia a kółeczkiem położenie statecznika:

mapa11A

Dziś ta topografia została znacznie zmieniona. Wycięto drzewa pomiędzy komisem a ulicą Kutuzowa, wybudowano tam nowy parking – także od strony ulicy i doszedł nowy salon Renault.

Smolensk, Russia

Zielona, kropkowana linia pokazuje obszar dziś już wyciętych drzew.

linia przerywana

W zbliżeniu – nowe miejsca parkingowe, brak muru od strony północnej:

KiaplusRenaultKiaplusRenault2_dac

Zaznaczono miejsce gdzie był murek i wśród drzew statecznik. Strzałka wskazuje granatowy element szyldu, który wcześniej był i po prawej stronie.

Może chodziło o tę część:

– Fragment artykułu z Naszego Dziennika (24.04.2010)
(Z Markiem Borawskim, fotoreporterem „Naszego Dziennika” przebywającym 10 kwietnia, w dniu katastrofy prezydenckiego samolotu Tu-154, w Smoleńsku i Katyniu, rozmawia Paweł Tunia)

Ale udało się Panu zrobić zdjęcia miejsca katastrofy?
– Zrobiłem zdjęcie części samolotu, to było prawdopodobnie skrzydło lub ogon, jednak pewności nie mam. To mogła być także jakaś inna część. Z dachu hotelu próbowaliśmy robić kolejne zdjęcia, jednak praktycznie nic nie było widać. Zapoznałem się wtedy z listą osób znajdujących się na pokładzie samolotu. Cały czas nie chciałem wierzyć w to, co się stało. Wszelkimi sposobami podejmowaliśmy kolejne próby zbliżenia się do miejsca katastrofy albo przedostania się do miejsc, z których byłoby lepiej widać to, co się stało. Staraliśmy się wchodzić na okoliczne budynki, ale bez powodzenia. Wówczas skierowaliśmy się z powrotem w pobliże miejsca katastrofy, od tej samej strony co wcześniej, jednak już nie mogliśmy nawet tam podejść, bo stał kolejny kordon milicji, który nie chciał nas przepuścić. Ten ogon czy skrzydło, które wcześniej fotografowaliśmy, po około dwóch godzinach zostało uprzątnięte. Nie wiem, co się z tym stało, w każdym razie nie było tego widać z miejsca, z którego wcześniej było fotografowane.?
TIGER65 31322 | 04.05.2013 21:06
http://markowski.salon24.pl/505199,potwierdzenie-zeznan-sp-remigiusza-musia (od blogeraPropatriana)

Poniżej, jak budynek Daewoo wyglądał 10.04.2010r. i miejsce z murkiem widoczne za statywem z kamerą po prawej stronie zdjęcia.

reporter

Gdy spojrzymy zgodnie z mapą  z terenu komisu w kierunku północ – wschód przekonamy się, że z terenu Komisu wykonanie takiego zdjęcia (z widoczną jezdnią) nie było możliwe (patrz pierwsza mapka u góry).

Okazuje się więc, że elementy samolotu nie spadały zgodnie z planem na polankę przy Siewiernym ale były najzwyczajniej w świecie ustawiane i przestawiane. Ich lokalizację zmieniano, transportując z jednego miejsca na inne. Elementy lotniczego złomu wymieniano.

Istnieją dowody, że statecznik ten był zamieniany z jednego egzemplarza na drugi. Poniżej dwa różne egzemplarze:

00

Jak dotąd brak widoków na zakończenie śledztwa smoleńskiego – na bazie dotychczasowych opracowań różnych autorów można przedstawić szkic materiałów dowodzących „kłamstwa smoleńskiego”.

1. Nie było „katastrofy smoleńskiej” w rozumieniu powszechnie znanym i stosowanym przez media oraz obóz władzy i nie tylko.
2. Większość materiałów o „katastrofie” została poddana „obróbce” czyli była fałszowana.

3. Samolotu TU 154M nr 101 nie było na polanie smoleńskiej, jego fragmenty leżą na płycie bocznej Siewiernego i miejsce jego destrukcji to prawdopodobnie teren Zakładów Lotniczych SMaZ w Smoleńsku.

4. Na polance uznanej fałszywie za miejsce „katastrofy” leżały fragmenty dwóch innych samolotów, ale nie tego właściwego o nr. bocznym 101.

5. Nie było półbeczki ani wybuchów w powietrzu w okolicach TAWS38. Ewolucje przypisywane tupolewowi wykonał rosyjski IŁ-76. Nie zaobserwowano na drzewach i na ziemi ani ubrań, ani szczątków ludzkich (kilka na filmie Wiśniewskiego, m.in kobieta w walonkach oraz manekiny), które mogły tam być na skutek wspomnianych zdarzeń.

6. Brak udokumentowanych relacji i dowodów na wylot 96 osób samolotem TU154m nr. 101, tym samym nie można stwierdzić, że zginęli w „katastrofie”.

Przypomniałem tu lekko rozszerzoną analizę http://arkanoego.net/index.php/2014/04/04/wedrujacy-statecznik-zagadka-zdjecia/

http://arkanoego.net/index.php/2014/02/14/gdyby-bylo-inaczej/

http://dakowski.pl//index.php?option=com_content&task=view&id=9050&Itemid=100
http://arkanoego.net/index.php/smolensk/od-inscenizacji-do-ekshumacji-cz1/

http://arkanoego.net/index.php/smolensk/rekonstrukcja-burt-tupolewa-tych-najwazniejszych/
http://arkanoego.net/index.php/2013/12/29/krotki-dodatek-do-rekonstrukcji/
http://arkanoego.net/index.php/2014/02/05/aneks-do-rekonstrukcji/

http://arkanoego.net/index.php/2014/03/07/notatki-smolenskie-tzw-wylot/

http://cudwcielonegoducha.neon24.pl/post/76068,samolot-widmo

właściciel Neonu usunął dokumentację zdjęciową z mego bloga „Cud wcielonego ducha”

http://arkanoego.net/index.php/2014/03/20/to-strazacy-w-smolensku-podkladali-ogien/

http://freeyourmind.salon24.pl/393348,komplet

http://vlad-igorev.livejournal.com/

http://gorojanin-iz-b.livejournal.com/68671.html

http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk2010/post/239280,fizyk-prof-m-dakowski-w-sprawie-katastrofy-smolenskiej

http://rafzen.wordpress.com/2013/02/17/zamach-10-kwietnia-2010/

http://zamach.eu/130213/Untitled_1.html

http://gazetawarszawska.com/2014/01/17/zawiadomienie-o-przestepstwie-lotu-lo016-boeing-b-767-300/

Yurko

http://arkanoego.net/

0

Yurko

Cud wcielonego ducha, pierwsze slowa z wiersza Cypriana Norwida pt. PISMO, czyli nie szermowac, krzyczéc, Lecz cala sila dzialac

111 publikacje
3 komentarze
 
Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758