Globalnie i Lokalnie
Like
Karmienie piersią dorosłych mężczyzn, czyli brakujące wersy w Koranie
17/04/2016
3411 Wyświetlenia
0 Komentarze
8 minut czytania
Według niektóre źródeł muzułmańskich, w Koranie znajdowały się wersety mówiące o karmieniu piersią osób dorosłych. Islam, który opiera się na naukach płynących z Koranu i Hadisów zlikwidował adopcję. Jednak uznaje coś, co można nazwać „ związkami przybranymi ”. Czym są te związki? Związki takie, praktykowane były często w dawnych czasach, choć i współcześnie można się spotkać z takimi praktykami.
Cymen i Pero
Więc kiedy jakaś kobieta karmiła piersią nie swoje dziecko, gdy coś takiego miało miejsce, stawała się jego przybraną matką. Jednak by mogła być uznana za matkę, musiała czynność tą pierwotnie wykonać 10 razy, później zmniejszono do 5. Wyobraź sobie, jeśli jesteś mężczyzną, że zrobiła to matka twojego przyjaciela, kiedy byliście małymi dziećmi. Jesteście teraz przybranymi braćmi, a wasze siostry są teraz nie do ruszenia, ponieważ jesteście już rodziną.
Jak podają islamskie źródła, w czasach Mahometa doszło do pewnej śmiesznej dla nas, jako nie muzułmanów sytuacji. Są to zbiory z wypowiedziami Mahometa, zwane Sahih Muslim. Źródło to mówi o zlikwidowaniu adopcji przez Mahometa, co przysporzyło wielu problemów. Problem polegał na tym, że w czasie wprowadzenia zakazu wielu dorosłych już mężczyzn było adoptowanymi dziećmi. Jednak z chwilą wprowadzenia powyższego zakazu stawali się obcymi ludźmi, gdyż wszystkie adopcje zostały anulowane. Teraz muzułmanie czuli się dwuznacznie mieszkając pod jednym dachem ze swoimi żonami, razem z takimi mężczyznami. Więc, jak rozwiązano ten problem, który powstał po likwidacji adopcji? Jak rozwiązano problem mężczyzn mieszkających z dorosłymi kobietami, które nie były ich żonami?
Przeczytajmy, co powiedział prorok Mahomet.
Aisha przekazała, że Sahla bint Suhail przyszła do apostoła Allaha i powiedziała: „ Wysłanniku Allaha! Widzę na twarzy Abu Hudhaifa ( jej męża ) oznaki oburzenia, gdy Salim ( Salim był adoptowanym synem ) wchodzi do naszego domu.” Na to apostoł Allaha odpowiedział „ Nakarm go piersią!”. Ona odpowiedziała „ Jak mogę nakarmić go piersią, skoro jest już dorosłym mężczyzną?” Wysłannik Allaha uśmiechną się i powiedział „ Wiem, że jest młodym mężczyzną.” ‘Amr dodał w narracji, że uczestniczył w bitwie pod Badrem, a w narracji Ibn Umara wysłannik Allaha śmiał się. –
Sahih Muslim, księga 8, hadis 3424 (
http://sunnah.com/muslim/17/33 )
Moglibyśmy powiedzieć „ Wiem, że on jest dorosły, ale nakarm go swoją piersią”. Sens tego przekazu jest taki „ Weź tego dorosłego mężczyznę i daj mu swoje piersi do possania, a on zostanie twoim przybranym synem. Jeśli już to zrobisz, mąż twój nie będzie miał powodu do zmartwienia”. Jest to rozwiązanie problemu przez Mahometa, jak uporać się z pożądaniem między niespokrewnionymi ze sobą dorosłymi ludźmi mieszkającymi pod jednym dachem.
