„Stworzone przez nas urządzenie jest konsekwencją naszej tytanicznej pracy. Z Michałem potrafiliśmy siedzieć nad projektem do godziny 1 w nocy. Adrenalina i radość, że tworzy się coś od zera, dodawały nam sił. (…)” – przyznaje Strzelewicz. Jak dodaje: „Na każdym możliwym polu pojawiało się setki problemów. Ciągle coś wyskakiwało i musieliśmy gasić kolejne pożary”.
Poznaniacy, Michał Bąk i Patryk Strzelewicz, wirtualną rzeczywistość połączyli ze światem tradycyjnej rozrywki. Ich elektroniczna kostka do gier planszowych, która dzięki technologii bezprzewodowej łączy się z tabletem i smartfonem, ma szansę na globalny sukces.
Elektroniczna kostka DICE+ jest dowodem na to, że i w Polsce mogą powstawać innowacyjne produkty, którymi interesuje się świat. Do tej pory żaden inny polski gadżet nie był dopuszczony do sprzedaży w amerykańskim sklepie Apple. Urządzenie składane w fabryce w Piotrkowie Trybunalskim zostało oficjalnie zaprezentowane podczas targów Gamescom w Kolonii w sierpniu 2013 roku. Pół roku wcześniej podczas przedpremierowej prezentacji na marcowych targach CeBIT w Hanowerze, kostką zagrali Donald Tusk z kanclerz Angelą Merkel.
„DICE+ jest nowoczesną wersją tradycyjnej kostki do gry – która dzięki wbudowanej technologii może służyć również jako kontroler, komunikujący się z tabletami i innymi urządzeniami za pomocą technologii Bluetooth 4.0. Elektroniczna kostka jest wykonana z wysokiej jakości materiałów, cyfry wyświetlane są w innowacyjny sposób spod powierzchni ścianek sześcianu. W urządzenie wbudowano procesor, akcelerometr, magnetometr, sześć diod RGB oraz dziesiątki innych podzespołów elektronicznych” – wyjaśniają twórcy gadżetu. Co ważne, choć DICE+ dostępna jest w Apple Store, współpracuje z tabletami zarówno z systemem operacyjnym iOS, jak i z Androidem.
Współtwórca kostki Patryk Strzelewicz jest absolwentem Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu. Kiedyś pracował jako specjalista IT w Raiffeisen Bank Polska. Zaczynał od produkowania w domu amatorskimi metodami autorskich kości, które następnie sprzedawał na Allegro. Swoją firmę założył w 2002 r., miał wtedy 19 lat. Z czasem wsparł go kolega ze szkolnej ławki Michał Bąk, który jest informatykiem. (PAP)
Na świecie istnieje około 11 tysięcy gier planszowych, z czego 30% z nich mają swoje odpowiedniki w wersji cyfrowej, zwłaszcza na urządzenia mobilne. Jeżeli dodamy do tego fakt, że tych ostatnich jest na świecie 63 miliony, a przykładowo aż 84% Amerykanów korzysta z tabletów do gry, idea stworzenia kostki cyfrowej do komputerowych adaptacji gier planszowych wydaje się być strzałem w dziesiątkę.
autor: PAP
źródło: http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,398746,polski-wynalazek-zmienia-rynek-gier-komputerowych.html
Napisz do nas jeśli w Twoim otoczeniu dzieje się coś, co wymaga interwencji dziennikarskiej redakcja@3obieg.pl