Bez kategorii
Like

Mandaryni Balcerowicza

22/07/2012
488 Wyświetlenia
0 Komentarze
4 minut czytania
no-cover

Fundowane podróże życia do Chin, najpierw Michała Tuska a ostatnio prezydętowej Komorowskiej wkrótce zaprocentują i Chińczycy będą mogli zbierać dywidendy. PKP, kierowane przez ludzi Balcerowicza, przymierza się do zakupu chińskich wagonów.

0


W latach 80-tych PRL eksportowala do Chin m.in. maszyny górnicze a importowala tekstylia i zabawki. W 2012 roku Polska eksportuje do Chin przeważnie "na wagę" czyli wysyła miedź i wyroby chemiczne a importuje skomplikowane technologicznie produkty elektroniczne i urządzenia dla telekomunikacji. Chiński eksport do Polski przekracza pięciokrotnie polski eksport do Chin.

Państwowa spółka PKP Cargo, w ramach planu dalszej des-industrializacji III RP, przymierza się do importu z Chin produktów relatywnie tak prostych jak wagony do transportu węgla. Pomyśleć tylko ze kiedyś byliśmy potęgą hutnicza i węglową.
 
W 2010 roku ktoś wpadł na pomysł założenia spółki joint-venture pomiędzy PKP Cargo i chińską spółką Jinan Railway Vehicles.
 
Na początku zakładano ze spółka będzie produkować wagony do przewozu węgla w Szczecinie i eksportować cześć produkcji na rynki europejskie. Z czasem koncept uległ zmianie i teraz zakłada się ew. montowanie wagonów w Polsce na podstawie tzw. "kits" przesyłanych z Chin. Założymy się ze z czasem wyjdzie na to ze taniej jest po prostu importować gotowe wagony statkami z Chin do portu w Szczecinie, nakleić stempel "Made in Poland" i sprzedać je nie tylko PKP Cargo ale i dalej w Unii Europejskiej: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/616260,Chinskie-wagony-wyjada-na-polskie-tory
 
PKP Cargo posiada własne moce produkcyjne i remontowe w Szczecinie, ale są one widocznie nieatrakcyjne. Istnieją tez inne prywatne polskie firmy mające "know-how" w produkcji wagonów, na przyklad spółka EKK Wagon z Ostrowa Wielkopolskiegohttp://www.rynek-kolejowy.pl/29705/EKK_Wagon_planuje_ekspansje_i_rekrutacje.htm
 
No ale robienie joint-venture z Chińczykami i importowanie wagonów z Chin wydaje sie być bardziej atrakcyjne dla menedżerów z PKP. Właścicielowi PKP, czyli polskiemu państwu (czyli w sumie nam samym) sugerujemy pójście dalej za chińskim ciosem: zamiast płacić fortuny na pensje ludzi Balcerowicza w zarządzie PKP (50 tys. PLN na głowę plus premie plus limuzyny), zatrudnijmy na ich miejsce Chińczyków. Będzie taniej.
 
O mandarynach Balcerowicza usadowionych w PKP pisaliśmy już wcześniej:
 
http://monsieurb.nowyekran.pl/post/60660,skok-na-kase-pkp

http://monsieurb.nowyekran.pl/post/58431,kolej-na-balcerowicza 

 

Zamiast wagonów, sugerujemy import prezesa PKP z Chin. Będzie taniej.

 

0

Stanislas Balcerac

Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wplywie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polske -- czytaj cala prawde calodobowo -- na www.wsi24.pl oraz Facebook / Goodbye ITI -- i mysl samodzielnie, bez TVN24 !!

676 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758