HYDE PARK
Like

Jak działa Google Ads? 

29/08/2022
284 Wyświetlenia
0 Komentarze
10 minut czytania
Jak działa Google Ads? 

Z roku na rok coraz więcej Polaków korzysta z nieograniczonych możliwości online. Jeśli prowadzisz biznes, to z pewnością Internet stał się dla Ciebie ważnym kanałem promocyjnym, ale przede wszystkim kluczowym źródłem informacji. Podobnie jak dla Twoich odbiorców! Pamiętaj, że gdy klient nie znajdzie w sieci Twojej firmy – poszukując ofert związanych z Twoją działalnością – to zapewne wybierze produkty lub usługi konkurencji. Chcesz to zmienić? Dla szybkich efektów zainwestuj w reklamy płatne. Ale najpierw sprawdź, jak działa Google Ads i poznaj zalety kampanii w wyszukiwarce.     Płatna kampania reklamowa, czyli co to jest Google Ads?  Nie od dziś wiadomo, że Internet stanowi podstawowe źródło pozyskiwania informacji. W świecie online użytkownicy wymieniają się opiniami, poszukują atrakcyjnych ofert czy porównują produkty […]

0


Z roku na rok coraz więcej Polaków korzysta z nieograniczonych możliwości online. Jeśli prowadzisz biznes, to z pewnością Internet stał się dla Ciebie ważnym kanałem promocyjnym, ale przede wszystkim kluczowym źródłem informacji. Podobnie jak dla Twoich odbiorców! Pamiętaj, że gdy klient nie znajdzie w sieci Twojej firmy – poszukując ofert związanych z Twoją działalnością – to zapewne wybierze produkty lub usługi konkurencji. Chcesz to zmienić? Dla szybkich efektów zainwestuj w reklamy płatne. Ale najpierw sprawdź, jak działa Google Ads i poznaj zalety kampanii w wyszukiwarce.    

Płatna kampania reklamowa, czyli co to jest Google Ads? 

Nie od dziś wiadomo, że Internet stanowi podstawowe źródło pozyskiwania informacji. W świecie online użytkownicy wymieniają się opiniami, poszukują atrakcyjnych ofert czy porównują produkty i usługi. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie biznesu do sieci – zazwyczaj dzięki firmowej stronie internetowej. To może okazać się jednak za mało, aby odnieść sukces. 

Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes, docierać do nowych odbiorców i zwiększyć sprzedaż, to Twoja witryna musi znaleźć się wysoko w wynikach Google. To właśnie tutaj zaczyna się bowiem większość aktywności online. Co ważne, najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka nie tylko dostarcza odpowiedzi na zapytania internautów, ale również zapewnia narzędzia, dzięki którym możesz zareklamować swoją markę tam, gdzie są Twoi klienci. 

Jednym z najciekawszych rozwiązań dla firm działających w sieci okazuje się Google Ads. Jest to niezwykle popularna forma marketingu internetowego opartego na płatnych działaniach w wyszukiwarce, która jednocześnie stanowi bezkonkurencyjny kanał promocji pod względem liczby dostępnych funkcjonalności, zasięgu czy formatów reklamowych. 

System reklamowy – znany również pod wcześniejszą nazwą Google AdWords – pozwala planować, uruchamiać i udostępniać płatne treści w Internecie. Tego typu kampanie wyświetlają się użytkownikom w różnych miejscach sieci – od wyników wyszukiwania, przez sieć GDN (Google Display Network, czyli grupę portali WWW oraz stron partnerskich wyszukiwarki), po platformy takie jak YouTube czy Gmail. 

Aby móc sprawniej poruszać się w przestrzeni płatnych kampanii i lepiej zrozumieć korzyści płynące z opisywanej formy promocji, warto dowiedzieć się, jak działa reklama internetowa w Google. Czytaj dalej, a poznasz kluczowe informacje dla początkujących. 

Tajniki reklamy w wyszukiwarce. Jak działa Google Ads? 

Jeśli aktywnie działasz w Internecie, to z pewnością nie raz udało Ci się trafić na reklamę internetową. Zastanawiasz się jak to możliwe? Otóż na przykład po wpisaniu interesującego Cię zapytania w wyszukiwarce, na pierwszym miejscu wyświetlił Ci się link sponsorowany jednego z serwisów. To właśnie Google Ads. Z tego typu kampaniami można spotkać się również w sieci reklamowej, w aplikacjach czy w witrynach parterów.  

Z pewnością zastanawiasz się, co powoduje, że reklama wyświetla się w wyszukiwarce. Zwróć więc uwagę na fakt, że kampanie płatne pojawiają się nad/ pod/ obok organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich słów kluczowych. Kluczem do sukcesu jest więc właściwie opracowana strategia Google Ads. 

W przypadku opisywanego narzędzia to Ty wskazujesz, w którym miejscu pojawi się kampania oraz planujesz jej harmonogram czy wyznaczasz zasięg. Jednak na początku musisz określić jej konkretny i mierzalny cel reklamowy. Masz do wyboru m.in.: 

  • wykonanie określonego działania przez użytkowników np. wizyta w punkcie stacjonarnym,
  • zwiększenie sprzedaży konkretnych produktów lub usług, 
  • wzrost oglądalności strony WWW oraz pozyskanie nowych odbiorców, 
  • zbudowanie, wzmocnienie lub poprawę wizerunku przedsiębiorstwa w sieci.

