Bez kategorii
Like

Blogerzy pod presją agentów interesu

25/11/2011
489 Wyświetlenia
0 Komentarze
3 minut czytania
no-cover

Jeśli lobbować na NE to WYŁĄCZNIE za firmami o w 100% polskim kapitale, a nie jak leci. Notka napisana po to, by ustrzec się na NE od promowania biznesu polskiego jedynie z nazwy.

0


Przeczytałem wczoraj artykuł:

lewica-to-nie-platforma.salon24.pl/367343,salon24-nie-jest-wiarygodny

 

"Dzisiaj mamy dwa podstawowe źródła dochodów. Z jednej strony to tradycyjne reklamy displayowe. Z założenia od początku nie pojawiają się u nas reklamy inwazyjne, czyli pop-up’y. Szanujemy naszych użytkowników i nie chcemy robić z Salonu24 śmietnika.

Drugie źródło naszych przychodów to tak zwany lobbing społecznościowy, czyli kampanie, które mogą na Salonie24, przeprowadzać rozmaite firmy czy instytucje, wciągając do dyskusji naszych użytkowników. To absolutnie unikalna usługa na rynku. Takich kampanii przeprowadziliśmy już kilka i będziemy je niewątpliwie rozwijać. Z tej usługi skorzystali m.in. OFE (Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych), Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego, Telekomunikacja Polska. Ten nasz produkt cieszy się coraz większym zainteresowaniem i najbliższym czasie będzie naszym głównym źródłem przychodów."

Jgor Janke

 

i zacząłem się zastanawiać czy to dobrze, gdy portale społecznościowe (niektóre nawet wzmocnione kapitałem z Unii Europejskiej)  zajmują się lobbingiem na rzecz biznesu. Odpowiedź moja brzmi, jak napisałem wyżej.

Zachęcam zatem NE do podjęcia energicznych kroków kierunku udzielenia wspiercia medialnego kapitałowi w 100% polskiemu (a nie z nazwą "Polska" w nazwie). Jeśli ??? powstanie gazeta NOWY EKRAN, to oni – drobni niezależni przedsiębiorcy – mogą być dla niej (zwłaszcza na szczeblu lokalnym) kołem zamachowym, dzięki wspólpracy z nimi patriotyczny przekaz NE będzie bardziej donośny.

Neonauta agentem interesów polskiego kapitału, dorabiający na zleceniach do gazety? Zdecydowanie TAK. Warto też pomyśleć o wsparciu dla tych działań w terenie od strony video – publikując na portalu wywiady z właścicielami ww. firm, przedstawiając ich produkty.

Do kogo NE w pierwszej kolejności powinien się zwrócić, by projekt wypalił? O tym kiedy indziej.

Jest kapituła tzw. "polskiego biznesu" – lobbujmy, by docelowo powstała kapituła prawdziwie polskiego biznesu. Zapytajmy właścieli tych firm, najczęściej drobnych – spacyfikowanych przez ZUS-y i US-y – co to znaczy być niezależnym polskim przedsiębiorcą AD 2011. Lobbujmy na ich rzecz – na rzecz naszych polskich interesów – a przy okazji sami zróbmy dobry biznes.

 

Foto:

www.google.pl/imgres

 

Polecane:

www.slideshare.net/MagorzataNieciecka/csr-in-social-media-lobbying

0

carcajou http://www.lassmolenski.pl

Blog koordynatora akcji LAS SMOLEŃSKI

226 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758