Terminal naftowy – największa tego typu inwestycja realizowana w Polsce –

 powstanie na terenie gdańskiego Portu Północnego, na obszarze ok. 29 hektarów. Plan zakłada budowę około 20 zbiorników różnej wielkości, od 10 tys. do blisko 63 tys. metrów sześciennych. W ramach inwestycji powstanie także niezbędna infrastruktura towarzysząca: drogi, parkingi, a także rurociągi zewnętrzne łączące terminal z Naftoportem oraz bazą PERN Przyjaźńw Gdańsku.

Szacunkowy koszt budowy to ok. 750 mln zł.

Na kolejnym etapie, przetargu  z zakwalifikowanymi uczestnikami zostanie przeprowadzony dialog, którego celem będzie omówienie kwestii związanych z realizacją inwestycji, w tym doprecyzowanie szczegółów technicznych.  Następnie, uczestnicy dialogu otrzymają dokumentację ustalającą warunki realizacji inwestycji i zostaną zaproszeni do złożenia ofert zawierających m.in. oferty cenowe.

Kto odwołął poprzedniego Prezes PERN Soszyńskiego.

  1. Projekt terminala Oiltank był zagrożeniem interesów Rafinerii LOTOS?

  2. Projekt był zagrożeniem interesów rosyjskich dla terminali w Bałtijsku i Kalingradzie i przykładem działania agentów wpływu ??

  3. Typowe dla Portu Północnego działanie tandemu Zarządu Portu MorskiegoGdańsk i władz Gdańska znanego z utrącenia kilku inwestycji np. elewator zbożowy w Porcie Północnym ,fiasku budowy terminala LNG w Gdańsku oraz tzw układ Prezydenta Miasta Gdańska w związku z otwargiem ofert na budowę zbiorników w Gdańsku.???

  4. Działania zakulisowe sił z ul. Okopowej i resortów dla ochrony interesu portu Gdyńskiego i terminala Dębogórze oraz tzw. interesu strategicznego Odessa Brody Gdańsk

Co się naprawdę rozgrywa w Gdański , Płocku i gdzie jeszcze??

 

Kejow