Do wyznaczonego celu musisz dopasować rodzaj kampanii np. generującą ruch (pozyskującą jak najwięcej odwiedzin witryny), wizerunkową (budującą świadomość marki w Internecie) czy sprzedażową (promująca ofertę). 

Nie zapomnij przy tym o określeniu budżetu – reklama w Google rozliczana jest w systemie PPC (Pay Per Click). Dzięki temu płacisz wyłącznie wtedy, gdy użytkownik kliknie w link sponsorowany i przejdzie na Twoją stronę internetową. Co ważne, tylko od Ciebie zależy również obszar geograficzny, na którym reklama będzie się wyświetlać.

 

Musisz wiedzieć ponadto, że w zależności od wskazanego celu reklamowego i wyznaczonego budżetu możesz wybrać różne rodzaje reklamy Google Ads. 

  • Kampanie w wynikach wyszukiwania 

Podstawowy typ reklamy w formie tekstowej, który wyświetla się w formie linków sponsorowanych. Opiera się na słowach kluczowych i pojawia się w wynikach wyszukiwania, gdy internauta wpisuje zapytanie związane z Twoimi produktami lub usługami. 

  • Kampanie w sieci reklamowej

Znane są również jako reklamy displayowe i wyświetlają się użytkownikom we wspomnianej już wcześniej sieci reklamowej Google Display Network. Zazwyczaj przyjmują formę graficznych banerów, które mogą zwiększyć świadomość Twojej marki lub wypromować produkt. 

  • Kampanie na YouTube 

Reklamy w formie wideo można umieszczać w serwisie YouTube, który odwiedzany jest codziennie przez miliony użytkowników. System Google Ads umożliwia wyświetlanie tego rodzaju filmów promocyjnych obok niekomercyjnych treści.  

  • Kampanie produktowe

Rodzaj reklamy dedykowany branży e-commerce. Jest to krótka prezentacja produktu dostępnego w sklepie internetowym zwykle w formie graficznej i tekstowej. Kampania pozwala zwiększyć widoczność asortymentu firmy w sekcji Zakupów Google (Google Merchant).

  • Kampanie remarketingowe 

Typ reklamy w wyszukiwarce, który umożliwia dotarcie z komunikatem do użytkownika, który wcześniej odwiedził stronę internetową lub w inny sposób zetknął się z marką. Ich celem jest skłonienie odbiorcy do ponownej wizyty oraz wykonania konkretnego działania.  

Oczywiście to jeszcze nie wszystko. W ramach systemu Google Ads można wyróżnić również kampanie Gmail (przyjmują formę e-maila, który wyświetla się na górze listy w zakładce „Oferta” lub „Społeczności”), lokalne (zachęcające do odwiedzenia siedziby firmy) czy promujące aplikacje.  

Dlaczego warto korzystać z Google Ads? Podsumowanie

Wiesz już całkiem sporo o tym, jak działa Google Ads. Zanim zdecydujesz się na inwestycję w płatną reklamę, to poznaj najważniejsze zalety tego rodzaju internetowych kampanii. Oto co możesz zyskać: 

  • większą świadomość i rozpoznawalność marki w Internecie, 
  • lepszą pozycję w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe,
  • efektywne targetowanie, czyli kierowanie reklam do grupy docelowej, 
  • dodatkowe wsparcie dla wykorzystywanych już form reklamowych,
  • pełną kontrolę nad opracowanym budżetem na kampanię,     
  • obecność firmy w popularnych serwisach m.in. YouTube czy Google,
  • możliwość pozyskania nowych klientów w relatywnie krótkim czasie, 
  • mierzalność efektów, czyli analizę skuteczności zaplanowanych działań, 
  • ogromny zasięg, który zapewnia dotarcie do internautów potencjalnie zainteresowanych ofertą.   

Jak widzisz, zdecydowanie warto zainwestować w Google Ads – nawet jeśli prowadzisz już działania z zakresu SEO. Pamiętaj jednak, że zaplanowanie skutecznej kampanii reklamowej nie należy do najprostszych zadań. Dużo prościej jest walczyć o lepszą widoczność biznesu w Internecie z doradcami internetowymi. 

WeNet ma status Google Partner Premium, co potwierdza doświadczenie, wysoką jakość obsługi oraz najwyższą skuteczność prowadzonych kampanii dla klientów. Poza certyfikowanym wsparciem i wiedzą zyskujesz również pewność realizacji celów reklamowych, wzrost liczby wizyt na firmowej stronie oraz płatność za rezultaty. 

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wygląda proces tworzenia kampanii Google Ads w wykonaniu specjalistów w swoich działaniach? Wejdź na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Poznaj siłę płatnych kampanii w wyszukiwarce, wykorzystaj potencjał swojej firmy i ciesz się z natychmiastowych rezultatów. 

0

kampanieonline

252 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758