24.06.2012. BROSZURY Z MAKULATURY… W 1989 roku Janusz Patorski był „misjonarzem – patronem” zbiorku ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM: „Strategii i taktyki negocjacji” oraz „Przygotowania negocjacji” autorstwa Pawła J. Dąbrowskiego.
"Zbiorowe spory pracy"
(aspekty prawne), uzupełnienie zestawu, nie miały chyba autora?
Po dekadzie "z hakiem" już sobie nie przypominę: czy nie były przypisane konkretnie komuś!
Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego jak często w życiu zawodowym a także i prywatnym dokonujemy zabiegów negocjacyjnych, jak często negocjujemy. Przecież większość ustaleń co do sposobu spędzania czasu, wyboru modelu życia rodzinnego, naszego stosunku do żony, męża czy dzieci, priorytetów w wydatkach domowych, itd. itp. – dokonujemy w drodze negocjacji z najbliższymi. Nasze stosunki z sąsiadami, czy z kolegami w pracy także kształtują się w toku negocjacji, w toku wzajemnych ustaleń, ustępstw, znajdowania sposobu społecznego współżycia. Coraz częściej też w placówkach handlowych, szczególnie tych będących w rękach prywatnych cena towaru jest ceną wyjściową – do negocjacji. Przyjrzyjmy się ogłoszeniom drobnym i większym w prasie. Ile razy widzimy wiadomość: „cena do negocjacji’?
To samo jest w usługach. Czas, w którym ceny, czy warunki kupna – sprzedaży były ustalane sztywno i nie podlegały dyskusji minął bezpowrotnie. Nawet, gdy szukamy pracy, gdy chcemy sprzedawać naszą siłę roboczą, czy nasze umiejętności – cena jest również „ do negocjacji”.
Zakład pracy, instytucje wszelkiego rodzaju potrzebują doświadczonych negocjatorów. Od ustalonych przez nich warunków pracy i płacy (oczywiście w ramach obowiązujących przepisów), od ustalonych warunków kupna – sprzedaży (cen, terminów płatności, kar umownych, warunków jakim powinien jakościowo odpowiadać towar) zależy pomyślność i zyskowność placówki, którą reprezentują.
Jednak wiedza o negocjacjach potrzebna jest nie tylko zawodowym negocjatorom. Potrzebna jest (w różnym oczywiście stopniu ) każdemu z nas. Przede wszystkim jest jednak potrzebna wszelkiego typu handlowcom, menadżerom różnych szczebli, kierownikom przeróżnych placówek, których praca wymaga kontaktów z innymi ludźmi. Dlatego też warto podjąć trud zdobycia choćby elementarnej wiedzy z tej dziedziny. Doświadczenie wskazuję, ze ktoś kto „pobrał” wstępne nauki w tym zakresie i zastosował je z powodzeniem w swym życiu – nabiera chęci na dalsze kształcenie w tej dziedzinie.
Strona: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 czytaj dalej »
* www.naszawokanda.pl/publikacja/8/przygotowanie-i-prowadzenie-ne/
Na zajęciach nie było czasu, ale tu na blogu popatrzcie na publikację
sprzed "Paktu o przedsiębiorstwie" – "Niesforne Dziecię Gutenberga".
23.06.2012. Cykl szkoleń „Mediator pilnie poszukiwany” ruszył dziś w pomieszczeniach centrali – siedziby Pracodawców RP na ulicy Brukselskiej 7. Ustawa o rozwiązywaniu sporów zbiorowych ma 21 lat, Kodeks Pracy już 38…
"- "Z wielka wprawa znajdujemy dla SIEBIE wymówki i z niezwyklym talentem zrzucamy wine na INNYCH." Laurence J. Peter"