Ludzie na całym świecie chcą i muszą podróżować. Epidemia COVID-19 postawiła więc przed przewoźnikami ogromne wyzwania. Zarówno linie lotnicze, jak porty lotnicze wypracowują coraz skuteczniejsze rozwiązania, których celem jest zmniejszenie ryzyka epidemiologicznego i przywrócenie intensywnego ruchu lotniczego. Wraz z jego odrodzeniem, zwiększy się zapotrzebowanie na pilotów. Zastąpią oni tych, którzy odeszli z pracy w czasie pandemii, bądź odejdą w najbliższym czasie, np. ze względu na osiągnięcie wieku emerytalnego. To prognozuje znaczny wzrost zapotrzebowania na szkolenia lotnicze. Włodzimierz Soiński, Prezes Zarządu Certyfikowanego Ośrodka Szkolenia Lotniczego UnitedSky: „Według szacunków międzynarodowych organizacji lotniczych, w ciągu następnych 10 lat światowy rynek lotniczy będzie musiał zatrudnić ponad 250 tysięcy nowych kapitanów. W Polsce w tym czasie będzie potrzebnych ponad 2 tysiące nowych pilotów i specjalistów […]
Ludzie na całym świecie chcą i muszą podróżować. Epidemia COVID-19 postawiła więc przed przewoźnikami ogromne wyzwania. Zarówno linie lotnicze, jak porty lotnicze wypracowują coraz skuteczniejsze rozwiązania, których celem jest zmniejszenie ryzyka epidemiologicznego i przywrócenie intensywnego ruchu lotniczego. Wraz z jego odrodzeniem, zwiększy się zapotrzebowanie na pilotów. Zastąpią oni tych, którzy odeszli z pracy w czasie pandemii, bądź odejdą w najbliższym czasie, np. ze względu na osiągnięcie wieku emerytalnego. To prognozuje znaczny wzrost zapotrzebowania na szkolenia lotnicze.
Włodzimierz Soiński, Prezes Zarządu Certyfikowanego Ośrodka Szkolenia Lotniczego UnitedSky: „Według szacunków międzynarodowych organizacji lotniczych, w ciągu następnych 10 lat światowy rynek lotniczy będzie musiał zatrudnić ponad 250 tysięcy nowych kapitanów. W Polsce w tym czasie będzie potrzebnych ponad 2 tysiące nowych pilotów i specjalistów branży lotniczej. Ten rekordowy popyt stanowi duże wyzwanie dla ośrodków szkolących pilotów. Potrzebne są nowe, innowacyjne ścieżki kariery za sterami oraz nowoczesne systemy szkoleniowe. Dostępne raporty i analizy wskazują na zmianę trendów w szkoleniu pilotów: coraz mniej z nich wywodzi się obecnie z wojska lub aeroklubów, natomiast coraz więcej z kursów organizowanych przez linie lotnicze oraz niezależne, certyfikowane organizacje. Z analiz UnitedSky wynika, że przyszli piloci coraz częściej wybierają prywatne szkoły gwarantujące wysoką jakość kursów, dostępność statków powietrznych, indywidualne i przyjazne podejście instruktorów oraz elastyczność czasową”.
Równolegle do prognozowanego rozwoju lotnictwa liniowego, notujemy w kraju duży wzrost zainteresowania lataniem samolotami prywatnymi w celach biznesowych i rekreacyjnych. Polacy zaczynają dostrzegać, że prywatne samoloty są dostępne nie tylko dla miliarderów. Zakup i eksploatacja samolotu to koszty porównywalne z utrzymaniem sportowego supersamochodu czy luksusowego jachtu.
„Jeszcze 6-7 lat temu w Polsce było zarejestrowanych ok. 400 prywatnych samolotów, dziś jest ich już ponad 1400*. W tym samym czasie liczba prywatnych helikopterów zwiększyła się z 42 do blisko 200. Stąd też obserwujemy w UnitedSky coraz większe zapotrzebowanie na szkolenia PPL (Private Pilot Licence). Potencjał rozwoju jest ogromny: w Czechach, gdzie mieszka blisko cztery razy mniej ludzi niż w Polsce, prywatnych samolotów jest prawie o połowę więcej niż u nas.” – dodaje Prezes Soiński.
UnitedSky to wiodący ośrodek szkolenia lotniczego w Polsce. Organizuje kursy teoretyczne i praktyczne dla pilotów prywatnych i zawodowych, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Wszystkie zajęcia prowadzone są z troską o zachowanie najwyższych standardów, jednocześnie spełniając wymogi nadzoru lotniczego. Efektywność szkoleń prowadzonych przez UnitedSky potwierdza wysoka zdawalność egzaminów.