Bez kategorii
Like

Jacek Kochanowski- kulturowa prostytutka, wsza łonowa przestrzeni publicznej.

14/12/2011
451 Wyświetlenia
0 Komentarze
6 minut czytania
no-cover

Niech zgadnę- zyd?

0


jacekkochanowski.wordpress.com/

 

Ciało (prze)tworzone. W stronę performatyki queer

Perspektywie queer zarzuca się „nad-teoretyczność” i lekceważenie tego, co jest materialnym uwarunkowaniem ludzkiej egzystencji. Celem wykładu będzie pokazanie, że perspektywa ta, szczególnie w symbiozie z ujęciem performatycznym, prowadzi do ujawnienia tego, co jest istotą kluczowej dla naszego podporządkowania biopolityki: mechanizmów politycznego przetwarzania ciała i cielesności.
Współczesny performans pomaga nam odkryć i demaskować technologie biowładzy, dlatego krótkiemu wykładowi towarzyszyć będą obszerne fragmenty performansów wybitnych artystek i artystów.

Wykład i prezentacja rejestracji performansów przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.
Wstęp wolny.”

 

O co tak naprawdę chodzi? o zmianę cywilizacyjnych norm, by zalegalizować w przestrzeni kulturowej pedalstwo ( bo to w istocie zjawisko kulturowe dotyczące kulturowej normatywności), chodzi o pseudonaukowy bełkot  dla legitymizacji własnego zezwierzęcenia i doprowadzenie do zdziczenia cywilizacji . Sieją ten chorobliwy bełkot po wiki. ”Srodowisko naukowe”, w tym moja szwagierka-ordynator psychiatrii milczy, kiedy dewiacja zdobywa kolejne przyczółki maszerując w masce kultury tym razem. Kto za to płaci tej antykulturowej hołocie, tym dupodajom i obłąkańcom powołującym sie na niszowe, pseudonaukowe publikacje? Jeśli Palikot, winien dostać dożywocie, gdyby to było normalne państwo.

 Podbijają młodzież i dzieci pchając się wszędzie, gdzie da sie publikować. Czy język polski w przestrzeni publicznej nie winien być zastrzeżony wyłącznie dla ludzi normalnych? Co to norma? Cywilizacyjne normy wykłada Katechizm, nie psychologia. Jesli wszyscy sie na to  zgodzimy, zginie polska kultura i z nią naród. To gówno winnien z urzędu ścigać prokurator. Nie mają żadnych naukowych podstaw by to oobronić.

 

za wiki-bo banda grasuje i tam.

Studia queer, prezentujące problematykę homoseksualności z perspektywy samych lesbijek i gejów, stoją w opozycji do nowoczesnego dyskursu homofobicznego, roszczącego sobie prawo do obiektywizmu[68][69]. Socjologia odmienności, opierając się na postmodernistycznej krytyce "obiektywizmu" teorii naukowych dokonanej m.in. przez Michela Foucaulta[70], przyjmuje za punkt wyjścia postulat lokalności[71] narracji w przeciwieństwie do rzekomej uniwersalności i obiektywności nowoczesnych teorii socjologicznych[72]. Zdaniem krytyków, jakakolwiek próba obiektywnego opisu "organizmu społecznego" jest skazana na niepowodzenie ze względu na fakt, że zawsze będzie konstruowana z pewnej partykularnej perspektywy[73]. Nauka jest, zdaniem socjologów, jednym z procesów kulturowych, zdeterminowanym przez aktualnie panującą normatywność[74]. Nowoczesny dyskurs socjologiczny, w którym dominowały narracje homofobiczne, stając się narzędziem wykluczania i skazywania na kulturowy niebyt osób homoseksualnych, służył podtrzymywaniu opresywnej normatywności heteromatriksu i obowiązkowego heteroseksualizmu. Poczucie wykluczenia, naznaczenia odczuwane przez queers – odmieńców – spowodowało uruchomienie intensywnej krytyki narracji heteronormatywnych, a tym samym subwersywną resygnifikację i rekonfigurację pojęć[66]. Sztandarowym tego przykładem w ramach samej socjologii odmienności jest słowo "queer", którego angielskie znaczenie zostało zmienione z obelgi na określenie pozytywnej tożsamości. Innym przykładem, z dziedziny psychologii, jest odwrócenie znaczenia homoseksualizmu, który z choroby psychicznej stał się wariantem normy[63] i homofobii, która z normy stała się patologią[75][76][77]. Jak podkreślają psychologowie, homofobia jest zaburzeniem, które podlega terapii a działania wynikające z homofobii powinny być jednoznacznie potępione[78]. Przejście od pozującej na obiektywizm nowoczesnej teorii socjologicznej do ponowoczesnej, lokalnej teorii społecznej, odbyło się przy aktywnym udziale dotychczas wykluczanych "odmieńców", którzy zaprezentowali swoją narrację o tym, w jaki sposób stają się ofiarami heteronormatywnej przemocy[79].

 

Ciekawa problematyka ”kulturowa”;

*Już dziś zapraszam o 18:00 do Instytutu Teatralnego na mój wykład i projekcję rejestracji wybranych perfromansów: http://t.co/ZmRsbmfn 10 hours ago
*Zapraszam na konferencję o przeciwdziałaniu dyskryminacji w szkolnictwie wyższym, UW, 9 grudnia, program: http://t.co/ntWOPjmb 1 week ago
*Nie rozumiem, po co w mediach ta dyskusja o karze śmierci. Za mało jeszcze mamy skrajnego populizmu w przestrzeni publicznej? 2 weeks ago
*8 grudnia bezpłatne warsztaty, a 9 grudnia konferencja o przeciwdziałaniu dyskryminacji na uczelniach. Więcej: http://t.co/1tjDyg3o 2 weeks ago
*Ruch Palikota o symbolach NOP: Granica tolerancji dla faszyzmu została po raz kolejny przekroczona. Sojuszu, nie milcz! 🙂 3 weeks ago

I paradygmat!

• Jak uprawiać w Polsce badania zaangażowane i jaka jest metodologia badań osadzonych w paradygmacie krytycznym?

http://jacekkochanowski.wordpress.com/

 

To byłoby na tyle mojego performance’u, jako, że również jestem artystką.

I posłużę się tu cytatem autora;

”Współczesny performans pomaga nam odkryć i demaskować technologie biowładzy..”

0

circonstance

Iza Rostworowska. Crux sancta sit mihi lux / Non draco sit mihi dux Vade retro satana / Numquam suade mihi vana Sunt mala quae libas / Ipse venena bibas

719 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758