Komisja Europejska jesienią przedstawi propozycję rewizji dyrektywy o produktach tytoniowych; jedną z rozważanych opcji jest wprowadzenie w UE tzw. plain packaging, czyli standardowych opakowań papierosów bez logo producenta – podaje forbes.pl.
"Pracujemy nad propozycją rewizji dyrektywy o produktach tytoniowych (…). Dyskutowanych jest wiele możliwości, włącznie z możliwością plain packaging oraz powiększenia zdjęć (ilustrujących choroby – red.) na opakowaniach" – poinformował w czwartek podczas codziennej konferencji w Brukseli jeden z rzeczników KE Antony Gravili. Dodał, że KE obserwuje sytuację w Australii, która wprowadziła zakaz reklamy na opakowaniach papierosów.
Sąd Najwyższy Australii utrzymał w środę zakaz umieszczania logo producentów na paczkach papierosów mimo protestów koncernów tytoniowych, które argumentowały, że godzi to w wartość ich znaków handlowych. Decyzja Sądu Najwyższego oznacza, że poczynając od grudnia br. koncerny tytoniowe nie będą mogły umieszczać na sprzedawanych w Australii paczkach papierosów swoich kolorów i znaków firmowych. Jest to najostrzejszy tego rodzaju przepis na świecie.
Więcej:
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/ke-nie-wyklucza-opakowan-papierosow-bez-logo,29460,1
"Szef Dzialu Ekonomicznego Nowego Ekranu. Dziennikarz z 10-letnim stazem. Byly z-ca szefa Dzialu Biznes "Wprost"."