MEN forsuje e-podręczniki, mimo iż nauczyciele alarmują, że szkoły nie są przygotowane na taką rewolucję
Polska szkoła nie jest przygotowana do pracy z e-podręcznikiem – uważa ponad 80 proc. nauczycieli, jak pokazują wyniki badań Uniwersytetu Łódzkiego, do których dotarła „Rz". Program elektronicznych podręczników ma być uzupełnieniem rządowego projektu „Cyfrowej szkoły". O tym, czy w ogóle wystartuje, zadecydują jednak wyniki rozpoczętego kilka miesięcy temu pilotażu. Tymczasem do wielu objętych nim szkół sprzęt komputerowy w ogóle nie trafił, bo placówki i samorządy nie radzą sobie z przygotowywaniem zamówień.
W badaniach UŁ na zlecenie wydawnictwa Klett 23 proc. nauczycieli odpowiedziało, że uznaje stan przygotowania szkoły do pracy z e-podręcznikami za bardzo zły, 28,8 proc. oceniło go źle, a blisko 30 proc. średnio. Tylko niespełna 18 proc. uznało, że ich placówki są dobrze lub bardzo dobrze przygotowane do tego wyzwania.
– Często zdarza się, że tylko jedna sala lekcyjna posiada np. tablicę interaktywną, a komputery są jedynie w pracowni komputerowej, czasem w bibliotece – mówi Ewa Szelecka, nauczycielka matematyki z częstochowskiej podstawówki. To najczęściej sprzęt przestarzały, niedostosowany do obsługi nowoczesnego oprogramowania.
Więcej: http://www.rp.pl/artykul/19,946930-Kleska-rzadowej-e-szkoly.html