Hongkońska telewizja Now TV wyprodukowała spot, który ma promować (chyba) mistrzostwa Europy w Polsce i na Ukrainie – podaje eurosport.pl.
Klimat rodem z mangi, zalatuje prawdopodobnie II WŚ. Chyba będzie to najbardziej oryginalny spot związany z Euro 2012. Do tamtejszego odbiorcy może i trafia, a czy trafia do europejskiego?
– Po pierwsze, jest to telewizja z Hongkongu. Po drugie, Piosenka ma bardzo poetycki tekst i jest śpiewana po kantońsku. Jej tytuł to: "Bitwa na trawie". Miesza się język wojenny i piłkarski. Jest tam nawet fragment, że są ranni w pierwszej połowie – mówi Eurosport.pl Radosław Pyffel z Centrum Studiów Polska Azja.
– Ale jest to kiepska promocja kraju i imprezy. Niestety, właśnie w taki sposób postrzegany jest tam nasz region i Polska. Jako miejsce, gdzie toczyła się bitwa i wojna i tylko utwierdza przekonanie, że Polska jest krajem, wojny, zniszczeń i cierpienia. Według mnie szkoda, że w czasie Euro gdzieś na świecie, przez cały okres trwania imprezy, będzie jej towarzyszyć taki spot – podkreśla specjalista z CSPA.
Więcej:
http://www.eurosport.pl/redakcyjny_blog14/szokujaca-zapowiedz-euro-2012-w-chinskiej-telewizji_post142466/blogpostfull.shtml
"Szef Dzialu Ekonomicznego Nowego Ekranu. Dziennikarz z 10-letnim stazem. Byly z-ca szefa Dzialu Biznes "Wprost"."