Jak mocne jest skrzydło (linijka) w płaszczyźnie poprzecznej, jeśli tak wiele musi wytrzymać zginana w płaszczyźnie poziomej? Jak potężny jest ciąg silników.
TU-154 M przelatując na wysokości 5 m – zrobiłby w całym rejonie Smoleńska niezły "porządek" – wydmuchałby wszystkie smoleńskie śmieci – a jednak tego nie zrobił, WHY?
Bo nie leciał na 5 m.
Kolejny króciutki filmik od tego samego autora co wyżej:
Pokazy lotnicze w Tuluzie. Samolot A-320 z 136 osobami na pokładzie wleciał w las. Gęsty, "dorosły" las a nie jakieś tam brzózki. Zginęły tylko 3 osoby. Prędkość podobna jak TU-154M. Filmik.
Szanowni czytelnicy NE.
Skrzydła s-tu Tu-154 M muszą w pionie wytrzymać obciażenie ok 385 ton, więc kazde z nich przejmuje połowę,
tzn ok 192,5 tony. Pisałem o tym w innym poście.
Jeśli siła w środku symetrii kadłuba jest tak duża, to oprócz niej występuje nią właśnie spowodowany moment gnący. Można przyjąć zgrubnie, że wypadkowa z jednego skrzydła jest przyłożona w 2/3 od jego końca.
Zatem obciążenia są ogromne. Te w pionie.
To teraz drogi czytelniku uświadom sobie, że to obciążenie o którym piszę dotyczy zginania plastikowej linijki.
Jak mocne jest skrzydło (linijka) w płaszczyźnie poprzecznej, jeśli tak wiele musi wytrzymać zginana w płaszczyźnie poziomej?
Tak więc nie dziw się Czytelniku, że brzoza o średnicy ok 35-40 cm (ciekawe, że nikt nie zmierzył jej przekroju dokładnie w miejscu jakoby to uderzenia w nią skrzydła – może nie mieli eksperci drabiny o zasięgu 5 m – ja taką mam – mogę pożyczyć – za free) dla tak mocnej konstrukcji może nie stanowić większego problemu – poza zniszczoną lokalnie częścia noska skrzydła – co akurat nie wywiera większego wpływu na aerodynamikę skrzydła.
Moje uwagi co do brzozy przedstawiłem w innym poście:
http://akwedukt.nowyekran.pl/post/51572,biedna-smolenska-brzoza#comment_367695
Inne analizy ukazujące błędy w Raporcie Millera i zawartych załącznikach pokazałem również w innych postach.
Laikom, nie znającym budowy s-tów może się wydawać (gdy patrzą na skrzydło), że kawałek blachy tworzącej profil skrzydła. Nie mają pojęcia o tym, jak mocna jest struktura skrzydeł – ta pod pokryciem blaszanym – musząca znieść tak ogromne obciążenia jak w/w).
Co potrafią zdziałać skrzydła? Tnąc las – zdjęcia z katastrofy w Lesie Kabackim – IŁ-62. Rok 1987.
O czym tu dyskutować? Spórz na to zdjęcie Drogi Czytelniku – widzisz to samo co ja?
Więc o czym mowa o brzozie – której i tak jak w poprzednich postach wykazałem jasno – nie było.
Było za to coś innego – nieznana nam poki co natura tajemniczych podmuchów z góry i lekko z boku.
Na ich temat Komisja Millera totalnie milczy – mało tego – wysnuwa z nich sprzeczne z fizyką wnioski – o czym jasno napisałem w cytowanym na początku adresie postu.
Zyje dosc dlugo i staram sie myslec. W zyciu dzialam na wielu obszarach :-) Fizyka, sztuka inzynierska i logika - to podstawy myslenia racjonalnego. Ale równiez wiem sporo o duchowosci. Bo przed nia przyszlosc.