Działalność prosumencka (prosument to odbiorca i zarazem producent energii) jest efektywna dzięki tzw. inteligentnym sieciom. Dlatego też podczas dyskusji będzie możliwość zaprezentowania istniejących już na rynku rozwiązań technologicznych pozwalających rozliczać on-line małych producentów-konsumentów energii.

Wdrożenie inteligentnych sieci zapewnia większą efektywność energetyczną i pozwala na łatwiejsze przyłączanie do sieci rozproszonych źródeł energii, doprowadza do zmniejszenia obciążenia sieci i minimalizacji zagrożenia blackoutem. Szereg czynników umożliwia współczesny rozwój inteligentnych sieci. Małe turbiny gazowe, ogniwa paliwowe, energetyka wiatrowa i pompy ciepła pozwalają wytwarzać energię elektryczną i cieplną w sposób rozproszony. Technologie informatyczne pozwalają na opracowanie nowych metod sterowania, monitorowania i zabezpieczenia sieci, ułatwiając pomiar, akwizycję i wizualizację danych, szerokie wykorzystanie czujników oraz modeli i symulacji zużycia. Zmianę sposobu wykorzystania energii przez odbiorców końcowych stymuluje wzrost świadomości kwestii polityki energetycznej, bezpieczeństwa energetycznego i konieczności oszczędzania energii ze względu na kurczące się zasoby paliw kopalnych i konsekwencje rozwoju energetyki dla środowiska.

 Zapowiedż tematyki konferencji – panelu dyskusyjnego

 

Organizator: Społeczna Rada Narodowego Programu Redukcji Emisji i Stowarzyszenie na rzecz Efektywności ETA 

 

DEFINICJE

Prosument to ekonomiczne określenie osoby, która jest
inteligentna i rozumie, że producent musi sprzedawać,
a konsument musi kupować, i z tych dwóch zależności potrafi
wyciągnąć korzyśi materialne dla siebie!

http://www.prosument.pl/

 

Zacząć wypadałoby od tego, kim jest prosument. Pojęcie to wprowadził Toffler w latach 70 dwudziestego wieku, mając na myśli aktywnego konsumenta – osobę, która ma szeroką wiedzę o produktach bądź o marce i która dzieli się tą wiedzą z innymi. Dzięki swojej wiedzy prosument podejmuje bardziej świadome decyzje, nie kierując się jedynie przekazami reklamowymi.

Publikacje

1. Dr Bill’a Quaina "Era Pro-sumenta"

 

Kejow