Bez kategorii
Like

Koszt sprzedaży PZL Mielec

25/10/2012
815 Wyświetlenia
0 Komentarze
8 minut czytania
no-cover

Koszt sprzedaży PZL Mielec

0


                                                                         22-10-2012 rok

 

Koszt sprzedaży PZL Mielec

                                    

      Poseł Ludwik Dorn alarmował w swojej interpelacji poselskiej nr. 6952 z VI kadencji sejmu o zakupie samolotów ,,Skytrack” przez MON, płacąc za sztukę po 65 mln zł. Zwracał się do MON o pełne wyjaśnienie tej transakcji i żalił się, że MON Bogdan Klich nie udziela mu pełnej odpowiedzi wręcz twierdził L. Dorn, że w tej sprawie jest drugie dno. W interpelacji L. Dorn wyliczył, że budżet państwa polskiego mógł stracić ok. 250 mln zł. za zakup samolotów na rzecz polskiej armii. Niestety ale pretensje może mieć sam do siebie i do rządu którego on był V-ce Premierem. To Rząd PiS-LPR-Samoobrona oddał z dopłatą PZL Mielec na rzecz spółki amerykańskiej Sikorsky, która należy do Holdingu UTC z siedzibą w Paryżu a właścicielami tego holdingu są osoby o pochodzeniu takim samym jak teść byłego szefa MON za czasów PiS Radosława Sikorskiego. Będąc posłem i członkiem sejmowych Komisji: Obrony Narodowej i Skarbu Państwa walczyłem jak mogłem na posiedzeniach tych komisji, przeciwko prywatyzacji PZL Mielec. Na mój wniosek odbyły się dwa posiedzenia tych komisji. Podczas prac komisji wrogiem dla związkowców szczególnie z Solidarności z Mielca byłem ja. To oni podczas prac  Komisji ubliżali tylko mi, stałem się czarną owcą dla nich, ponieważ stanowczo domagałem się zaniechania sprzedaży PZL Mielca. Gdy  przegrałem głosowania na tych komisjach złożyłem zawiadomienie do prokuratury krajowej (Min. Ziobro) o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez MSP W. Jasińskiego oraz prezesa ARP K. Brzezickiego. Złożyłem też wniosek do NIK celem zbadania zasadności sprzedaży PZL Mielec. Prokuratura tarnobrzeska prowadziła śledztwo i oczywiście umorzyła śledztwo. Natomiast NIK przeprowadziła powierzchowną kontrolę i stwierdziła, że dobrze, że pozbyto się PZL Mielec.

Podczas prac sejmowej komisji skarbu państwa zadałem n/w pytania:

 

  1. Przecież ARP i MSP trąbiły, że sprzedaż PZL-Mielec ma przynieść dochód 300 mln zł, a w rzeczywistości sprzedano PZL Mielec za 66 mln zł. Sikorsky zobowiązał się do spłaty zadłużenia 16 mln zł, a resztę z kwoty zadłużenia 53 mln zł ma pochodzić ze sprzedaży do MON-u Skytrucków, MON zaliczkuje 74% tej kwoty. Skarb Państwa gwarantował pożyczkę udzieloną przez ARP na podwyższenie kapitału w PZL Mielec. ARP zrezygnowała ze zwrotu tej pożyczki.
  2. Dlaczego PZL Mielec nie sprzedano w drodze publicznego przetargu?

 

  1. Dlaczego po prywatyzacji UTC Holdings MON kupuje samoloty Skytrucka po 30 mln zł, a nie wtedy gdy PZL Mielec był własnością polską – 7 szt. 3 + 4 Skytruck?
  2. Zakupy MON-u od firmy ,,Sikorki” zrekompensują wydatki amerykanów na zakup PZL Mielec i to z nawiązką?
  3. Sprzedaż na rzecz amerykanów PZL Mielec była przygotowana już od dawna, to pracownicy WSK Rzeszów trafili na kluczowe stanowiska w Mielcu, po to aby sterować tym zakładem by oddać go za grosze amerykanom. Pracownicy ci przygotowali zakład do sprzedaży po myśli USA.
  4. Do niczego Amerykanie w umowie kupna się nie zobowiązali ???
  5. Od kilku lat lobbował na rzecz F-16 i  UTC Marek Matraszek – przyjaciel B. Komorowskiego i R. Sikorskiego oraz  Hubert Królikowski – asystent – Matraszka i Komorowskiego, którego ostatecznie zatrudnił w Min. Gospodarki Paweł Poncyliusz, który pracuje tam do dziś, zapewne jego praca nie ma nic wspólnego z interesem polskiej gospodarki.
  6. Sprzedaż na rzecz UTH WSK Rzeszów lobbował – agent SB były Szef „S” w WSK- Rzeszów Prygoń, lobbował też  : Mazur na rzecz UTH
  7. Amerykanie nie wsparli sprzedaży 100 samolotów produkowanych w Mielcu w ramach offsetu??? M-28-M-18, ponieważ już wtedy zapadła decyzja nieformalna aby PZL Mielec doprowadzić na skraj bankructwa i przejąć go, co zresztą tak się stało.

 

  1. Offset dla Mielca przewidywał kwotę ok. 455 mln $ na produkcję samolotu M-28-M-18 oraz 57 mln $ w modernizacji i sprzedaży Skytruck. Offset  nie został zrealizowany nawet w 10% dla zakładów z PZL Mielec.
  2. Mało tego spółka Skytruck LLC opatentowała nazwę Skytruck i miała wyłączność na sprzedaż samolotów produkowanych w Mielcu na rynku, obu Ameryk i Azji i co zablokowali sprzedaż wyrobów mieleckich po to aby firma była gotowa do przejęcia za bezcen.
  3. Kpina z zaliczeniem za 50 mln $ offsetu za certyfikat na rzecz Skytruck w USA.

 

  1. PZL Mielec przed sprzedażą mogła mieć kontrakty na swoje wyroby 1 mld zł. skutecznie kontrakt ten utrącił Zarząd PZL Mielec wspólnie z ARP.
  2. Polska za darmo pozbawiła się swoich atutów w obronności lotniczej.
  3. Polska nie skorzystała na tzw. offsecie – owszem skorzystały, ale firmy amerykańskie w Polsce. Polska z tego tytułu nie ma żadnej nowoczesnej technologii.
  4. Umowa na zakup F-16 nie gwarantuje serwisu tych samolotów – serwisuje ich firma z Izraela.
  5. To są dokonania Pis-u!!!!!!!!!!! W latach 2005-07.

       

          Zygmunt Wrzodak

0

Wrzodak Z.

22 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758