Stosowanie przez apteki kart podarunkowych nie narusza ustawy refundacyjnej, jak wcześniej sądzono. Karta podarunkowa jest środkiem płatniczym i nie jest traktowana jako reklama apteki.
Na początku roku, po wejściu w życie ustawy o refundacji leków, protestowali wszyscy: farmaceuci, lekarze, pacjenci. Ustawa wprowadza m.in. zakaz przekazywania zachęt dotyczących produktów refundowanych i zakazuje reklamy aptek.
– Początkowo byliśmy bardzo zaskoczeni sygnałami z rynku farmaceutycznego, że karty podarunkowe, stosowane przez wiele aptek, mogę naruszać nową ustawę refundacyjną – mówi Grzegorz Głowacki, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Emitentów Kart Podarunkowych.
Część środowiska farmaceutycznego uznała, że apteczne karty podarunkowe mogą naruszać powyższą ustawę. W przypadku naruszenia ustawy przez aptekę, wojewódzki inspektor farmaceutyczny może nałożyć wysoką karę pieniężną.
– Pragnę uspokoić wszystkich aptekarzy, że korzystanie z kart podarunkowych nie narusza ustawy refundacyjnej, a jest nowoczesnym i wygodnym środkiem płatniczym – zaznacza Grzegorz Głowacki.
Stowarzyszenie otrzymało od dwóch niezależnych kancelarii prawnych ekspertyzy, które wskazują, że stosowanie kart podarunkowych nie narusza ustawy refundacyjnej. Karta podarunkowa jest traktowana jako jeden z wielu środków płatniczych, a umieszczenie informacji o akceptacji kart podarunkowych nie jest reklamą apteki.
Polskie Stowarzyszenie Emitentów Kart Podarunkowych działa od ponad 2 lat i koncentruje swoją aktywność na regulacjach rynkowych oraz promocji kart podarunkowych. Stowarzyszenie, razem z Instytutem Logistyki i Magazynowania GS1 Poland, prowadzi aktualnie prace nad ujednoliceniem oznaczenia kart podarunkowych dla wszystkich wydawców.
Źródło: Serwis Informacji Zleconych PAP, Polskie Stowarzyszenie Emitentów Kart Podarunkowych
Wiadomości z banków i o bankach, dla klientów i pracowników, entuzjastów i sceptyków. Ubezpieczenia od A do Z. Gospodarka, finanse i giełda.