HYDE PARK
Like

Zanim zarejestrujesz domenę, sprawdź jej historię!

13/12/2018
1475 Wyświetlenia
0 Komentarze
5 minut czytania
Zanim zarejestrujesz domenę, sprawdź jej historię!

Na początku pojawia się ciekawy pomysł nazwy połączonej z danym rozszerzeniem domeny. W kolejnym kroku sprawdzamy jej dostępność. Udało się – jest wolna, więc domenę można zarejestrować lub zarezerwować. Czy aby na pewno nie poszło zbyt łatwo? Czy czasami wybrana przez nas domena nie była używana przez kogoś już wcześniej?

0


Popularne nazwy coraz mniej dostępne

Na koniec listopada 2018 roku liczba domen z rozszerzeniem .pl zarejestrowanych w NASK-u wynosiła blisko 2 mln! Daje to wzrost o ponad 37 tysięcy rok do roku. Co nam mają powiedzieć te liczby? To, że w zasadzie wszystkie popularne nazwy są już zajęte i prawdopodobieństwo tego, że wymyślona przez nas okaże się wolna, jest niewielkie. Nawet jeśli wyszukiwarka domen pokaże nam, że dany adres jest wolny, to bardzo prawdopodobne, że domena była już kiedyś użytkowana przez kogoś innego. Jeśli szukacie domen, to najlepiej korzystajcie z wyszukiwarek, które pozwalają przeszukiwać setki rozszerzeń, tak jak np. popularne Az.pl. Wracając jednak do kwestii tego, czy domena była wcześniej użytkowana, to oczywiście – możemy to zweryfikować. Pozwoli to nam również ocenić historię tej domeny. Jej przeszłość może mieć wpływ na efekty późniejszych działań marketingowych z nią związanych.

  1. Wyszukiwarka Google – w wielu przypadkach do sprawdzenia historii domeny wystarczy wpisanie jej adresu w polu wyszukiwania wyszukiwarki Google. Jeśli znajdziemy jakieś informacje, wzmianki, wpisy w katalogach, to oznacza, że domena była już używana. Możliwe, że nawet domena będzie miała zaindeksowane w Google jakieś nieistniejące już podstrony. Brak „śladów” w wyszukiwarce jeszcze jednak nic nie znaczy.
  2. https://web.archive.org/ – prawdopodobnie wizyta w internetowym archiwum rozwieje wszelkie wątpliwości. Na stronie tej możemy sprawdzić, co się znajdowało pod danym adresem nawet kilkanaście lat temu! I prawie na pewno serwis ten da nam odpowiedź, czy domena była już wykorzystywana.
  3. Majestic.com – to narzędzie pozwoli ocenić, czy historia domeny nie będzie mieć negatywnego wpływu np. na działania związane z marketingiem w wyszukiwarce Google. Oczywiście – pozytywna historia domeny może działać tutaj zdecydowanie na plus. Po wpisaniu danego adresu, zobaczymy podstawowe informacje na jego temat z punktu widzenia SEO (Search Engine Optimization). Jeśli na temat domeny wyświetlą się na przykład takie informacje, jak na poniższym screenie, to oznacza, że była ona już używana i zdobywano dla niej odnośniki na stronach internetowych. Żeby jednak ocenić to, czy historia jest pozytywna, musimy zwrócić uwagę na inne parametry. Wyżej zobaczymy wskaźniki TF (oceniający jakość linków) i CF (oceniający liczbę linków). Generalnie im wyższe będą te parametry, tym lepiej, ale nie do końca. Ważne, aby pomiędzy nimi nie było ogromnej różnicy. TF=0 i CF=40 nie będzie sugerować wartościowej domeny z punktu widzenia SEO, ale już TF=25, a CF=30 jak najbardziej tak.
  1. Sitecheck.sucuri.net – tym razem narzędzie, które umożliwia sprawdzenie, czy dana domena nie znajduje się na czarnej liście. Można w ten sposób ocenić, czy adresu tego nie używano np. do rozsyłania spamu czy do jakichkolwiek innych, nielegalnych działań.
  2. SemStorm i Senuto – te dwa narzędzia pozwalają sprawdzić „widoczność domeny” w Google. Jednak nie tylko aktualnie, pokazują one również, jak się ona zmieniała w ostatnich latach czy miesiącach. Nawet domena nieużywana od dłuższego czasu w dalszym ciągu może być widoczna pod pewnymi zapytaniami w Google – ze względu na wciąż zaindeksowane podstrony.

Prosta weryfikacja gwarancją sprawdzonej domeny

Wszystkie wymienione powyżej narzędzia są dostępne w podstawowej wersji całkowicie za darmo. Użycie każdego z nich wymaga poświęcenia dosłownie chwili, a dzięki temu możemy uniknąć przejęcia domeny po nielegalnym serwisie czy adresu, który ma fatalną reputację w oczach Google. Taka domena po prostu może stwarzać ogromne problemy pod względem działań z zakresu SEO.

0

kampanieonline

247 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758