Firmy Sony i Samsung próbują zmusić amerykańskich sprzedawców do nie obniżania ustalanych przez nich minimalnych cen telewizorów – podają wirtualnemedia.pl.
Celem jest utrzymanie rentowności, przy jednoczesnym wsparciu tradycyjnych sieci handlowych w walce z internetową konkurencją.
Najwięksi na świecie producenci telewizorów zdecydowali się na wprowadzenie w USA nowej polityki w obliczu szybkiego spadku cen. Jeszcze w 2009 roku płaskoekranowy odbiornik kosztował za oceanem średnio 644 dolarów, podczas gdy w roku ubiegłym było to już 545 dolarów. To oznacza spadek o 15 proc. i to pomimo, że średnia przeciętna ekranu w kupowanych telewizorach wzrosła z 33 cali w 2007 roku do 38 cali w I kwartale roku 2012.
Inny powód to odnotowany w zeszłym roku po kolejnych sześciu latach wzrostów spadek sprzedaży telewizorów, który doprowadził do dużych finansowych strat producentów.
Według analityków, kroki podjęte przez Sony i Samsunga mogą także pomóc tradycyjnym sklepom typu Best Buy czy Target w walce z praktyką tzw. "showroomingu", w ramach której konsumenci przychodzą do nich tylko po to, aby sprawdzić nowe modele telewizorów, a następnie kupują je po niższej cenie online, np. w Amazon.
Więcej:
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sony-i-samsung-wprowadzaja-minimalne-ceny-telewizorow
"Szef Dzialu Ekonomicznego Nowego Ekranu. Dziennikarz z 10-letnim stazem. Byly z-ca szefa Dzialu Biznes "Wprost"."