Praktyczny Projekt Nowej Konstytucji
22/05/2012
429 Wyświetlenia
0 Komentarze
15 minut czytania
W ślad za propozycją Jarosława Kaczyńskiego dotyczącą zmiany Konstytucji prezentuję praktyczny efekt zmian dokonanych przez Parlament PO już po rozpatrzeniu wniosku PiS. Gwarantuję przestrzeganie takiej Ustawy Zasadniczej przez rząd Donalda Tuska.
Ba, można powiedzieć, że już dzisiaj jest przestrzegana Konstytucja RP właśnie w prezentowanym niżej kształcie. Obserwujemy to na codzień. Tym samym obalam zarzuty, że z władzą naszą jest coś nie tak. Jest Tak że, aż strach! W wyniku dalekowzroczności i patrzenia w przyszłość ekipa rządząca oraz wszelkie organy państwa po prostu przestrzegają prawa na wyrost, czyli prawa, które dopiero będzie ustanowione. I proszę. Można napisać praktyczne prawo? Można!
PREAMBUŁA NOWEJ KONSTYTUCJI
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia …….
(Dz. U. [….])
W trosce jakby o byt i przyszłość naszej Ojczyzny,
odzyskawszy jakoby w 1989 roku możliwość jakby suwerennego i demokratycznego stanowienia o Jej losie, my, podobno Naród Polski – a także wszyscy obywatele Rzeczypospolitej, zarówno wierzący w jakiegoś Boga będącego często źródłem prawdy, sprawiedliwości, dobra i piękna, jak i nie podzielający tej wiary, a te prawie uniwersalne wartości wywodzący z innych równie fajnych źródeł, niby równi w prawach i w powinnościach wobec dobra wspólnego – jakiejś tam Polski, niby wdzięczni naszym przodkom za ich pracę, za walkę o niepodległość okupioną ogromnymi ofiarami, za kulturę zakorzenioną niestety w chrześcijańskim dziedzictwie Narodu i jakichś tam ogólnoludzkich wartościach, niby nawiązując do najlepszych tradycji Pierwszej i Drugiej Rzeczypospolitej, teoretycznie zobowiązani, by przekazać przyszłym naszym pokoleniom wszystko, co cenne z ponad tysiącletniego urobku, złączeni więzami wspólnoty z nietylko naszymi rodakami rozsianymi po świecie, jakby świadomi potrzeby współpracy ze wszystkimi krajami dla dobra pewnej Rodziny Ludzkiej, pomni gorzkich doświadczeń z czasów, gdy podobno podstawowe wolności i prawa człowieka były w naszej Ojczyźnie łamane,
pragnąc na zawsze zagwarantować pewne prawa obywatelskie, a działaniu instytucji publicznych zapewnić jakby rzetelność i jakby sprawność,
w poczuciu jakoby odpowiedzialności przed Bogiem lub że tak powiem przed własnym sumieniem,
jakby ustanawiamy Nową Lepciejszą Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej
jako jakby że tak powiem podobno prawa podstawowe dla państwa
oparte jakby na poszanowaniu tzw. wolności i sprawiedliwości, powiedzmy współdziałaniu władz, dialogu społecznym czy coś, oraz na jakieś tam zasadzie pomocniczości umacniającej podobno uprawnienia byle obywateli i ich wspólnot.
Wszystkich, którzy dla dobra Trzeciej Rzeczypospolitej tę Konstytucję czasem będą stosowali,
wzywamy, aby czynili to, jakby dbając o zachowanie przyrodzonej godności człowieka,
jego dyskusyjnego prawa do wolności i jakby obowiązku solidarności z innymi,
a poszanowanie tych zasad mieli za niewzruszoną podstawę Rzeczypospolitej Polskiej czy czegoś podobnego.
Nowa Konstytucja RP – rozdział 1
Rozdział I
JAKBY RZECZPOSPOLITA
Art. 1.
Rzeczpospolita Polska jest jakby dobrem wspólnym wszystkich fajnych obywateli.
Art. 2.
Rzeczpospolita Polska jest jakby demokratycznym państwem prawnym czy coś, urzeczywistniającym podobno zasady sprawiedliwości społecznej.
Art. 3.
Rzeczpospolita Polska jest teoretycznie państwem jednolitym.
