W lutym br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Łącznie ich sprzedaż zmalała o 63 000 egz. Najwięcej straciły “Dziennik Gazeta Prawna” i “Rzeczpospolita” – raport Wirtualnemedia.pl.
W lutym średnia sprzedaż ogółem dziennika “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 403 754 egz., co oznacza spadek o 2,41 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na miejscu drugim uplasowała się wydawana przez Agorę „Gazeta Wyborcza” ze średnim wynikiem wynoszącym 248 803 egz., po spadku o 11,05 proc. To najgorszy jej wynik w historii.
Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 167 992 egz., czyli o 6,21 proc. mniejszą niż rok wcześniej. To tytuł, który stracił najmniej w rankingu.
Największy spadek w zestawieniu zanotował plasujący się na piątym miejscu “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Jego sprzedaż ogółem zmniejszyła się w lutym br. o 16,94 proc. i wyniosła 67 755 egz. Tylko trochę mniej straciła będąca o oczko wyżej “Rzeczpospolita” (Presspublica) – jej wynik zmalał o 15,36 proc. do 93 399 egz.
Więcej na ten temat tutaj.
(www.wirtualnemedia.pl)
"Szef Dzialu Ekonomicznego Nowego Ekranu. Dziennikarz z 10-letnim stazem. Byly z-ca szefa Dzialu Biznes "Wprost"."