Do systemu e-myta nie włączono prywatnych koncesjonariuszy, którzy zarządzają trzema autostradami.
Do systemu e-myta nie włączono prywatnych koncesjonariuszy, którzy zarządzają trzema autostradami: A4 między Katowicami a Krakowem, A1 do Gdańska oraz A2 między Koninem a Nowym Tomyślem. Skutek jest taki, że ruch ciężarówek wyhamował na nich o 50-70 proc., zyski firm zarządzających spadły.
W 2002 roku, w Polsce wprowadzono system winietowy (opłaty za dostęp do infrastruktury drogowej). System obejmował obowiązkiem wykupu winiety wszystkie pojazdy powyżej 3,5 t dmc. Dodatkowo pojazdy ciężkie w momencie przejazdu autostradą musiały uiszczać opłatę za przejazd. We wrześniu 2005 roku weszła w życie zmiana Ustawy o autostradach płatnych oraz Krajowym Funduszu Drogowym, która to Ustawa w związku z koniecznością dostosowania prawa polskiego do przepisów UE, zniosła obowiązek opłat za przejazd autostradą, dla wszystkich pojazdów powyżej 3,5 t posiadających wykupiona winietę. Kolejna Ustawa z dn. 7 listopada 2008 roku o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw skutkowała wycofaniem z dniem 1 stycznia 2009 roku sprzedaży winiet dla pojazdów o dmc 3,5-12 ton. Kierowcy tych pojazdów muszą obecnie uiszczać opłatę za przejazd autostradą tak, jak kierowcy pojazdów lekkich do 3,5 tony. Ponadto przyjęto, że od 30 czerwca 2011 roku ma zostać całkowicie zlikwidowany system winietowy, co oznacza iż wszystkie winiety maja wygasnąć do tego momentu. Czytaj więcej na http://polskatoty.pl/blog/2011/08/04/prywatne-autostrady-ze-myto/
Pisze, fotografuje, filmuje dslr, interesuję się ekologią i naturalnymi terapiami, kocham piękno przyrody.