Bez kategorii
Like

„Salomonowy wyrok Trybunału Konstytucyjnego”

19/05/2012
497 Wyświetlenia
0 Komentarze
14 minut czytania
no-cover

TK pozwolił przez najbliższe 12 miesięcy pałować, aresztować, przesłuchiwać i wreszcie strzelać, do tych, których premier Tusk uzna za wichrzycieli, nacjonalistów, kiboli, chuliganów, polskich szowinistów, antysemitów i antyeuropejski element

0


“Salomonowy”( czyli czytaj , jaki koteczku?) wyrok Trybunału Konstytucyjnego pozwala pałować, strzelać do Polaków, ograniczać ich wolności w ciągu najbliższych 12 miesięcy, choć to niezgodne z konstytucją RP

 

W dniu 17 maja 2012 r.na posiedzeniu Trybunału Konstytucyjnego rozpatrywano kwestię konstytucyjności stosowania środków przymusu bezpośredniego przez podległe rządowi RP służby porządku publicznego, wyposażone przez rozporządzenia Premiera i Rządu RP  w szerokie kompetencje i środki, równoznaczne z tymi, które przewidziane są stanem wyjątkowym.

Zapadł  w dniu 17 maja Salomonowy wyrok, mający tym razem oblicze sędziego sprawozdawcy,  prof. UJ Andrzeja Wróbla oraz twarze pozostałych sędziów  TK pod przewodnictwem  sędzi TK Marii Gintowt-Jankowicz.

Można powiedzieć, że władza uczy się szybko. Teraz nie potrzeba smutnego pana w czarnych okularach, a jedynieobdarzonego wytrzeszczem przerażonych oczu, zdradzających obawę o skalę przestępstw wobec narodu i państwa polskiego- premiera Tuska, któremu nie potrzebna jest WRON, a jedynie TK, aby wypowiedział wojnę Polakom.

Trybunał Konstytucyjny czyniąc zadość swemu “konstytucjonalizmowi i poczuciu prawa” orzekł niekonstytucyjność przesłanek i samego użycia  środków przymusu bezpośredniego, ale zarazem jako usłużne narzędzie w rękach mocodawców i pracodawców- pozwolił pozostających pod rozkazami premiera RP służbom, przez okres najbliższego roku( 12 miesięcy) pałować , aresztować, przesłuchiwać, a wreszcie strzelać do tych, których rząd RP uzna za: wichrzycieli, nacjonalistów, kiboli, chuliganów, polskich szowinistów, antysemitów itp. antypaństwowy i antyeuropejski element.

Brzmi to groźnie i jednoznacznie wobec “spodziewanych”- spontanicznych, ale bardziej inspirowanych już wkrótce, a ciągle nagłaśnianych i podgrzewanych “zamieszek i protestów” w okresie ME w piłce nożnej – nazwanych eufemistycznie EURO 2012.

Kiedy pojawia się problem z eurowalutą i narasta konflikt w Eurolandzie, kiedy przygotowywane jest przez USrael “ostateczne rozwiązanie kwestii irańskiej”, kiedy potrzebe jest wielkie bumm…! architektom NWO, dla realizacji ich chorych i urojonych marzeń- wtedy w sukurs przychodzą pożyteczni idioci pod każdą szerokością geograficzną w postaci wszelkiego rodzaju marionetkowych premierów, sędziów, politycznych i kulturowych “autorytetów”.

Warto jednak zadać pytanie sędziom TK i panu premierowi Tuskowi, czy zapomnieli kto tak naprawdę jest ich pracodawcą i mocodawcą? Niech przeczytają art.4 konstytucji RP!!! Chyba , że chodzi w tym artykule o inny naród niż polski, może chodzi o naród wybrany?!

PZ

 

 

 

Komunikat prasowy po rozprawie dotyczącej przesłanek stosowania środków przymusu bezpośredniego.

Kwestionowane upoważnienia ustawowe są niezgodne z konstytucją.

17 maja 2012 r. o godz. 9.00 Trybunał Konstytucyjny rozpoznał połączone wnioski Prokuratora Generalnego dotyczące przesłanek stosowania środków przymusu bezpośredniego.

