Dołożysz do EU 238zł rocznie
14/01/2013
529 Wyświetlenia
0 Komentarze
12 minut czytania
” Statystyczny 1 Polak w latach 2007-13 wyda średnio 1606 zł rocznie ( ) po to, aby otrzymać 1368 zł, czyli dołoży do interesu 238 zł rocznie! „
ZAMIAST WSTĘPU.
" Statystyczny Polak w latach 2007-13 wyda średnio 1606 zł rocznie tylko po to, aby otrzymać 1368 zł, czyli dołoży do interesu 238 zł rocznie! "
( ) Jesteśmy dokładnie w takim punkcie. Jesteśmy o 3% stóp procentowych od zablokowania systemu. Jesteśmy o jedno nieprzewidziane wydarzenie od zablokowania systemu. Jesteśmy o jedną katastrofę strefy euro od zablokowania systemu. Jesteśmy już w okresie, w którym firmy zamiatają konta klientów, w celu pokrywania złych zakładów, a o wiele więcej się jeszcze wydarzy. Czy to wszystko będzie miało miejsce w 2013 roku? Nie wiem. Ale wiem, że każdy dzień to kolejny krok w kierunku nieprzewidzianych zdarzeń, w tym podniesienia stóp procentowych, do tego katastrof "poza widocznym horyzontem". Na dzień dzisiejszy twoje pieniądze nie są już w domu maklerskim, zostały skradzione/utracone. Ale w przeciwieństwie do minionych lat, gdzie można było zadzwonić do człowieka i znaleźć odpowiedzi i rozwiązania, teraz wszystko realizują komputery. Algo. Programy. Domyślam się, że rynek zacznie wyczuwać te bardzo realne opcje w przyszłym roku i rozpocznie odwrót.
Więc, co zrobić? Po pierwsze nic nie jest doskonałe. Nie mogę siedzieć tutaj i twierdzić, że złoto wszystko załatwi. Nie mogę powiedzieć że, srebro wszystko załatwi. Nie mogę powiedzieć, że ziemia, bydło albo drewno lub cokolwiek innego pozwoli ci przejść przez to bez szwanku. Ale jestem dość pewny, że będziesz w o wiele lepszej sytuacji z pieniędzmi ulokowanymi w czymś fizycznym, niż papierkach z martwymi prezydentami. Osobiście wierzę, że przetrzymanie majątku w złocie, srebrze, mieniu, broni, amunicji, drzewach, zwierzętach etc. jest znacznie lepsze niż wpis komputerowy w banku. Pomyśl o tym. Twoje bogactwo jest niczym więcej niż cyframi zapisanymi na komputerach. Tam nie ma pieniędzy. Twój bank nie ma pieniędzy. Twój fundusz nie ma pieniędzy. Zabrali pieniądze i kupili za nie swapy, repo, długi narodowe itd. Wszystko co masz w swoim posiadaniu to stwierdzenie, iż masz kwotę "X". Ale naprawdę ty jej nie masz i oni również. Dla mnie to jest bardzo przerażające. i nie podoba mi się bycie częścią tej ekonomicznej, chorej atmosfery.
2013 może być bardzo niepewnym rokiem ze względu na wszystkie powody jakie opisałem. Może nie wszystkie rozwiną się w 2013, może w 2014… niemniej jednak chodzi o to, że do nas dotrą. Nie mogą być zatrzymane. Bez względu na to jak nieprzyjemne wydają się być to słowa, to są one matematyczną pewnością. Podobnie jak przygotowanie było kluczowe by przeżyć huragan Sandy, tak i na tę katastrofę należy się przygotować.
Link do oryginalnego artykułu: LINK
wydatki budżetu środków europejskich
( )
Po dodaniu wszystkich wydatków strony polskiej związanych z pozyskiwaniem dotacji w latach 2007-13 otrzymujemy kwotę w wysokości 106,8 mld euro, czyli 117,5% wartości wszystkich dotacji, które mają zostać przekazane Polsce z UE! Tak więc koszty poniesione przez polską gospodarkę i sektor publiczny o 17,5% przewyższają ten „ogromny deszcz unijnych pieniędzy”. Statystyczny Polak w latach 2007-13 wyda średnio 1606 zł rocznie tylko po to, aby otrzymać 1368 zł, czyli dołoży do interesu 238 zł rocznie!Tymczasem cała ta hucpa z dotacjami ma niezwykle silne przesłanie propagandowe: Unia za darmo rozdaje pieniądze. Temu celowi służą też tablice informacyjne umieszczane przy wszystkich inwestycjach współfinansowanych przez Brukselę.
**************************************************
Wpłata do budżetu UE. Budżet środków europejskich.Deficyty.
Urzędy Skarbowe, inne urzędy i instytucje zbierają daniny i inne środki tworzące budżet państwa. Środki te są przekazywane na odpowiednie konta w NBP. Kawałkami budżetu państwa zarządzają dysponenci części budżetowych. Są to np. Prezes Rady Ministrów, ministrowie właściwi do spraw danej części (np. częścią 33. Rozwój wsi, zarządza Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi) oraz dysponenci określeni w rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie klasyfikacji części budżetowych oraz określenia ich dysponentów. (http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20092111633&type=2 Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 2009 r. w sprawie klasyfikacji części budżetowych oraz określenia ich dysponentów. Dz.U. 2009 nr 211 poz. 1633).
