Prace programistyczne zajmą kilka tygodni a w międzyczasie nie ostygnie rewolucyjny zapał.
Dlaczego dzisiaj? – bo to odpowiedni moment, aby przekształcić portal prawybory.net w społecznościowy think-tank z funkcjami wspierającymi:
wyłonienie linii programowej,
wyłonienie realizatorów z autentycznym autorytetem,
budowę terenowych struktur organizacyjnych.
Prace programistyczne zajmą kilka tygodni a w międzyczasie nie ostygnie rewolucyjny zapał. Mam też swój osobisty interes, zapowiedziałem, że wrócę, gdy będzie „po herbacie”. Chodzi o to, aby nie było tylko po herbacie ale i mądrzej. Dotychczas portal w/w funkcji nie miał co było powodem – mówiąc oględnie – małego entuzjazmu blogerów.
Temat ten przećwiczyłem budując swój autorski portal partia50plus.pl i chętnie podzielę się pomysłami. Niestety, po kłopotach z hostingiem (technologia Ruby on Rails) oraz przy braku wspierania tej platformy przez NetBeansa) projekt wylądował w dolinie śmierci. Poniżej zrzut ekranu, gdyby portal nie odpalił, pokazujący listę postulatów.
Co jest nam potrzebne:
Możliwość pracy nad postulatami, aby dorobić się spójnej linii programowej. Portal powinien :
Obsługiwać listę postulatów (dodawanie, edycja, usuwanie, prezentowanie z podziałem na dziedziny, wysort branżami oraz według poparcia ). Lista postulatów powinna być moderowana. Postulaty nie spełniające wymogów działań legislacyjnych powinny być eliminowane.
Umożliwiać głosowanie nad postulatami z jednoczesnym naliczaniem głosów ich autorom
Organizować dyskusję nad postulatami z zastosowaniem metodologii SWOT. Jest to bardzo prosta technika analityczna, jednak zmuszająca do opatrzenia komentarza kwantyfikatorem: słabej strony, lub mocnej strony, lub szansy, lub zagrożenia.
Prezentować wyniki dyskusji w tabeli SWOT (baza analityczna).
Prezentowanie kandydatów w wysortach: według największego poparcia, zgrupowanych w okręgach wyborczych, zgrupowanych w branżach (komisjach sejmowych), alfabetycznie.
Uczestnicy think-tanku powinni mieć swobodę wyboru w zakresie chęci uczestnictwa w wyborach. Kandydaci niejednokrotnie będą chcieli sprawdzić, jakie mają szanse i jakie szanse mają prezentowane przez nich pomysły.
Uczestnicy think-tanku powinni mieć nadane statusy organizacyjne (zwykły członek, koordynator okręgowy itd.). Koordynatorzy (krajowi, okręgowi) powinni mieć możliwość rozsyłania poczty grupowej do członków w swoich obszarach.
Jak zrobić dobry interes? Ano sprzedawać siebie po cenie takiej jakie mamy mniemanie o sobie, a kupować po cenie takiej jak to uważają inni. Pamiętajmy o tym promując hasło VOX POPULI VOX DEI.