BIZNES
Like

TFI spod znaku wschodzącego słońca: ekspozycja na rynek Japoński.

25/08/2013
730 Wyświetlenia
0 Komentarze
2 minut czytania
no-cover

Ten kto przewidział skok Japońskiego tygrysa, odnotował w ciągu ostatnich 12 miesięcy istotną poprawę wyników na swoim koncie. 

0


 

 

W ostatnich miesiącach kraj kwitnącej wiśni zaczął działania luzujące politykę pieniężną i dramatycznie pobudzające rynek- jednocześnie tworząc dodatkowy dług.

 

W efekcie tego podejścia, ostatnie raporty dotyczące Japonii mówią o systematycznym spadku – a obecnie utrzymaniu się poziomu stopy bezrobocia, do 4,1%, znaczącym wzroście indeksu PMI do ponad 52 punktów, oraz wyższą produkcję krajową (+2%)

 

Poprawa nastrojów zaczęła przekładać się na wydatki konsumenckie, niestety krótkoterminowo. W lipcu został odnotowany wzrost o ponad 1,5%, zaś w czerwcu – spadek o 0,2% . Co ważne, sytuacja jest odwrotna do oczekiwanej przez analityków.

 

Wśród polskich TFI, chętnych było niewielu. Praktycznie , nie licząc zagranicznych funduszy, o klientów konkurować mogą jedynie ING Specjalistyczny Fundusz Inwestycyjny Otwarty Subfundusz Japonia, oraz PKO Światowy Fundusz Walutowy Specjalistyczny Fundusz Inwestycyjny Otwarty Subfundusz PKO Akcji Rynku Japońskiego

 

W przypadku propozycji PKO, polityka inwestycyjna skupia się na lokowaniu od 60 do 100% w akcji firm z rynku japońskiego oraz tytuły uczestnictwa w lokalnych funduszach inwestycyjnych. Jako zabezpieczenie fundusz posiada możliwość inwestycji od 0 do 40% kapitału w instrumenty dłużne i pieniężne. W ciągu ostatnich 12 miesięcy fundusz wypracował zysk na poziomie 9,86% co jest godnym uznania wynikiem

 

W odniesieniu do ING, fundusz jest agresywnym podejściem do inwestowania w spółki rynku japońskiego gdyż maksymalnie do 100% przeznacza na instrumenty akcyjne lub warranty na zbywalne papiery wartościowe. W ramach portfela aktywów funduszu możemy znaleźć takie firmy jak Toyota Motor Corp, Mitsubishi, Japan Tabacco, Honda czy Bridgestone.

 

Największa koncentracja kapitału występuje na spółkach z rynku consumer goods (ponad 26%) oraz sektora finansowego( 22%)

 

Fundusz dzięki swoim inwestycjom w ciągu ostatniego roku  uzyskał wynik +48,57%, tym samym deklasując polskiego przeciwnika.

0

kampanieonline

253 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758