W związku z dyskusją nad kondycją NE pokazujemy statystyki z okresu 30.04-31.05
Odwiedziny miesięczne utrzymują się na poziomie ok. 2 mln. Co daje przedział odwiedzin dziennych od 52 tyś. do 75 tyś.
Skutki czarnego PR-u przeciwko Nowemu Ekranowi widoczne są w dniach 7, 14 i 21 Maja, po czym nastepuje odbicie na poprzedni poziom. Dane google indeksują się 24h więc 31.05 jest ostatnią liczbą jaką dysponujemy.
Trudno tu mówić o tendencji zniżkowej, po prostu jest troche trudniej. Per saldo czarny PR przyniósł stratę w skali miesiąca, w porównaniu do miesiąca poprzedniego, ok 10% odwiedzin. Z tym, że miesiac kwiecień był wyjatkowy, bo ściana hańby (dotycząca Strażników Miejskich) spowodowała kilkudniwą eksplozje ilosci uzytkowników, że względu na cytowalnosć w Gazeta.pl i nagłośnienie sprawy przez Fakty TVN. W Maju takich spektakularnych wydarzeń nie było.
Na tym samym poziomie od początku utrzymuje się tzw. wspólczynnik odrzuceń, który oznacza ilość osób, które pojawiły się w NE tylko dla jednej notki. To standard jeśli chodzi o blogosferę i portale informacyjne. Wynika to z poszukiwania konkretnego zagadnienia lub podążenie w ślad konkretnego linku. Przy tym osoba, która kilka razy wejdzie w danym dniu na NE, ale za każdym razem w inne miejsce, będzie ujawniona w tych tzw odrzuceniach.
Przyjemne jest to, że mamy wciąż napływ nowych czytelników: 45,34% w skali miesiąca.
Nie jestesmy wprawdzie hermetyczni na czarny PR (to przypadłość młodych witryn) ale jak widać nie jest zauważany odpływ czytelnictwa. To o tyle ważne, że powyższe dane są skutkiem ruchu organicznego, bez zastosowania kampanii marketingowych i reklamowych. Te są dopiero przed nami i na pewno je zastosujemy.
Liczymy na to, że madrze przeprowadzona kampania reklamowa zapewni nam wzrost ruchu 2x albo 3-krotnie. Dodatkowo liczymy na zainteresowanie NE w czasie kampanii wyborczej (która jest skazana na Internet). Może to przynieść wzrost oglądalności nawet 2x.
Ciekawostka jest taka, że badajac źródła wejść zauważamy, że czarny PR spowodował wzrost zainteresowania osób korzystajacych z portali innych niż prawicowe. To sukces, bo zawsze misją Nowego Ekranu było docierać do nieprzekonanych. Piszcie więc, bo jesteśmy czytani w coraz to szerszych kręgach.
I jeszcze o rekordziście indywidualnym. W miesiącu maju jest nim post http://maciwoda.nowyekran.pl/post/15682,potencjalnie-jestesmy-bogaczami, blogera WojtekCy, który przeczytało 18.550 użytkowników, a samych odsłon jest o wiele więcej.
Jeśli więc ktoś chciał nam zaszkodzić czarnym PR-em, to słabo mu poszło.
Chociaż mitów na ten temat się zrobiło, że hoho.
Bardzo dziękujemy wszystkim czytelnikom, komentatorom i blogerom. Mamy nadzieję, że na NE będą coraz lepsze i poczytniejsze teksty, choc i teraz jesteśmy na najwyższym poziomie w polskim Internecie. W lipcu zmieniamy charakter (zgodnie z naszym planem rozwoju) wstawiając część informacyjną i rozwijając szereg przedsięwzięć okołoEkranowych. Będziemy także pozyskiwać nowych, dobrych autorów (ostatnio sie pojawił Marcin Wolski i Stanisław Michalkiewicz), prezentować rozwiązania wypracowane w Aeropagu NE, damy kolejny krok w sprawie TV i wejdziemy w dziennikarstwo śledcze.
Redakcja
Ps. Google mają najbardziej wiarygodne statystyki bo na ich podstawie płacą za reklamę kontekstową. Google niemiałoby wiec interesu by zawyżać dane. Ponadto Google uwzględniają wszystkie przeglądarki, co rózni je od innych, ogólnodostepnych, szacunkowych witryn.
Blog przeznaczony do publikacji materialów dziennikarzy obywatelskich przygotowanych na zlecenie Nowego Ekranu lub artykulów i listów nadeslanych do Redakcji