Jak będziemy chronić dorosłych ludzi, którzy mieszkają ze sobą, przed zakazanym stosunkiem seksualnym? Allah zesłał za pośrednictwem swojego apostoła bardzo proste rozwiązanie. Niech kobieta oddali się z tym mężczyzną w ustronne miejsce, przyłoży jego głowę i usta do swoich obnażonych piersi i nakarmi go 10 razy. Dopiero jak wsadzi swoją pierś 10 razy w jego usta, poczują między sobą relacje, matka – syn i przestaną odczuwać do siebie pożądanie seksualne. Ostatecznie zmniejszono tę czynność do 5 razy.
Dlaczego nie trafiło to do Koranu? Ponieważ zapisane wersy, które miała Aisha zjadła jej owca.
„ Bardzo mi przykro, że zgubiłam te wersety o karmieniu dorosłego mężczyzny piersią, aby poprzez to rozwiązać problem z napięciem seksualnym w pomieszczeniu” – (
http://sunnah.com/urn/1262630 )
W następnym hadisie przeczytamy, że dokonało się to, co nakazał Mahomet. Sahla bint Suhail zrobiła dokładnie to, co przykazał jej apostoł Allaha. Po ponownym przyjściu do domu proroka, wyraźnie powiedziała, że dała swoje piersi do ssania. Możecie państwo osobiście przeczytać tekst pod tym linkiem – (
http://sunnah.com/muslim/17/34 ).
Więc „ nakarmiła” dorosłego mężczyznę, dała mu swoje piersi. Teraz jej mąż mógł być spokojny, teraz ten „nakarmiony” dorosły mężczyzna został jego przybranym synem i razem mogli mieszkać pod jednym dachem.
Czy nie wydaje się to nam śmieszne? Czy, jednak muzułmanie mają powody do śmiechu? Jest to chyba powód, dla wierzących muzułmanów do płaczu. Jeśli traktują swoją religię poważnie, to powinni wierzyć, że nakaz Mahometa, jest bożym rozwiązaniem napięcia seksualnego. Można by powiedzieć, że nie potrzebna jest kobiecie burka, nie ważne jak bardzo zakryje swoje ciało. Jeśli chce położyć kres napięciu seksualnemu, powinna wziąć muzułmanina w ustronne miejsce i nakarmić go parę razy swoimi piersiami. Tylko, czy na pewno jest to objawienie, które Allah objawił swojemu apostołowi. Jeśli muzułmanie mówią, że wierzą w tego samego Boga, co my. To my powiemy, że nie ma możliwości, by były to słowa Boga.
Przekazano, że Aisha powiedziała: „ Werset o kamieniowaniu i karmieniu piersią osób dorosłych dziesięciokrotnie został objawiony i leżał u mnie pod moją poduszką. Gdy wysłannik Allaha umarł, byliśmy zajęci jego pogrzebem i przyszła oswojona owca i zjadła ten werset.” – Sunan Ibn Majah (
http://sunnah.com/urn/1262630 )
Warto sprawdzić jak do tego podchodzą współcześni islamscy uczeni. W 2007 roku egipski szejk Mohammed Atija wydał fatwę, w której doradzał kobietom karmienie piersią swoich męskich współpracowników, jeśli muszą przebywać i pracować z nimi sam na sam w tym samym pomieszczeniu. W 2010 roku szejk al-Obeikan, który będąc doradcą sądowym w saudyjskim ministerstwie sprawiedliwości, stwierdził, że kiedy sytuacja wymaga by niespokrewniony mężczyzna często odwiedzał gospodarstwo domowe, kobieta może wykarmić go piersią by stał się jej przybranym „mlecznym” synem. Zastrzegł jednak, by nie pił bezpośrednio od kobiety, by mleko było wcześniej odciągnięte do szklanki. Jednak inny szejk Abi Ishaq Al-Huwaini stwierdził; jeśli mężczyzna ma stać się „mlecznym” synem, musi pić mleko bezpośrednio z kobiecej piersi.
Niepokojące jest, że w XXI wieku możemy zaobserwować takie przypadki. Choć nie są to praktyki często stosowane, to musimy zdać sobie sprawę, że szejkowie, którzy to propagują czerpią natchnienie z islamskich źródeł.
Piotr G. Żurek