Bez kategorii
Like

Apel do KONSTRUKTYWISTÓW na NE

22/02/2012
512 Wyświetlenia
0 Komentarze
13 minut czytania
no-cover

W tej sytuacji zawsze gdzieś będzie rodzić się podejrzenie, że zebrana tu grupa pożytecznych idiotów zostanie we właściwym momencie podana komuś na tacy jako danie koszerne.

0


        Jak może państwo wiecie lub nie, w ramach RzBiK wyłania się frakcja KONSTRUKTYWISTÓW. Nie jest to żadna robota rozłamowa, tylko pewne uzupełnienie osi czasowej na portalu. Bardzo dobrze obsadzony jest czas przeszły i teraźniejszość. W przyszłość, i w naszą w nim egzystencję wybiega zbyt mało blogerów i komentatorów. To trzeba zmienić.

       Zakładamy działania zarówno czynne jak i bierne. Będziemy – owszem – starali się zbudować ekipę zdolną przejąć władzę i poprawić to, co poprawić się da, ale także nie będziemy czynić larum, gdy obecna władza zacznie traktować nasze pomysły jak suto zastawiony stół.

       Chyba zasadniczą sprawą, o której powinniśmy pamiętać, to to, że w kwestiach politycznych błąd metody zawsze przekształca się w spór personalny. Błąd ten notorycznie popełnia prawica więc jej skuteczność polityczna jest żadna.

        Każdy rysunek techniczny rozpoczyna się rysowaniem ramki i tabliczki, na ogół w lewym dolnym rogu. Są tam miejsca na podpisy: skonstruował, sprawdził, zatwierdził i ma to głęboki sens. Konstruktor wykonuje potężną robotę koncepcyjną i obliczeniową, a zawsze ten co sprawdza szybko uzyskuje nad nim przewagę, nawet gdy nie jest jakimś geniuszem. W procesie sprawdzania następuje swoiste „wzmocnienie intelektu” i to w sposób wykładniczy. Prawica (a może nie tylko) w żaden sposób nie chce z tej metody skorzystać. Wódz, gdyby dał się sprawdzać traciłby ponoć autorytet.

       Jeśli stanie się cud, i władze NE potrafią to zrozumieć, to skorzystamy z tej metody Potrzebne byłoby niezbyt skomplikowane narzędzie wspomagające SWOT.

       Każdy projekt zawsze powinien być projektem autorskim. Niektórzy wierzą w sens pracy zbiorowej, ale zwykle kończy się to tym, że musi on uwzględnić poziom intelektualny najgłupszego członka zespołu. Jednak projekty autorskie muszą przejść weryfikację tych, którym mają służyć. Projektodawca zatem zwraca się o analizę słabych stron, silnych stron, szans i zagrożeń. Przed zatwierdzeniem (kolegialnym) może te uwagi uwzględnić lub nie. To już jego polityczny nos.

        Jest jeszcze jeden aspekt niezmiernie ważny. Działania niektórych „rewolucjonistów” w rodzaju Łażącego Łazarza, Ryszarda Opary, czy Tomasza Urbasia już jawnie w blogosferze budza podejrzewane są o agenturalność. Mówienie o jakiejś rewolucji, o kryterium ulicznym niesie za sobą uzasadnione podejrzenie, że ktoś za tym stoi, ktoś niezbyt nam przychylny. Uważam, że NE robi poważny błąd nie uruchamiając akcji „przeźroczystego” budowania rankingu idei i rankingu realizatorów. Wcale się nie dziwię. W tej sytuacji zawsze gdzieś będzie rodzić się podejrzenie, że zebrana tu grupa pożytecznych idiotów zostanie we właściwym momencie podana komuś na tacy jako danie koszerne.

        Kogoś, kto dłużej działa na NE nie zaskoczę tym, co uważam za sprawy priorytetowe. Zgodnie zatem z przyjętą konwencją nie jest ważne to, co ja myślę o tych postulatach, ale co myślisz Ty i dlaczego się ze mną zgadzasz lub niezgadzasz. A może zgadzasz się z kimś innym, kto zadał sobie trud zawracania Ci głowy analizą, może masz lepsza alternatywę. Dołóż się.

        Tak więc naszą metodę będzie prowadzony ranking pomysłów i realizatorów. Taki ranking, którego nie da się przehandlować pod stołem.

        To co poniżej to tylko dla zachęty. Jeśli uznacie, że jest to dobra droga, znajdzie się sposób na jej realizację na NE lub poza.

 (wysort postulatów zgodny z ich priorytetem)

 

 

Postulat

Cel

 

Naprawa polityki

1

Doprowadzenie do faktycznego rozdziału władzy wykonawczej, ustawo­dawczej i sądowniczej poprzez wyeli­minowanie możliwości pełnienia przez posłów wszelkich funkcji w admini­stracji rządowej. Zmiana art. 103 kon­stytucji RP.

– Zmuszenie partii politycznych do arty­kulacji interesów społecznych w progra­mach wyborczych i wyeliminowanie raka lobbingu z polskiego życia politycznego,

– Zmuszenie partii politycznych do two­rzenia (szkolenia) rezerw kadrowych dla władzy wykonawczej.

 

2

Zastąpienie subwencji budżetowej na działalność partii politycznych subwen­cją obywatelską tworzoną z kwoto­wych odpisów w deklaracji PIT (na po­dobieństwo finansowania organiza­cji pożytku publicznego). Dotyczyłoby partii o „potencjale parlamentarnym”.