Ustawa o finansach publicznych (http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20091571240&type=3) rozróżnia dochody i wydatki publiczne oraz przychody i rozchody publiczne. Te drugie dotyczą w ogólności operacji finansowych i płatności związanych z udziałem Skarbu Państwa w międzynarodowych instytucjach finansowych. Ustawa o finansach publicznych spośród wydatków z budżetu państwa wydziela nasze wpłaty do budżetu Unii Europejskiej zwane w ustawie (oraz w budżecie na rok 2012 ) ” środkami własnymi Unii Europejskiej„. Zał.2 ustawy budżetowej „Wydatki budżetu państwa na rok 2012. Zestawienie zbiorcze według działów”, podaje w części 758 kwotę 16 146 218 000 zł. Tyle, czyli około 16 miliardów zł. wpłacimy w tym roku do budżetu unijnego.
Jednocześnie, wspomniana ustawa o finansach, wprowadziła budżet środków europejskich. Jest to roczny plan dochodów i podlegających refundacji ( z budżetu UE) wydatków przeznaczonych na realizację programów z udziałem środków europejskich ( nie wszystkich). Środki te są na kontach w Banku Gospodarstwa Krajowego. Stamtąd trafiają do ich dysponentów, którzy zgodnie ze stosownymi przepisami przydzielają je beneficjentom. Ze środkami europejskimi jest tak, że najpierw należy wyłożyć pieniądze z własnego budżetu a później dostaje się refundację. Powoduje to, że jesteśmy na minusie, bo szybciej środki z budżetu własnego wykładamy , niż dostajemy ich zwrot z budżetu Unii. Podobno ma tak być do roku 2013.
Deficyt budżetu środków europejskich albo nadwyżka środków europejskich nie są wliczane do, odpowiednio, deficytu albo nadwyżki budżetu państwa.Deficyt budżetu środków europejskich jest finansowany w ramach potrzeb pożyczkowych budżetu państwa.Nadwyżka budżetu środków europejskich jest źródłem spłaty zobowiązań budżetu państwa zaciągniętych na pokrycie deficytu budżetu środków europejskich.
Ustawa budżetowa na 2012 rok:
Ustala łączną kwotę podatkowych i niepodatkowych dochodów budżetu państwa w wysokości 293 766 128 000. zł. Łączną kwotę wydatków budżetu państwa w wysokości 328 765 688 000. zł. Deficyt budżetu państwa ustala się na dzień 31 grudnia 2012 r. na kwotę nie większą niż 34 999 560 000 zł.
Łączną kwotę dochodów budżetu środków europejskich w wysokości 72 570 113 000 zł. Łączną kwotę wydatków budżetu środków europejskich w wysokości 77 104 059 000. zł. Deficyt budżetu środków europejskich ustala się na kwotę 4 533 946 000 zł.
Łączną kwotę planowanych przychodów budżetu państwa w wysokości 281 660 904 000 zł. oraz łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu państwa w wysokości 242 127 398 000 zł.
Oznacza to na pierwszy rzut oka, że trzeba pożyczyć w sumie środki na załatanie deficytu budżetu państwa: 35 miliardów zł, oraz na pokrycie deficytu budżetu środków europejskich: 4,5 miliarda zł. Zwracam uwagę że, zgodnie z ustawą o finansach dochody są prognozą, natomiast wydatki – nieprzekraczalnym limitem.
przychody i rozchody budżetu
Jak widać przychody i rozchody maja niewiele wspólnego z dochodami i wydatkami. Przychód następuje, bo pożyczono np. pieniądze z banku lub sprzedając obligacje. Rozchód, bo pożyczkę oddano.
dochody budżetu środków europejskich
Bilans dotacji unijnych w latach 2007-13
|
|
|
|
I
|
Dotacje z UE
|
|
|
1.
|
Fundusze strukturalne i spójnościowe
|
|
|
2.
|
Dotacje do rolnictwa
|
|
|
3.
|
Pozostałe
|
|
|
II
|
Wydatki po stronie polskiej
|
|
|
1.
|
Składka unijna
|
|
|
2.
|
Koszty biurokracji
|
|
|
3.
|
Koszty przygotowania wniosków przyjętych
|
|
|
4.
|
Koszty przygotowania wniosków odrzuconych
|
|
|
5.
|
Prefinansowanie projektów
|
|
|
6.
|
Współfinansowanie ze środków publicznych
|
|
|
7.
|
Współfinansowanie ze środków prywatnych
|
|
|
III
|
Bilans
|
|
|
Obliczenia własne przy założeniach, że kurs euro jest na poziomie 4 zł i że dotacje zostaną wykorzystane w 100%, co jest w praktyce niemożliwe, czyli sytuacja będzie jeszcze bardziej niekorzystna dla Polski.