Cisco, jedna z największych światowych firm informatycznych, zamierza uruchomić w połowie przyszłego roku centrum wsparcia w Krakowie. Będzie ono obsługiwało klientów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji.
Centrum będzie częścią sieci już istniejących ośrodków tego typu. Placówka ma rozpocząć działalność
późną wiosną lub wczesnym latem 2012 roku.
Cytowany w środowym komunikacie wiceprezes firmy Cisco Michael Ganser poinformował, że olo kalizacji w Krakowie zdecydowała dostępność wykształconej kadry oraz znakomita infrastruktura komunikacyjna. Ośrodek będzie świadczył usługi zarówno dla innych podmiotów z koncernu Cisco, jak i klientów zewnętrznych.
"Otwieramy centrum w Europie Środkowej, żeby być bliżej naszych klientów zarówno w sensie odległości geograficznej, jak i strefy czasowej oraz żeby oferować im pomoc w różnych językach" – zaznaczył.
Cisco rozpoczyna właśnie rekrutację do krakowskiego centrum, ale na razie nie podaje, ilu pracowników zostanie tam zatrudnionych.
W Krakowie i najbliższych okolicach funkcjonuje około 40 firm sektora obsługi procesów biznesowych, w których w sumie pracuje 16 tys. osób. Miasto to jest największym skupiskiem tego typu firm w Polsce.
Zajmują się one obsługą księgową, podatkową, informatyczną czy finansową spółek tego samego koncernu lub wielu firm. Są wśród nich m.in.: Accounting Plaza Central Europe, Capgemini Polska, HCL Poland, Hewitt Associates, Hitachi Data Systems, IBM BTO Bussines Consulting Services, Shell Polska i State Street Services Poland. (PAP)