Bez kategorii
Like

Polscy piloci Tu154M trwali przy sterach aż do śmierci !

13/04/2011
383 Wyświetlenia
0 Komentarze
10 minut czytania
no-cover

Warto przypomnieć liczby, o których rosyjski MAK woli nie wspominać :
Ogółem do 2010 roku doszło do 67 katastrof samolotów Tu-154, w tym 7 w latach 2005–2010; zginęły w nich ogółem 2736 osoby. Najważniejsze katastrofy miały miejsce:

0


 

19 lutego 1973: Czechosłowacja, 66 ofiar, linie Aerofłot.
30 września 1975: Liban, 60 ofiar, Malev Hungarian Airlines.
2 grudnia 1977: Liban, 59 ofiar, Balkan Bulgarian Airlines.
7 lipca 1980: ZSRR, 166 ofiar, Aerofłot.
16 listopada 1981: ZSRR, 99 ofiar, lot Aerofłot 3352
11 października 1984: ZSRR, 178 ofiar, Aerofłot.
23 grudnia 1984: ZSRR, 110 ofiar, Aerofłot.
10 lipca 1985: ZSRR (Uzbekistan), 200 ofiar, lot Aerofłot 7425
8 lutego 1993: Iran, 133 ofiary, Iran Air Tours, zderzenie z bombowcem Su-24.
22 września 1993: Gruzja, 106 ofiar, Transair Georgia Airlines.
3 stycznia 1994: Rosja, 125 ofiar, Baikal Air.
6 czerwca 1994: Chiny, 160 ofiar, China Northwest Airlines.
7 grudnia 1995: Rosja, 98 ofiar, Far East Aviation.
29 sierpnia 1996: Norwegia, 141 ofiar, Vnokovo Airlines.
16 grudnia 1997: Zjednoczone Emiraty Arabskie, 85 ofiar, Tajikistan Airlines.
29 sierpnia 1998: Ekwador, 80 ofiar, linie Cubana de Aviacion.
24 lutego 1999: Chiny, 61 ofiar, China Southwest Airlines.
4 lipca 2001: 145 osób zginęło, kiedy samolot linii Vladivostok Avia rozbił się w Irkucku na Syberii.
4 października 2001: Tu-154 w drodze z Tel Awiwu do Nowosybirska w Rosji eksplodował nad Morzem Czarnym. 78 osób zginęło. Późniejsze informacje wskazywały, że samolot został trafiony rakietą podczas ćwiczeń ukraińskiego wojska na morzu.
12 lutego 2002: samolot linii Iran Airtour z 119 osobami na pokładzie rozbił się w pobliżu Chorramabadu w Iranie. Wszyscy zginęli.
1 lipca 2002: Tu-154 linii BAL Bashkirian Airlines lecący z Barcelony zderzył się nad Überlingen z samolotem dostawczym. 71 osób zginęło, 52 z nich to dzieci.
24 sierpnia 2004: samolot w posiadaniu linii S7 Airlines rozbił się w drodze do Soczi nad Morzem Czarnym. Na pokładzie znajdowało się 46 osób, wszyscy zginęli.
22 sierpnia 2006: samolot z rosyjskich linii Pulkovo Airlines z 170 osobami na pokładzie rozbił się podczas burzy nad Ukrainą. Wszyscy zginęli.
1 września 2006: Tu-154 lądujący w Meszhedzie, w Iranie wpadł w poślizg i rozbił się na pasie startowym. 80 osób ze 147 zginęło.
26 września 2006: Tu-154 startujący w Biszkek, w Kirgizji w czasie startu kolidował z amerykańskim samolotem tankowcem KC-135 tracąc 2,5 metra końcówki prawego skrzydła. Załodze udało się wystartować i niezwłocznie awaryjnie lądować na lotnisku. Nikt z pasażerów i załogi obu maszyn nie ucierpiał. KC-135 natomiast zapalił się i spłonął.
15 lipca 2009: samolot linii Caspian Airlines lecący z Teheranu do Armenii rozbił się wkrótce po starcie. Zginęło 168 osób.
10 kwietnia 2010: polski samolot Tu-154M nr boczny 101 wraz prezydentem RP Lechem Kaczyńskim oraz polską delegacją na obchody 70. rocznicy zbrodni katyńskiej, rozbił się w pobliżu lotniska Smoleńsk-Siewiernyj w Rosji. W katastrofie rządowego Tu-154M zginęło 96 osób.
9 września 2010: Rosyjski Tu-154 należący do linii „Alrosa Mirny Air Enterprise” rozbił się w lesie, 1500km od Moskwy, gdy awaria elektroniki na pokładzie spowodowała niesprawność wszystkich urządzeń na pokładzie. Samolot przedarł się przez 200 metrów poletka młodych sosen nie mając połączenia radiowego i przy użyciu jedynie mechanicznych sterów. Wszystkie 81 osób na pokładzie przeżyły bez większych obrażeń.
I wreszcie najnowsza katastrofa w grudniu 2010 roku samolotu Tu154 dagestańskich linii lotniczych. Podczas awaryjnego lądowania maszyny w porcie lotniczym Domodiedowo w Moskwie, zginęły dwie osoby, a 87 zostało rannych. W szpitalach znajduje się nadal 55 osób, 32 otrzymały pomoc ambulatoryjną.