Trybunał Konstytucyjny orzekł, że:

 

1) art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji 2) art. 24 ust. 3 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej
3) art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. o Żandarmerii Wojskowej i wojskowych organach porządkowych 4) art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu 5) art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym
6) art. 68 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej
są niezgodne z art. 41 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 oraz z art. 92 ust. 1 Konstytucji;
7) art. 39 ust. 7 ustawy z dnia 13 października 1995 r. – Prawo łowieckie w związku z art. 16 ust. 4 ustawy o Policji powołanej w punkcie 1 w zakresie, w jakim dopuszcza stosowanie przez strażnika Państwowej Straży Łowieckiej środków przymusu bezpośredniego, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 września 1990 r. w sprawie określenia przypadków oraz warunków i sposobów użycia przez policjantów środków przymusu bezpośredniego nie jest niezgodny z art. 41 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 oraz z art. 92 ust. 1 konstytucji.

 

II

Przepisy wymienione w części I w punktach 1-6 tracą moc obowiązującą z upływem 12 (dwunastu) miesięcy od dnia ogłoszenia wyroku w Dzienniku Ustaw.

W pozostałym zakresie Trybunał umorzył postępowanie ze względu na zbędność wydania wyroku.

Rodzaje środków przymusu bezpośredniego, określające w jaki sposób funkcjonariusze danej służby mogą ograniczyć wolność osobistą obywatela, oraz  przesłanki  użycia tych środków, wskazujące w jakich okolicznościach może nastąpić to ograniczenie – należą do materii ustawowej ponieważ, w świetle art. 41 ust. 1 w związku z  art. 31 ust. 3 konstytucji, tylko przepisy ustawy mogą pozwalać na ingerencję w wolność osobistą. Ponadto zgodnie z art. 41 ust. 1 konstytucji  również postępowanie organów stosujących te środki musi być określone wyłącznie w ustawie.

Trybunał Konstytucyjny podtrzymał stanowisko wyrażone w sygnalizacji o sygn. S 5/10 i stwierdził, że w odniesieniu do upoważnień ustawowych zawartych w ustawach: o ABW, Straży Granicznej i CBA,  materia przekazana w tych ustawach do rozporządzeń jest materią ustawową, ponieważ dotyczy bezpośrednio ograniczenia wolności osobistej i powinna, zgodnie z art. 41 ust. 1w związku z art. 31 ust. 3 konstytucji, być umieszczona w ustawie. Podobnie należy ocenić art. 42  ust. 4 ustawy o Żandarmerii Wojskowej, gdyż użyte w tych przepisach sformułowania w analogiczny sposób pozwalają na przeniesienie regulacji dotyczącej trybu i zasad stosowania środków przymusu bezpośredniego do aktu wykonawczego.

W art. 16  w ust. 1 ustawy o Policji oraz w art. 68 w ust. 8 ustawy o Służbie Celnej ustawodawca przekazał Radzie Ministrów kompetencję do uregulowania kompleksu zagadnień należących do materii ustawy.

Ponadto Trybunał Konstytucyjny zwrócił uwagę, że w art. 24 w ust. 3 ustawy o Straży Granicznej Rada Ministrów otrzymała kompetencje nie tylko do określenia trybu ograniczania wolności osobistej przez możliwość określenia warunków i sposobu użycia tych środków, ale również do określenia trybu postępowania w przypadku użycia broni palnej przez funkcjonariuszy Straży Granicznej oraz trybu postępowania w przypadku użycia środków przymusu bezpośredniego i zasad użycia  broni palnej przez pododdziały odwodowe Straży Granicznej.

Możliwość użycia wobec osoby fizycznej broni palnej najdalej ingeruje w konstytucyjnie chronioną wolność osobistą, a nawet nietykalność osobistą, dlatego wymaga szczególnie precyzyjnego uregulowania na poziomie ustawowym.

W przypadku pododdziałów odwodowych Straży Granicznej ustawa nie przewiduje, aby  pododdziały odwodowe Straży Granicznej mogły używać środków przymusu bezpośredniego. W ten sposób ustawodawca przekazał władzy wykonawczej kolejną istotną, z punktu widzenia konstytucyjnie chronionej wolności osobistej, materię do swobodnego uregulowania.

Ustawodawca, w kwestionowanych przez wnioskodawcę ustawach, uregulował  tę kwestię  w sposób niewystarczający bądź w ogóle do niej się nie odniósł, pozwalając jednocześnie władzy wykonawczej decydować samodzielnie o przesłankach, zasadach i trybie wkraczania przez tę władzę w konstytucyjnie chronioną wolność osobistą.

