Bez kategorii
Like

Powrót do „Różnicy”

11/09/2011
467 Wyświetlenia
0 Komentarze
5 minut czytania
no-cover

otrzyj swe oczy / jerozolimo / bo zarosną ci bielmem /

0


Zacytowałem Romana Misiewicza, by jakoś zacząć ten post, który jest kontunuacją moich wcześniejszych opracowań. Tym razem wracam do postu pierwszego jaki zamieściłem nt Tragedii 10.04.2010r.

Metoda ta sama. Zestawienia porównawcze fotografii. Wróciłem do tematu "wlotu/kratki" jak ją nazwałem, by skorygować i pokazać jeszcze lepiej to porównanie. Dlaczego?

Podtrzymuję bowiem pogląd, że omawiany, opisywany, samolot TU 154 nr. boczny 101 jest w Polsce jako nr. 102 co przedstawiłem w ostatnim zestawieniu (trójkątne blachy pod oknami kabiny – cecha charakterystyczna nr.101) i co zauważyli wcześniej inni blogerzy.

Po wyszukaniu nowych zdjęć i kolejnej analizie trzeba jednak sprostować, że opisywana wcześniej kratka jest w obu samolotach na tym samym miejscu.

To nie "kratka/wlot" była przesunięta". Złudzenie powstało na skutek innego malowania (zawinięcie czerwonych pasów ze statecznika w stronę kadłuba). Napisałem kiedyś po burzliwej dyskusji, że do tematu wrócę.

Poniżej 101 i 102 przed remontem. Pas szerszy na załamaniu w 101 w kierunku "kratki" jest szerszy niż w 102, u którego widać malowanie "uwypuklone". Pokazę to bliżej na dalszych zdjęciach. Różnica zauważalna jest też na zawinięciu pasów pod skrzydła poziome statecznika.


 

Mamy poniżej nr 101 przed remontem

Teraz jeszcze raz 102 przed remontem.

i 102 po remoncie, czyli obecnie.

Widzimy, że w dolnej partii ogona malowanie jest wręcz identyczne jak w 101. Jedynie u góry pod skrzydłami statecznika jest ścięcie szeszego czerwonego pasa. Pomijam węższy pasek gdyż ma mniejsze znaczenie. Po remoncie został pogrubiony. Inaczej też zawija się malowanie na silniku.

Teraz pokażę nałożone na siebie zdjęcia z przezroczystością 50% zdjęcia nakaładanego. Na spodzie będzie zdjęcie samolotu nr. 102 po remoncie. Bardziej przezroczyste zdjęcie to samolot nr 102 przed remontem.

Jasne przecinające się linie pokazują nałożenie umiejscowienie kratki. Czerwone kreski pokazują miejsca, charakterystyczne po remoncie.(zawinięcia na silniku i węższego paska nie oznaczałem).

Nie bardzo pasuje, duża różnica.

Teraz na nr 102 po remoncie nałożono nr 101.

PASUJĄ.  

…………………………….

Czyżby nr. 102 pomalowano na 101? Byłoby to dziwne, tak jak dziwne byłoby naspawywanie blach w 102 pod  oknami kabiny pilotów, po to by wyglądał jak 101.

A może postanowiono wiele nie zmieniać w 101, w najszerszym miejscu malowania   np z lenistwa? Lekko poprawiono kontur z jednego i drugiego końca i zmieniono tylko numer na 102. Trójkątne blachy pod oknami (notka "Zmataczona Polska…) potwierdzały by ten tok myślenia.

 

Przecież widzimy mimo lekkich poprawek że zasadniczo kształt malowania się nie zmienił.

Zmataczona Polska …

Osobnej analizie warto by poświęcić malowanie pod skrzydłami statecznika., także tego z polany S.W. i porównać ze zdjęciem wiodącym tej notki.

 

Więcej o stateczniku i plamach na szachownicy, i nie tylko, w poście FYM’a "Odkrycie Albatrosa"

…. Między godziną 8:00 UTC i 08:15 UTC a 09:40 i 09:50 UTC satelita NASA Programu naukowego MODIS Terra/Aqua oprócz zarejestrowania obrazu i zaniku mgły oraz ognisk pożaru (lokalizacja) zarejestrował na drodze powietrznej Briańsk – Smoleńsk Jużnyj (Szatałowo?) przelot nie zidentyfikowanego samolotu. Czy to był TU154M?, czy raczej IŁ-76 z ładunkiem bliżej nie określonym.

Fakt jest faktem: między godziną 08:00 UTC a godziną 09:40 UTC (tj. w okresie obserwacji rejony Smoleńska przez satelity Tarra/Agua miał miejsce przelot samolotu który zostawił „odcisk pięty” w postaci smugi kondensacyjnej na niebie.

http://centralaantykomunizmu.blogspot.com/

Na koniec piękne zdjęcie samolotu nr. boczny 101 po remoncie. Poznajemy po szerszym niż "przed", wąskim, drugim pasku na ogonie.

0

Yurko

Cud wcielonego ducha, pierwsze slowa z wiersza Cypriana Norwida pt. PISMO, czyli nie szermowac, krzyczéc, Lecz cala sila dzialac

111 publikacje
3 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758