W kwietniu br. o jedną czwartą spadła sprzedaż „Rzeczpospolitej”, a „Gazety Wyborczej” o 14 proc. Cały segment prasy codziennej traci.
Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, spośród tytułów ogólnopolskich w kwietniu udało się poprawić wyniki sprzedaży (w porównaniu z kwietniem ub.r.) "Faktowi" (Ringier Axel Springer Polska). Ze średnią wynoszącą 409 572 egz. pozostaje on liderem sprzedaży wśród gazet codziennych. W kwietniu br. jego średnia sprzedaż była wyższa od tej z kwietnia ub.r. o 3,4 proc. Spadku sprzedaży nie zanotował też drugi dziennik Ringier Axel Springer Polska – "Przegląd Sportowy". Jego wynik (44 573 egz.) był o 0,3 proc. lepszy niż w kwietniu ub.r.
"Gazeta Wyborcza" (Agora SA) miała średnią 247 408 egz. (spadek o 13,7 proc.), a "Super Express" (Murator SA) – 164 706 egz. (spadek o 9,4 proc.).
Najwięcej straciły tytuły Presspubliki. Sprzedaż "Rzeczpospolitej" spadła o 25,1 proc. – do 78 964 egz., a "Parkietu Gazety Giełdy" o 20,8 proc. – do 4 301 egz. Przypomnijmy, że na początku bieżącego tygodnia zarząd Presspubliki zdecydował o redukcji zatrudnienia w wydawnictwie (zwolnienia mają objąć ok. 100 osób).
Więcej:http://www.press.pl/newsy/prasa/pokaz/39146,W-kwietniu-sprzedaz-Rzeczpospolitej-spadla-o-25-procent