Prywatna prelekcja CP
07/06/2012
435 Wyświetlenia
0 Komentarze
7 minut czytania
Spotkanie u Opary miało miejsce.
Celem była prezentacja różnych poglądów grup osób. Wszyscy mieli po 5 minut na przedstawienie swoich pomysłów. Niektórzy porobili duże referaty. Nie poszły.
Poniżej zaprezentuję materiał jaki sobie przygotowałem – a jeszcze skróciłem końcową część.
Chyba wzbudził zainteresowanie. Namówiłem carcinkę i Pietkuna, aby w przyszłym tygodniu zrobić w nE prelekcję. Z nagraniem.
Zaprosiłem m.in. prof. Szeremietiewa, adm. Toczka i kilka innych osób.
Myślę, że w tej sytuacji to się odbędzie.
Niemniej – przygotowując prelekcję, co wymaga ode mnie pewnego wysiłku, a także cały czas włączam nowe elementy i dodatkowe uzasadnienia i rozszerzenia, a usuwam rzeczy , które mogą być wyjaśnione poza nurtem głównym.
Dlatego sądzę, że wstępna prelekcja, w gronie osób zainteresowanych, a którzy nie będą mogli być w czasie prelekcji w nE, będzie cennym przyczynkiem.
Pozwoli mi na lepsze przygotowanie, ale i na rozważenie argumentów polemicznych.
U mnie nie ma komfortu, ale chyba zmieści się do 30 osób – liczę, że grupa, która zadeklaruje przybycie weźmie też na siebie troszkę udziału w przygotowaniach. Bo myślę, że i coś zjeść – może grill – zwłaszcza jeśli pogoda dopisze.
Sobota godz. 15 . 00 jako początek. Takie rozwiązanie – dwie prelekcje w bliskim czasie) pozwoliłyby zapoznać się z tematem także tym, którzy nie mają czasu w danym terminie. Także – mogą przygotować argumenty polemiczne i zgłosić je na drugiej prelekcji.
A oto poniżej te przygotowane uwagi:
Cywilizacja Polska
Cywilizacja to sposób organizacji społecznej obejmujący wszystkie dziedziny życia.
Obecnie znajdujemy się w okresie przełomowym, gdzie degeneracji i zapaści ulegają wszystkie dziedziny – konieczna jest zatem zmiana paradygmatów na jakich budowane jest społeczeństwo. Bo kryzys jaki nas dotknie – dotyczyć będzie nie tylko ekonomii. Zgłoszone tematy – dotyczą głównie ekonomii. Tymczasem ekonomia jest tylko jednym z elementów organizacyjnych struktury społecznej. I jest dostosowana do danej cywilizacji.
Mamy z jednej strony narastającą świadomość potrzeby zmian, z drugiej strony coraz bardziej gnuśne, bierne i ogłupiałe społeczeństwo. Można więc twierdzić, że zmiany mogą być dokonane jedynie w warunkach rewolucyjnych. Problemem jest to, aby wskazać kierunek i zgromadzić na tyle dużą ilość ludzi zafascynowanych ideą, aby do nich mogli dołączyć inni, mając zaufanie i przekonanie o słuszności działań.
(Interesujący jest w tym kontekście materiał przesłany przez J. Rossakiewicza. W tym sensie, że odnowa nie tyle związana winna być z określoną religią – ta związana jest z cywilizacją – a z wiarą. Także z wiarą w słuszność idei.)
dopisek – Rossakiewicz przesłał film i tekst tyczący Amalonga w Am. Płd.
Bo w takich warunkach nie będzie czasu, aby rozważać, a będzie to czas , aby wdrażać projekty przygotowane na bazie idei.
By było to możliwe – idea winna trafiać nie tylko do umysłów, ale i do serc. Bo bez zaangażowania i poświęcenia –zmian o charakterze cywilizacyjnym – przeprowadzić się nie da.
Cywilizacja Polska ma cechy o których wspomniałem. Jest ideą odwołującą się do największych osiągnięć budowy organizacji życia społecznego naszych Wielkich Przodków.
Ma też bazę filozoficzną sięgającą podstaw funkcjonowania społeczności, a także nawiązania do samej zasady istnienia świata. Jest też, mimo prób zerwania ciągłości, głęboko zakorzeniona w społeczeństwie.
Strategią działania w chwili obecnej jest przygotowanie kadry, która będzie miała znajomość idei i rozumiała zależności jakimi należy się kierować przy implementacji rozwiązań. Nie jest zaś celem dążenie do przejmowania władzy w sposób nieprzygotowany. Należy się bowiem liczyć z tym, że będą próby podpinania się pod ideę osób i organizacji kierujących się odmiennymi dążeniami; winna więc istnieć możliwość łatwego i szybkiego rozróżniania.
Proponując Cywilizację Polską jako ideę, która stanowić będzie oś przewodnią dla zmian chcę zaznaczyć, że nie jest możliwy synkretyzm w budowaniu konkretnych rozwiązań organizacyjnych.
Jak na wstępie; cywilizacja obejmuje wszystkie dziedziny życia i wszystkie rozwiązania muszą mieć w idei cywilizacyjnej umocowanie. W tym duchu należy dokonywać zmian i odrzucać rozwiązania, które się wydają dobrymi, ale które nie pasują do całego systemu wartości.
Istnieje gradacja zależności. Bo jest poziom porównań cywilizacyjnych i poziom porównań organizacyjnych – tu przede wszystkim liczy się religia, ekonomia i stanowienie zasad – organizacyjnych (prawa). To poziom danej cywilizacji.
Zatem Do CP można się przyłączyć, ale CP nie może być włączana w jakiś projekt.