Bez kategorii
Like

Porażka Sony Play Station 3 Network.

29/04/2011
442 Wyświetlenia
0 Komentarze
5 minut czytania
no-cover

Dane osobowe: nazwisko, adres (miasto, województwo, kod pocztowy), kraj adres e-mailowy, data urodzenia, historia zakupów i numer karty kredytowej mogły zostać wykradzione!

0


Oficjalny mail od Sony 12 dni po incydencie:


 

 

"Drogi Kliencie PlayStation Network/Qriocity,

Niedawno odkrylismy, ze w dniach miedzy 17 kwietnia, a 19 kwietnia 2011,  niektóre informacje z kont uzytkowników uslug PlayStation Network i Qriocity zostaly naruszone w wyniku nieprawnej i nieautoryzowanej ingerencji w naszej sieci. W odpowiedzi na ta ingerencje doszlo do:

  • Tymczasowego wylaczenia uslug PlayStation Network i Qriocity;
  • Zaangazowania z zewnatrz, uznana firme od zabezpieczen do przeprowadzenia pelnego dochodzenia odnosnie tego co sie stalo; i
  • Szybko podjetych dzialan w celu wzmocnienia bezpieczenstwa i infrastrukture naszej sieci, poprzez przebudowe naszego systemu, aby zapewnic wieksza ochrone danych osobowych.

Jestesmy bardzo wdzieczni za cierpliwosc, zrozumienie i dobra wole, poniewaz staramy sie robic wszystko, aby rozwiazac te problemy tak szybko i efektywnie jak tylko jest to mozliwe.

Wciaz badamy szczególy tego incydentu i sadzimy, ze nieupowaznioneosoby sa w posiadaniu nastepujacych  informacji przez Ciebie dostarczonych: nazwisko, adres (miasto, województwo, kod pocztowy), kraj  adres e-mailowy, date urodzenia, PlayStation Network/Qriocity haslo i login oraz uzywane online PSN ID.  Mozliwe jest równiez, ze dane Twojego profilu mogly zostac uzyskane, wliczajac w to historie zakupów, adres posiadacza karty (miasto, województwo, kod pocztowy).  Jesli zostalo przez Ciebie autoryzowane konto podrzedne zalezne od Ciebie równiez jego te same dane mogly zostac uzyskane.  W obecnej chwili nic nie wskazuje na to, ze dane kart kredytowych zostaly naruszone, jednak nie mozemy wykluczac tej mozliwosci.  W przypadku podania danych karty kredytowej za posrednictwem PlayStation Network lub Qriocity zostajac po bezpiecznej stronie dodamy, ze numer karty kredytowej (wykluczajac kod zabezpieczajacy), date waznosci oraz adres posiadacza karty równiez moga byc pozyskane.

Dla wlasnego bezpieczenstwa zachecamy Cie do zwrócenia szczególnej uwagi na e-mail, telefony, pocztowe oszustwa, które prosza o podanie osobistych lub poufnych informacji. Sony nie skontaktuje sie z Toba poprzez e-mail,  czy jakikolwiek inny sposób z prosba o numer karty kredytowej, numer ubezpieczenia, identyfikacji podatkowej lub inne podobne numery czy inne dane osobowe. Jesli zostaniesz poproszony o takie informacje, mozesz miec pewnosc,  ze Sony nie jest podmiotem pytania.

Kiedy uslugi PlayStation Network Qriocity zostana przywrócone do zycia zalecamy równiez, aby zalogowac sie i zmienic haslo. Dodatkowo, jesli uzywsz tej samej nazwy uzytkownika lub hasla, co w swoim koncie PlayStation Network czy Qriocity lub w innych niezaleznych uslugach lub rachunkach, równiez zalecamy ich zmiane. Aby zabezpieczyc sie przed ewentualnoscia kradziezy tozsamosci lub inne straty finansowe, zachecamy do zachowania czujnosci, sprawdzania wyciagów z konta i do monitorowania raportów kredytowych.

Dziekujemy za Twoja cierpliwosc podczas realizowania dochodzenie tego incydentu, zalujemy i przepraszamy za  wszelkie niedogodnosci. Nasze zespoly pracuja na okragly zegar i uslugi zostana przywrócone tak szybko jak tylko to bedzie mozliwe. Sony bierze ochrone informacji bardzo powaznie i bedzie kontynuowac prace w celu zapewnienia dodatkowych srodków ochrony danych osobowych. Zapewnienie jakosci i bezpiecznych uslug rozrywkowych dla naszych klientów jest dla nas priorytetem. Proszimy o kontakt na pl.playstation.com/psnoutage jesli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania.

Z powazaniem,
Sony Network Entertainment and Sony Computer Entertainment Teams

Sony Entertainment Europe Network Limited (poprzenio znany jako PlayStation Network Europe Limited) jest oddzialem Sony Computer Entertainment Europe Limited kontrolujacym dane osobowe dla PlayStation Network / Qriocity"


"Zapewnienie jakosci i bezpiecznych uslug rozrywkowych dla naszych klientów jest dla nas priorytetem."

Co nam po tych zapewnieniach skoro są składane po fakcie! Teraz musimy zmieniać wszystkie hasła i bać się o nasze dane osobowe!

"Żalujemy i przepraszamy za  wszelkie niedogodnosci."

Oczekujemy sowitej rekompensaty jeśli Sony ma mieć szansę na utrzymanie zaufania. Dobrze chociaż, że o swojej porażce mówią otwarcie.

0

Jasiu

Na blogu opisywane sa obserwacje na temat zycia politycznego, inwestycji, manipulacji, przekretów, glupoty ludzkiej, ignorancji, codziennych dyskusji na tematy zastepcze . Blog powstal po to, aby sie przekonac czy zawsze mysle odwrotnie niz wi

11 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758