W kryminalistyce istnieje pojęcie poszlak, które są przydatne, gdy ktoś celowo niszczył lub zacierał dowody .

Z uwagi na fakt, że istnieje juz wiele dowodów zaniedbań strony rosyjskiej w zabezpieczeniu dowodów zaraz po polskiej tragedii w dniu 10.04.2010 pod Smoleńskiem warto porównać katastrofy lotnicze z września i grudnia 2010 roku samolotów Tu 154 w Rosji z Katyniem 2010, który doprowadził do zagłady wszystkich 96 pasażerów wojskowego samolotu Tu 154 z Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej i byłym Prezydentem RP na uchodźctwie.

Wnioski wynikające z tych porównań tych 3 katastrof lotniczych stanowić bowiem mogą poszlaki w prowadzonym obecnie sledźtwie i pomogą w dotarciu do prawdy o prawdziwych przyczynach Katynia 2010 r.

Przypomnę : 9 września 2010: Rosyjski Tu-154 należący do linii „Alrosa Mirny Air Enterprise” rozbił się w lesie, 1500km od Moskwy, gdy awaria elektroniki na pokładzie spowodowała niesprawność wszystkich urządzeń na pokładzie. Samolot przedarł się przez 200 metrów poletka młodych sosen nie mając połączenia radiowego i przy użyciu jedynie mechanicznych sterów. Wszystkie 81 osób na pokładzie przeżyły bez większych obrażeń.
Zatem awaryjne lądowanie rosyjskiego Tu 154 miało we wrześniu podobne warunki co polskiego, prezydenckiego samolotu w dniu 10.04.2010r, bo Rosjanie lądowali w lesie i… nikt nie zginął !!!

Jeszcze bardziej analogiczna jest  katastrofa w grudniu 2010 roku w Moskwie, gdzie samolot bez sprawnych silników mimo, że spadał z dużej wysokości i zetknął się z betonową płytą lotniska, to rozpadł się na niewiele części i większość pasażerów ocalało !

Jak to jest możliwe , że 10 kwietnia tego samego roku taki sam polski samolot, który dopiero 20m nad ziemią utracił sterowność i miał błotnisty grunt pod korpusem, rozpadł się na wiele tysięcy odłamków ???

Rosjanie z MAK i ich poplecznicy  określali każde podejrzenia co do prawdziwych przyczyn tragedii z 10.04.2010roku jako …”teorie spiskowe” !

Jednak warto sobie przypomnieć kto rozpoczął propagować te teorie spiskowe ?

Kto jako pierwszy propagował teorie, że śp. Prezydent R.P. zmusił pilotów do lądowania w trudnych warunkach ?

Pierwsze takie sugestie pochodziły z Moskwy i z Mińska jeszcze w dniu katastrofy !

Kto sugerował jeszcze przed zakończeniem śledztwa, że winni są polscy piloci ?

Takie oszczerstwa propagowała między innymi pani generał z MAK !!!

Kto sugerował kłamstwo, że za sterami polskiego samolotu zasiadł jeden z naszych generałów ?

Takie, kontrolowane „przecieki” rozpowszechniali antypolscy rusofile i rosyjskie media !

W końcu jednak prawda w tej sprawie ujrzała światło dzienne za sprawą biegłych, którzy jednoznacznie stwierdzili :

piloci siedzieli na swoich miejscach podczas katastrofy. Świadczyć o tym mają ich obrażenia.

Zatem polscy piloci Tu 154 trwali na swoich posterunkach i starali się ratować pasażerów i samolot aż nagła śmierć wydarła ich spośród żywych !

To byli fachowcy, którzy wielokrotnie ćwiczyli lądowania awaryjne i wiedzieli, że mają pod sobą błotnisty teren, dlatego niemożliwe jest, aby będąc na wysokości 20m rozbili samolot w drobną miazgę, lecz musiała być przyczyna albo zewnetrzna, albo wada techniczna samego samolotu !!!

W Jałcie Stalin za udział w wojnie z Japonią zyskał od prezydenta USA zapewnienie o możliwości ukrycia prawdziwych sprawców zbrodni w Katyniu w 1940 roku.

W kwietniu 2011 roku Rosjanie ukradli polską tablicę z obelisku w Smoleńsku dlatego, że była na niej prawda o zbrodni ludobójstwa w Katyniu i prawda o tym, że wszystkie 96 ofiar tragedii smoleńskiej z 10.04.2010roku z prezydentem RP na czele chciało uczcić pamięć polskich oficerów pomordowanych w Katyniu w 1940 roku.

Kto, oprócz władz Kremla zyskuje jeszcze na ukrywaniu całej prawdy o przyczynach tragedii smoleńskiej z 10.04.2010 roku ?

Polacy już nie mają wątpliwości, że mogą być dumni ze swoich pilotów, bo polscy piloci samolotu Tu 154M trwali przy sterach aż do śmierci !!!

 

Rajmund Pollak

0

ODWAGAcywilna

Slowa sa piekne, ale licza sie czyny, które ida za slowami. Mysl jest bronia, ale mysl niewypowiedziana, tylko zludzeniem. Warto posiadac odwage cywilna do wypowiadania opinii przeciwnych stereotypom i warto plynac pod prad jak pstragi

337 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758