Oferta ubezpieczeniowa dąży do większego uproszczenia np. tak, by klient sam mógł dobierać sobie szczegóły polisy – mówili przedstawiciele branży ubezpieczeniowej podczas wtorkowej Debaty PAP. Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, podkreślał rolę nowych przepisów, które wzmocniły zdecydowanie pozycję klienta. Nakazują one m.in. pełniejsze informowanie o szczegółach oferty i dopasowanie jej do ich potrzeb. „To przeniesienie efektów działań legislacyjnych z poziomu europejskiego na polski” – mówił Maciążek.
Wśród udogodnień dla klientów wiceprezes PIU wymienił także wprowadzenie od kwietnia 2015 r. Bezpośredniej Likwidacji Szkód. Pozwala ona uzyskać odszkodowanie u swojego ubezpieczyciela OC, a nie jak dotąd u ubezpieczyciela sprawcy.
Pozostali uczestnicy debaty podkreślali, że uproszczone rozwiązania związane z Bezpośrednią Likwidacją Szkód pozwalają zwiększać zaufanie do całej branży. Wojciech Soleniec, partner w firmie EY zaznaczył, że towarzystwa włożyły dużo wysiłku w to, by uprościć procedury dla klientów.
Według Cezarego Świerszcza, prezesa Bacca ponad 60 proc. klientów byłoby skłonnych zapłacić więcej za lepsze ubezpieczenie, jeśli będą mogli płacić miesięcznie. Jak mówił Witold Jaworski, były prezes Allianz i b. wiceprezes PZU, włoskie doświadczenia pokazały, że możliwość wygodnego, samodzielnego doboru szczegółów polisy oraz płatności miesięczne przełożyły się na wybór większego zakresu ubezpieczenia mimo wyższej ceny.
Badania Bacca pokazuje, że klienci są gotowi do udostępnienia swojej historii płatniczej z BIK na potrzeby taryfikacji ubezpieczenia. Ubezpieczyciele mogą na tym skorzystać, ponieważ wiarygodność kredytowa jest jednym z kluczowych czynników oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Według uczestników debaty scoring kredytowy stanie się jedną z innowacji ubezpieczeniowych.
Przedstawiciele branży podkreślali też, że klienci stają się bardziej wymagający, co zmienia podejście towarzystw ubezpieczeniowych.
„Klient był i będzie w centrum uwagi ubezpieczyciela, ale podejście się zmienia. Nie uczymy już klientów, czego potrzebują, rośnie świadomość klientów co do własnych potrzeb. Musimy się zacząć uczyć razem z nimi i reagować na ich potrzeby” – podkreślił wiceprezes Compensy Jarosław Szwajgier.
https://smart11.pl/video/7a0f685b00393e7bb3827e711c44493b
Pliki graficzne: http://centrumprasowe.pap.pl/cp/pl/news/info/49007,,debata-pap-ubezpieczenia-coraz-bardziej-dopasowane-do-potrzeb-klienta
Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP
Dziennikarz i wydawca. Twórca portali "Bobowa Od-Nowa" i "Gorlice i Okolice" w powiecie gorlickim (www.gorliceiokolice.eu). Zastępca redaktora naczelnego portalu "3obieg". Redaktor naczelny portalu "Zdrowie za Zdrowie". W latach 2004-2013 wydawca i redaktor naczelny czasopism "Kalendarz Pszczelarza" i "Przegląd Pszczelarski". Autor książek "Ule i pasieki w Polsce" i "Krynica Zdrój - miasto, ludzie, okolice". Właściciel Wydawnictwa WILCZYSKA (www.wilczyska.eu). Członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.