Warto przypomnieć liczby, o których rosyjski MAK woli nie wspominać :
Ogółem do 2010 roku doszło do 67 katastrof samolotów Tu-154, w tym 7 w latach 2005–2010; zginęły w nich ogółem 2736 osoby. Najważniejsze katastrofy miały miejsce:
19 lutego 1973: Czechosłowacja, 66 ofiar, linie Aerofłot.
30 września 1975: Liban, 60 ofiar, Malev Hungarian Airlines.
2 grudnia 1977: Liban, 59 ofiar, Balkan Bulgarian Airlines.
7 lipca 1980: ZSRR, 166 ofiar, Aerofłot.
16 listopada 1981: ZSRR, 99 ofiar, lot Aerofłot 3352
11 października 1984: ZSRR, 178 ofiar, Aerofłot.
23 grudnia 1984: ZSRR, 110 ofiar, Aerofłot.
10 lipca 1985: ZSRR (Uzbekistan), 200 ofiar, lot Aerofłot 7425
8 lutego 1993: Iran, 133 ofiary, Iran Air Tours, zderzenie z bombowcem Su-24.
22 września 1993: Gruzja, 106 ofiar, Transair Georgia Airlines.
3 stycznia 1994: Rosja, 125 ofiar, Baikal Air.
6 czerwca 1994: Chiny, 160 ofiar, China Northwest Airlines.
7 grudnia 1995: Rosja, 98 ofiar, Far East Aviation.
29 sierpnia 1996: Norwegia, 141 ofiar, Vnokovo Airlines.
16 grudnia 1997: Zjednoczone Emiraty Arabskie, 85 ofiar, Tajikistan Airlines.
29 sierpnia 1998: Ekwador, 80 ofiar, linie Cubana de Aviacion.
24 lutego 1999: Chiny, 61 ofiar, China Southwest Airlines.
4 lipca 2001: 145 osób zginęło, kiedy samolot linii Vladivostok Avia rozbił się w Irkucku na Syberii.
4 października 2001: Tu-154 w drodze z Tel Awiwu do Nowosybirska w Rosji eksplodował nad Morzem Czarnym. 78 osób zginęło. Późniejsze informacje wskazywały, że samolot został trafiony rakietą podczas ćwiczeń ukraińskiego wojska na morzu.
12 lutego 2002: samolot linii Iran Airtour z 119 osobami na pokładzie rozbił się w pobliżu Chorramabadu w Iranie. Wszyscy zginęli.
1 lipca 2002: Tu-154 linii BAL Bashkirian Airlines lecący z Barcelony zderzył się nad Überlingen z samolotem dostawczym. 71 osób zginęło, 52 z nich to dzieci.
24 sierpnia 2004: samolot w posiadaniu linii S7 Airlines rozbił się w drodze do Soczi nad Morzem Czarnym. Na pokładzie znajdowało się 46 osób, wszyscy zginęli.
22 sierpnia 2006: samolot z rosyjskich linii Pulkovo Airlines z 170 osobami na pokładzie rozbił się podczas burzy nad Ukrainą. Wszyscy zginęli.
1 września 2006: Tu-154 lądujący w Meszhedzie, w Iranie wpadł w poślizg i rozbił się na pasie startowym. 80 osób ze 147 zginęło.
26 września 2006: Tu-154 startujący w Biszkek, w Kirgizji w czasie startu kolidował z amerykańskim samolotem tankowcem KC-135 tracąc 2,5 metra końcówki prawego skrzydła. Załodze udało się wystartować i niezwłocznie awaryjnie lądować na lotnisku. Nikt z pasażerów i załogi obu maszyn nie ucierpiał. KC-135 natomiast zapalił się i spłonął.
15 lipca 2009: samolot linii Caspian Airlines lecący z Teheranu do Armenii rozbił się wkrótce po starcie. Zginęło 168 osób.
10 kwietnia 2010: polski samolot Tu-154M nr boczny 101 wraz prezydentem RP Lechem Kaczyńskim oraz polską delegacją na obchody 70. rocznicy zbrodni katyńskiej, rozbił się w pobliżu lotniska Smoleńsk-Siewiernyj w Rosji. W katastrofie rządowego Tu-154M zginęło 96 osób.
9 września 2010: Rosyjski Tu-154 należący do linii „Alrosa Mirny Air Enterprise” rozbił się w lesie, 1500km od Moskwy, gdy awaria elektroniki na pokładzie spowodowała niesprawność wszystkich urządzeń na pokładzie. Samolot przedarł się przez 200 metrów poletka młodych sosen nie mając połączenia radiowego i przy użyciu jedynie mechanicznych sterów. Wszystkie 81 osób na pokładzie przeżyły bez większych obrażeń.
I wreszcie najnowsza katastrofa w grudniu 2010 roku samolotu Tu154 dagestańskich linii lotniczych. Podczas awaryjnego lądowania maszyny w porcie lotniczym Domodiedowo w Moskwie, zginęły dwie osoby, a 87 zostało rannych. W szpitalach znajduje się nadal 55 osób, 32 otrzymały pomoc ambulatoryjną.