– Realne upowszechnienie biernego pra­wa wyborczego poprzez obniżenie progu ini­cjatywy politycznej dla nowych partii ma­jących „potencjał parlamentarny”.

– Wprowadzenie realnej kontroli nad dzia­łalnością partii politycznych w trakcie trwania kadencji władz.

3

Określenie w Konstytucji obszarów de­cyzyjnych, w których opozycja uzyska­łaby prawo legalizacji rozwiązań alter­natywnych. Dotyczyłoby to głównie form prawa gospodarczego, ubezpie­czeniowego oraz w zakresie szkolnic­twa.

– Dopasowanie rozwiązań organizator­skich do indywidualnych „typów osobo­wościowych” funkcjonujących w gospo­darce.

– uzasadnienie dla istnienia i opłacania opozycji parlamentarnej.

 

Nowa architektura finansowa.

4

Przywrócenie państwu korzyści z emi­sjipieniądza poprzez zastąpienie emi­sji fiducjarnej (na poczet długu banko­wego) emisją rzeczywistą dla popra­wienia procesu wymiany dóbr przy wzroście PKB..

– Wyeliminowanie obciążeń społeczeń­stwa renta emisyjną banków. Zwiększenie popytu na produkowane dobra.

– Udrożnienie procesów wymiany dóbr.

– Eliminacja sztucznego zadłużenia bu­dżetu i obywateli.

 

5

Wyeliminowania możliwości wtórnej emisji pieniądza przez banki komercyj­ne. Doprowadzenie do konieczności pełnego pokrycia pożyczek wkładami.

– Zapewnienie realnej wartości waluty.

6

"Rozproszenie emisji" przez budzet lub w postaci "renty obywatelskiej".

– Stabilizacja systemu emerytalnego.

Zdynamizowanie gospodarki

7

Społeczna Gospodarka Rynkowa. Po­szerzenie prawnych możliwości two­rzenia przedsiębiorstw o spółkę „wła­ścicielsko – pracowniczą” z kapitałem właścicielskim i własnością pracowni­czą. Podobieństwo: niemieckie Monta­n-Mitbestimmung.

– Stworzenie możliwości kształtowania się partnerskiego modelu stosunków prze­mysłowych w procesie pracy.

– Otwarcie możliwości przejmowania przez przedsiębiorstwa funkcji ubezpie­czyciela w obszarze „filaru kapitałowe­go”.

 

8

Wprowadzenie zmian w systemie eme­rytalnym umożliwiających spółkom właścicielsko – pracowniczym i ich związkom (klastrom, konglomeratom) włączania zarachowanych funduszy filaru kapitałowego do obrotu go­spodarczego we własnych przedsię­biorstwach bezpośrednio – z pominię­ciem OFE i giełdy.

– Stworzenie możliwości szybkiego doka­pitalizowania rodzimych przedsię­biorców sektora MiŚP funduszami eme­rytalnymi. Dotychczas z tej możliwości mogły korzystać jedynie spółki giełdowe!!!.

– Pozyskanie przez przedsiębiorców lojal­nych pracowników skłonnych bardziej an­gażować się w poprawę kondycji ekono­micznej swych firm.

– Korzystna zmiana wizerunku przedsię­biorcy oraz celów działania firm (gospo­darka obywatelska).

9

Klastry produktowe. Stworzenie prawnych możliwości „produktowej” integracji przedsiębiorców w oparciu o koncepcję „przesunięcia momentu sprzedaży kosztów wszystkich koope­rantów na moment sprzedaży produktu końcowego” (na podobieństwo japoń­skich keiretsu pionowych, koreańskich czeboli).

– Rozwój klastrów produktowych dają­cych możliwość małym i średnim przed­siębiorcom działania w „dużej skali” w oparciu o siłę klastra przy zachowaniu wszelkich prerogatyw właściciela i za­rządcy.

– Prawne udostępnienie formy organiza­cyjnej, szczególnie przydatnej do gospo­darczej aktywizacji obszarów wiejskich.

 

10

Zamiana sposobu ingerencji państwa w politykę płacową sfery produkcyjnej: zaprzestanie ustalania płacy minimalnej i zastąpienie ją określaniem dyspropor­cji zarobków pomiędzy pracobiorcami i pracodawcami.

– Wyeliminowanie podstawowych powo­dów dezintegracji społecznej.

– Wyeliminowanie poważnych powodów chorób pracy: alienacji, frustracji, regresji, agresji.

 

11

Utowarowienie pracy. Nałożenie na pracodawców obowiązku "wykupu" zatrudnianych pracowników z systemu edukacyjnego lub partycypowania w kosztach kształcenia zawodowego.

– Wyrównanie szans zawodowych dzieci rodzin niezamożnych.

– Podniesienie poziomu kształcenia zawo­dowego.

– Przyśpieszenie procesu osiągania dojrza­łości zawodowej pracowników.

– Wzrost poziomu integracji społecznej.

– Obniżka podatków w części przeznacza­nej na szkolnictwo wyższe i zawodowe.

 

 

Podatki

 

12

Zmiana funkcji i sposobu pobierania podatków bezpośrednich w oparciu o koncepcję „abonamentu za korzystanie z infrastruktury i zasobów”.

– Radykalne obniżenie kosztu poboru po­datku.

– Przywrócenie systemowi podatkowemu funkcji motywacyjnych.

– Przywrócenie systemowi podatkowemu funkcji instrumentu polityki gospodarczej.

 

 

 

 Pozdrawiam

 

0

nikander

Bardziej pragmatyczne niz rewolucyjne mysla wojowanie.

289 publikacje
1 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758