Kwestionowane upoważnienia ustawowe naruszają  art. 41 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 konstytucji ze względu na przekazanie do uregulowania aktem podustawowym całego kompleksu zagadnień odnoszących się do ograniczania wolności osobistej obywateli takich jak: wskazanie rodzajów środków przymusu bezpośredniego, które mogą być stosowane wobec obywateli, określenie przesłanek ich użycia oraz postępowania organów stosujących środki przymusu bezpośredniego.

Kwestionowane upoważnienia ustawowe  są niezgodne z art. 92 ust. 1 konstytucji, ponieważ naruszają relacje między ustawą a aktem wykonawczym wydanym w celu jej wykonania. Naruszenie to wynika z przekazania do uregulowania w rozporządzeniach materii dotyczącej ograniczania konstytucyjnej sfery praw i wolności, która zgodnie z konstytucją musi być regulowana ustawowo oraz umożliwienia unormowania kwestii, które nie znalazły umocowania w ustawie.

Wzorzec kontroli konstytucyjności wynikający z art. 92 ust. 1 konstytucji odnosi się wyłącznie do przepisów ustawowych, które kreują upoważnienia do wydania aktów wykonawczych. Kwestionowany przepis ustawy – Prawo łowieckie jest  przepisem odsyłającym.  Niekonstytucyjność przepisów, na stosowanie których zezwala  przepis odsyłający, nie powoduje automatycznej niekonstytucyjności przepisu odsyłającego.

Art. 39 ust. 7  ustawy- Prawo łowieckie nie ustanawia żadnych zasad ani procedury ograniczania konstytucyjnych wolności, jedynie zezwala na odpowiednie stosowanie przepisów dotyczących użycia środków przymusu bezpośredniego takich, jakie przewidują przepisy o Policji.

W momencie orzeczenia przez Trybunał Konstytucyjny niezgodności art. 16 ust. 4 ustawy o Policji i tym samym niezgodności rozporządzenia wydanego na jego podstawie, zakres możliwego zastosowania przez strażników Państwowej Straży Łowieckiej przepisów o Policji ulegnie zawężeniu z uwagi na derogację z systemu prawa przepisów sprzecznych z konstytucją.

Z tych względów wzorce konstytucyjne zawarte w art. 92 ust. 1 i art. 41 ust. 1 w związku z art. 31 ust. 3 konstytucji są nieadekwatnymi wzorcami kontroli, ponieważ nie mają zastosowania wobec art. 39 ust. 7   ustawy – Prawo łowieckie.

Trybunał Konstytucyjny uznał kwestionowane przez wnioskodawcę upoważnienia ustawowe za sprzeczne z konstytucją, co automatycznie powoduje utratę mocy obowiązującej wydanych na ich podstawie rozporządzeń. Z tego względu w sentencji wyroku Trybunał Konstytucyjny nie odniósł się merytorycznie do kwestionowanych przepisów poszczególnych rozporządzeń, ponieważ kwestionowane rozporządzenia utracą w całości moc obowiązującą w konsekwencji braku konstytucyjnych podstaw ich funkcjonowania, a nie ze względu na niezgodność ze wskazanymi przez wnioskodawcę wzorcami kontroli.

Trybunał  Konstytucyjny odroczył termin utraty mocy obowiązującej niekonstytucyjnych przepisów ustaw o 12 miesięcy, a w konsekwencji również rozporządzeń wydanych na ich podstawie.

Do chwili utraty mocy obowiązującej upoważnień ustawowych rozporządzenia wydane na ich podstawie nadal obowiązują. Usunięcie upoważnień ustawowych i rozporządzeń wydanych na ich podstawie nastąpi równocześnie we wskazanym w sentencji terminie.

 Rozprawie przewodniczyła sędzia TK Maria Gintowt-Jankowicz, sprawozdawcą był sędzia TK Andrzej Wróbel.

Wyrok jest ostateczny, a jego sentencja podlega ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw

 

za: http://www.trybunal.gov.pl/Rozprawy/2012/k_10_11.htm

 

za: http://wiernipolsce.wordpress.com/2012/05/19/salomonowy-czyli-czytaj-jaki-koteczku-wyrok-trybunalu-konstytucyjnego-pozwala-palowac-strzelac-do-polakow-ograniczac-ich-wolnosci-w-ciagu-najblizszych-12-miesiecy-choc-to-niezgodne-z-konst/

0

stanislav

narodowiec, realista, wielopokoleniowy lodzianin, demaskator antypolskiej obludy

70 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758