„Rynek Kolejowy” dotarł do dokumentu prezentującego stan realizacji na koniec sierpnia tego roku inwestycji kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych współfinansowanych ze środków unijnych.
Wynika z nich, że aż 11 projektów o łącznej wartości 8,8 mld zł ma nikłe szanse na pełną realizację przed zakończeniem perspektywy budżetowej UE, czyli właśnie do roku 2015. Stawia to pod ogromnym znakiem zapytania niedawną deklarację premiera Donalda Tuska, który zapowiedział 30 mld zł na inwestycje kolejowe do 2015 r.
– Będziemy także inwestowali, szukając również możliwości europejskich w modernizacji kolei – mówił dokładnie tydzień temu w sejmie premier. – Mówimy tutaj o zaangażowaniu w latach 2013-2015 30 miliardów złotych z modernizacji kolei – obiecał. Z naszych informacji wynika jednak, że PKP Polskie Linie Kolejowe mają bardzo poważne problemy z realizacją inwestycji współfinansowanych ze środków unijnych, które były podstawą wyżej wspomnianej deklaracji premiera potwierdzonej później przez ministra transportu Sławomira Nowaka.
Szef resortu transportu doprecyzował później, że na infrastrukturę z deklarowanej przez szefa rządu kwoty zostanie przeznaczonych aż 26,5 mld zł. Kwota ta nie pojawiła się przypadkowo. Jest to bowiem wartość wszystkich 49 projektów współfinansowanych ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, za których realizację odpowiedzialne są PKP Polskie Linie Kolejowe jako inwestor.
Więcej TUTAJ
Nie boimy się kontrowersyjnych tematów! Piszemy jak jest. Niezależne forum kolejowe - www.infokolej.pl