W obecnych czasach trudno mieć absolutną pewność zatrudnienia; są jednak profesje, które cieszą się i zapewne jeszcze długo będą się cieszyć dużym popytem.
W Polsce powstaje coraz więcej centrów BPO czyli outsourcingu procesów biznesowych. Obecnie w tym sektorze pracuje blisko 90 tys. osób, a w ciągu najbliższych lat spodziewany jest wzrost o kolejne kilkanaście tysięcy.
BPO może dotyczyć różnych funkcji w organizacjach, najczęściej finansowych, informatycznych, obsługi telefonicznej, logistycznych, marketingowych i in. Najbardziej poszukiwani do pracy w centrach są absolwenci ekonomii, prawa i kierunków technicznych (programiści) znający języki obce. Znajomość np. księgowości w połączeniu ze znajomością języków obcych daje największe szanse na zatrudnienie.
Polska jest na trzecim miejscu w świecie i na pierwszym w Europie pod względem wielkości sprzedaży i zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług biznesowych. Pod względem procentowego przyrostu liczby zatrudnionych Polska jest na pierwszym miejscu w świecie.
Sektorowi usług biznesowych „pomaga” kryzys ogólnoświatowy – w Polsce ciągle praca jest tańsza niż w USA czy zachodniej Europie.
W Polsce w sektorze pracuje ok. 90 tys. osób zatrudnionych w ok. 350 centrach usług świadczących usługi m.in. dla Hewlett-Packard, IBM, Google, Nokia, Motorola, Shell, General Electric, Bayer i in.