Bez kategorii
Like

Dla Polaków wiadomości w internecie bardziej wiarygodne niż w radiu i TV

15/06/2012
334 Wyświetlenia
0 Komentarze
2 minut czytania
no-cover

Zaskakujące wyniki najnowszego badania European Trusted Brands. 56 proc. Polaków najbardziej wierzy informacjom publikowanym w internecie. Z kolei aż 60 proc. nie ufa informacjom z prasy i telewizji – informuje portal wirtualnemedia.pl

0


Coroczne badanie European Trusted Brands, przeprowadzane przez wydawnictwo Reader’s Digest sprawdza, w jakim stopniu Europejczycy darzą zaufaniem informacje pochodzące z mediów. Tegoroczna edycja badania wykazała, że Polacy najbardziej ufają internetowi. Aż 56 proc. nas wierzy informacjom pochodzącym właśnie z tego źródła.

Europejczycy, w odróżnieniu od Polaków, podchodzą do treści internetowych z większą ostrożnością. Średnio w 15 krajach, w których było przeprowadzane badanie, internetowi ufa 45 proc. respondentów, czyli o 11 procent mniej niż u nas.

Znacznie mniejszym zaufaniem Polacy darzą radio i telewizję. Nie ufa im ponad 60 proc. polskich respondentów. Niewielkim zaufaniem darzymy również prasę. Tylko 38 proc. ankietowanych Polaków sięgając po gazetę wierzy w publikowane w niej treści.

W Europie występuje odwrotna tendencja niż w Polsce. Media, którym nasi rodacy ufają najmniej – czyli telewizja i radio – są w Europie darzone największym zaufaniem. Szczególnie widoczne jest to w Szwecji (82 proc. respondentów ufa treściom przekazywanym w radio i telewizji) oraz w Finlandii (70 proc.).

Z kolei internet, któremu tak bardzo ufają Polacy, cieszy się zdecydowanie mniejszym zaufaniem w Europie. Najmniej ufni wobec internetu są Niemcy – 24 proc. W kwestii zaufania do prasy nie odbiegamy zbytnio od innych mieszkańców Europy. Wiadomościom drukowanym ufa 38 proc. Polaków wobec średniej europejskiej wynoszącej 40 proc.

Sami dziennikarze nie szczycą się dużym zaufaniem w naszym kraju. Ufa im tylko 32 proc. ankietowanych Polaków. Tym niemniej przedstawiciele tego zawodu cieszą się u nas większym zaufaniem niż średnio w Europie (28 proc.).

Badanie European Trusted Brands przeprowadzane jest przez wydawnictwo Reader’s Digest od 2001 roku. W tym roku przeprowadzono je w 15 krajach, a wzięło w nim udział prawie 28 tysięcy respondentów.

Więcej: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wierzymy-przede-wszystkim-publikacjom-w-internecie-nie-ufamy-prasie-i-telewizji

0

Jan Pi

938 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758