W kryminalistyce istnieje pojęcie poszlak, które są przydatne, gdy ktoś celowo niszczył lub zacierał dowody .
Z uwagi na fakt, że istnieje juz wiele dowodów zaniedbań strony rosyjskiej w zabezpieczeniu dowodów zaraz po polskiej tragedii w dniu 10.04.2010 pod Smoleńskiem warto porównać katastrofy lotnicze z września i grudnia 2010 roku samolotów Tu 154 w Rosji z Katyniem 2010, który doprowadził do zagłady wszystkich 96 pasażerów wojskowego samolotu Tu 154 z Prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej i byłym Prezydentem RP na uchodźctwie.
Wnioski wynikające z tych porównań tych 3 katastrof lotniczych stanowić bowiem mogą poszlaki w prowadzonym obecnie sledźtwie i pomogą w dotarciu do prawdy o prawdziwych przyczynach Katynia 2010 r.
Przypomnę : 9 września 2010: Rosyjski Tu-154 należący do linii „Alrosa Mirny Air Enterprise” rozbił się w lesie, 1500km od Moskwy, gdy awaria elektroniki na pokładzie spowodowała niesprawność wszystkich urządzeń na pokładzie. Samolot przedarł się przez 200 metrów poletka młodych sosen nie mając połączenia radiowego i przy użyciu jedynie mechanicznych sterów. Wszystkie 81 osób na pokładzie przeżyły bez większych obrażeń.
Zatem awaryjne lądowanie rosyjskiego Tu 154 miało we wrześniu podobne warunki co polskiego, prezydenckiego samolotu w dniu 10.04.2010r, bo Rosjanie lądowali w lesie i… nikt nie zginął !!!
Jeszcze bardziej analogiczna jest katastrofa w grudniu 2010 roku w Moskwie, gdzie samolot bez sprawnych silników mimo, że spadał z dużej wysokości i zetknął się z betonową płytą lotniska, to rozpadł się na niewiele części i większość pasażerów ocalało !
Jak to jest możliwe , że 10 kwietnia tego samego roku taki sam polski samolot, który dopiero 20m nad ziemią utracił sterowność i miał błotnisty grunt pod korpusem, rozpadł się na wiele tysięcy odłamków ???
Rosjanie z MAK i ich poplecznicy określali każde podejrzenia co do prawdziwych przyczyn tragedii z 10.04.2010roku jako …”teorie spiskowe” !
Jednak warto sobie przypomnieć kto rozpoczął propagować te teorie spiskowe ?
Kto jako pierwszy propagował teorie, że śp. Prezydent R.P. zmusił pilotów do lądowania w trudnych warunkach ?
Pierwsze takie sugestie pochodziły z Moskwy i z Mińska jeszcze w dniu katastrofy !
Kto sugerował jeszcze przed zakończeniem śledztwa, że winni są polscy piloci ?
Takie oszczerstwa propagowała między innymi pani generał z MAK !!!
Kto sugerował kłamstwo, że za sterami polskiego samolotu zasiadł jeden z naszych generałów ?
Takie, kontrolowane „przecieki” rozpowszechniali antypolscy rusofile i rosyjskie media !
W końcu jednak prawda w tej sprawie ujrzała światło dzienne za sprawą biegłych, którzy jednoznacznie stwierdzili :
piloci siedzieli na swoich miejscach podczas katastrofy. Świadczyć o tym mają ich obrażenia.
Zatem polscy piloci Tu 154 trwali na swoich posterunkach i starali się ratować pasażerów i samolot aż nagła śmierć wydarła ich spośród żywych !
To byli fachowcy, którzy wielokrotnie ćwiczyli lądowania awaryjne i wiedzieli, że mają pod sobą błotnisty teren, dlatego niemożliwe jest, aby będąc na wysokości 20m rozbili samolot w drobną miazgę, lecz musiała być przyczyna albo zewnetrzna, albo wada techniczna samego samolotu !!!
W Jałcie Stalin za udział w wojnie z Japonią zyskał od prezydenta USA zapewnienie o możliwości ukrycia prawdziwych sprawców zbrodni w Katyniu w 1940 roku.
W kwietniu 2011 roku Rosjanie ukradli polską tablicę z obelisku w Smoleńsku dlatego, że była na niej prawda o zbrodni ludobójstwa w Katyniu i prawda o tym, że wszystkie 96 ofiar tragedii smoleńskiej z 10.04.2010roku z prezydentem RP na czele chciało uczcić pamięć polskich oficerów pomordowanych w Katyniu w 1940 roku.
Kto, oprócz władz Kremla zyskuje jeszcze na ukrywaniu całej prawdy o przyczynach tragedii smoleńskiej z 10.04.2010 roku ?
Polacy już nie mają wątpliwości, że mogą być dumni ze swoich pilotów, bo polscy piloci samolotu Tu 154M trwali przy sterach aż do śmierci !!!
Rajmund Pollak
Slowa sa piekne, ale licza sie czyny, które ida za slowami. Mysl jest bronia, ale mysl niewypowiedziana, tylko zludzeniem. Warto posiadac odwage cywilna do wypowiadania opinii przeciwnych stereotypom i warto plynac pod prad jak pstragi