Art. 4.
1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do jakiegoś Narodu.
2. Pewien Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio.
Art. 5.
Rzeczpospolita Polska niby strzeże niepodległości i powiedzmy nienaruszalności swojego terytorium, zapewnia jakieś wolności i prawa człowieka i niejednego obywatela oraz bezpieczeństwo fajnych obywateli, strzeże jakby dziedzictwa narodowego oraz jakby zapewnia ochronę środowiska, kierując się zasadą zrównoważonego rozwoju czy coś.
Art. 6.
1. Rzeczpospolita Polska stwarza pewne warunki upowszechniania i czasem równego dostępu do dóbr kultury, będącej podobno źródłem tożsamości narodu polskiego, jego jakiegoś trwania i byle rozwoju.
2. Rzeczpospolita Polska rzadko udziela pomocy Polakom zamieszkałym za granicą w zachowaniu ich związków z narodowym dziedzictwem kulturalnym.
Art. 7.
Organy władzy publicznej działają czasem na podstawie i w granicach jakiegoś prawa.
Art. 8.
1. Konstytucja jest podobno najwyższym prawem tej no Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Przepisy Konstytucji stosuje się teoretycznie bezpośrednio, chyba że Konstytucja stanowi inaczej sobie.
Art. 9.
Rzeczpospolita Polska jakoś tam przestrzega wiążącego ją prawa międzynarodowego.
Art. 10.
1. Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej nie opiera się na podziale i równowadze władzy ustawodawczej, władzy wykonawczej i władzy sądowniczej.
2. Władzę ustawodawczą sprawują podobno Sejm i Senat, władzę wykonawczą sprawuje w bulu jakby Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej i niby Rada Ministrów, a władzę sądowniczą byle sądy i jakieś tam trybunały.
Art. 11.
1. Rzeczpospolita Polska zapewnia podobno jakąś wolność tworzenia i działania partii politycznych. Partie polityczne zrzeszają na zasadach dobrowolności i równości obywateli wyglądających na polskich w celu wpływania m.in. metodami demokratycznymi na kształtowanie polityki jakiegoś państwa.
2. Finansowanie partii politycznych jest trochę jawne.
Art. 12.
Rzeczpospolita Polska jeszcze zapewnia wolność tworzenia i działania związków zawodowych, jakichś organizacji społeczno-zawodowych rolników, stowarzyszeń, ruchów obywatelskich, innych dobrowolnych zrzeszeń oraz fundacji czy coś.
Art. 13.
Jakby zakazane jest istnienie partii politycznych i innych organizacji odwołujących się w swoich programach do totalitarnych metod i praktyk działania nazizmu, faszyzmu i komunizmu, a także tych, których program lub działalność według mediów zakłada lub dopuszcza nienawiść rasową i narodowościową, stosowanie przemocy w celu zdobycia naszej władzy lub wpływu na politykę państwa właścicieli albo przewiduje podobno utajnienie struktur lub członkostwa.
Art. 14.
Rzeczpospolita Polska zapewnia jakby wolność fajnej prasy i innych odpowiednich środków społecznego przekazu.
Art. 15.
1. Ustrój terytorialny Rzeczypospolitej Polskiej niby zapewnia decentralizację władzy publicznej.
2. Zasadniczy podział terytorialny państwa uwzględniający więzi społeczne, gospodarcze lub kulturowe i zapewniający jednostkom terytorialnym zdolność wykonywania zadań publicznych określa ustawa czy ktoś.
Art. 16.
1. Ogół byle mieszkańców jednostek zasadniczego podziału terytorialnego stanowi jakby z mocy prawa wspólnotę samorządową.
2. Samorząd terytorialny trochę uczestniczy w sprawowaniu jakiejś władzy publicznej. Przysługującą mu w ramach ustaw istotną część zadań publicznych samorząd wykonuje sobie w imieniu własnym i na własną kurde odpowiedzialność.
Art. 17.
1. W drodze ustawy można próbować tworzyć samorządy zawodowe, reprezentujące osoby wykonujące podobno zawody zaufania publicznego i teoretycznie sprawujące pieczę nad należytym wykonywaniem tych zawodów w granicach czyjegoś interesu publicznego i dla jego ochrony.
2. W drodze ustawy można podobno tworzyć również inne rodzaje samorządu. Samorządy te czasem nie mogą naruszać wolności wykonywania wolnego zawodu ani ograniczać jakiejś tam wolności podejmowania działalności gospodarczej, czy jak to nazwać.
Art. 18.
Małżeństwo niekoniecznie jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo i rodzicielstwo i tym podobne znajdują się jakby pod ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej lub też nie.
Art. 19.
Rzeczpospolita Polska niespecjalną opieką otacza jakoby weteranów walk o niepodległość, zwłaszcza tych no inwalidów wojennych.
Art. 20.
Jakby społeczna gospodarka rynkowa oparta podobno na wolności jakiejś działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy także seksualnych partnerów społecznych stanowi sobie podstawę ustroju gospodarczego tzw. Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 21.
1. Rzeczpospolita Polska chroni odpowiednią własność i zdobyte prawo dziedziczenia.
2. Wywłaszczenie jest dopuszczalne także wówczas, gdy jest dokonywane na cele publiczne i za słusznym niewysokim odszkodowaniem.
Art. 22.
Ograniczenie wolności działalności gospodarczej jest dopuszczalne także w drodze ustawy i tylko ze względu na ważny interes osób publicznych.
Art. 23.
Podstawą istniejącego jeszcze ustroju rolnego państwa jest gospodarstwo rodzinne. Zasada ta nie narusza postanowień art. 21 i art. 22.
Art. 24.
Niewolnicza praca znajduje się pod ochroną tej no Rzeczypospolitej Polskiej. Państwo właściciele sprawują nadzór nad warunkami wykonywania pracy.
Art. 25.
1. Kościoły i inne związki wyznaniowe są podatkowo równouprawnione.
2. Władze publiczne Rzeczypospolitej Polskiej zachowują pozorną bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając sobie swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.
3. Stosunki seksualne między państwem Władzą a kościołami i innymi związkami wyznaniowymi są kształtowane na luźnych zasadach poszanowania czyjejś autonomii oraz wzajemnej niezależności każdego w swoim zakresie, jak również współdziałania dla dobra jakiegoś człowieka i tego no dobra wspólnego.
4. Stosunki między Rzecząpospolitą Polską a Kościołem Katolickim określają geje, jakaś tam umowa międzynarodowa zawarta ze Stolicą Apostolską i tzw. ustawy.
5. Fajne stosunki między Rzecząpospolitą Polską a innymi kościołami oraz związkami wyznaniowymi określają jakby też ustawy uchwalone na podstawie umów zawartych przez Radę Ministrów z ich właściwymi przedstawicielami.
Art. 26.
1. Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej nie służą ochronie niepodległości państwa i niepodzielności jego terytorium oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i nienaruszalności jego brzydkich granic.
2. Siły Zbrojne gdy chcą zachowują neutralność w sprawach politycznych oraz podlegają czyjejś cywilnej i chyba demokratycznej kontroli.
Art. 27.
W Rzeczypospolitej Polskiej językiem urzędowym jest jeszcze język polski. Przepis ten nie narusza praw wpływowych mniejszości narodowych wynikających z ratyfikowanych nawet głupich umów międzynarodowych.
Art. 28.
1. Godłem Rzeczypospolitej Polskiej jest jeszcze wizerunek orła białego w koronie w czerwonym polu.
2. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej są kolory biały i czerwony oraz niebieski i tęczowy.
3. Hymnem Rzeczypospolitej Polskiej jest jeszcze tzw. Mazurek Dąbrowskiego, kimkolwiek on był.
4. Godło, barwy i hymn Rzeczypospolitej Polskiej podlegają jakby ochronie prawnej lub też nie.
5. Szczegóły dotyczące godła, barw i hymnu określa ustawa czy coś.
Art. 29.
Stolicą Rzeczypospolitej Polskiej jest Warschaw.
Reszta chyba w ten deseń bo wyłączona z jawności publicznej na podstawie specjalnej ustawy
ŁŁ
Ps. Dziękuje Sędziemu Mariuszowi Lewińskiemu za inspirację. Bo to on taka zmiane sugerował, by jednym ruchem zaczęło być praworządnie. Bez niego to uniwersalne i praktyczne jakby prawo by nie powstało.