POLSKA
Like

Wielkie Wykonania-Maria Magdalena Kaczor- J.S.Bach, Toccata, Adagio i Fuga C-dur, Bvw 564

07/12/2018
132 Wyświetlenia
0 Komentarze
4 minute czytania
no-cover

W nowej serii Wielkie wykonania prezentuję młodą i piękną organistkę z Polski, Marię Magdalenę Kaczor we wspaniałym moim zdaniem wykonaniu monumentalnego dzieła J.S.Bacha Toccata, Adagio i Fuga C-dur BVW 564. Życze przyjemnych i niezapomnianych wrażeń muzycznych.



Rozpoczynam nową muzyczną serię zatytułowaną „Wielkie Wykonania”, w której to mam zamiar prezentować wiekich artystów znanych i nieznanych w swych interpretacjach dzieł  różnych kompozytorów. Wybór artystów i ich interpretacji jest bardzo osobisty i subiektywny i zdaję sobie sprawę,  że dla wielu osób interesujących się muzyką  kklasyczną  może być delikatnie mówiąc kontrowersyjny i nie do przyjęcia.

Dlatego tym osobom proponuję podać swoich faworytów, których uznają za wielkich interpretatorów tych dzieł.

Na poczatek chciałabym zaprezentować malo znaną polska organistkę Marię Magdalenę Kaczor i jej wspaniałą moim zdaniem interpretacją momumentalnego dzoieła organowego J.S.Bacha Tocatę Adagio i Fuga C-dur BWV 564.

Maria Magdalena Kaczor urodziła się w Kościanie w woj. wielkopolskim w 1980 roku.Muzykę klasyczną polubiła w wieku siedmiu lat i zaczęła uczęszczać na lekcje muzyki na fortepianie, by później kontynuować w Poznaniu.

W 1995 roku została przyjęta do średniej szkoły muzycznej w Poznaniu i tam rozpoczęła obok klasy forttepianu lekcje gry na organach.

W 1999 roku rozpoczęła studia i dalszą naukę gry  na fortepianie w Akademii Muzycznej im. Jana Paaderrewskiego w Poznaniu, którą ukończyła  dyplomem w 2004 roku.

Natomiast jej wielka przygoda jako organistki rozpoczęła się zaraz po studiach, otrzymując zaproszenie do Francji do Paryża, gdzie od 2005 roku rozpoczęła studia w Konserwatorium Muzycznym im. Gabriela Faure, które ukończyła jako organistka  w 2008 roku. W tym samym roku rozpoczęła dalszą naukę  gry na organach  w François Espinasse and Liesbeth Schlumberger at the Conservatoire National Supérieur de Musique et Danse w Lyonie które ukończyła z wyróżnieniem w 2012 roku.

Dodatkowo studiowała również muzyke organową w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu pod opieką Prof. Pieter van Dijka i Prof. Wolfgang Zerera pomiędzy kwietniem 2011 a marcem 2012.

W paździierniku 2015 rozpoczęła dwuletnie studia w Zertificatsstudium Meinsterklasse  u  Bernharda Haasa w Hochschule für Musik und Theater w Monachium które ukończyła w styczniu 2018 roku.

W sezonie 2012/2013 występuje w Japonii w Sapporo i Tokio jako organistka.

W marcu 2013 nagrywa swoją pierwszą płytę z dziełami orgnowymi m.in. J.S.Bacha, F. Liszta, Mieczysława Surzyńskiego.

Jej drugi album płytowy „Beethoven-organ perspectives” został nagrodzony przez Prize of Deutschen Schallplatten Kritik i  został nagrany w 2015 roku.

Trzeci solowy album został nagrany na sześciu różnych organach w Niemczech w 2016 roku.

W latach 2003-2008 zorganizowała we współpracy z wydziałem kultury w swoim rodzinnym Kościanie, serię konertów organowych w gotyckim kościele pod wezwaniem Wniebowzięcia N.M.P.

Od 1998 jest współwykonawcą  w ponad 150 koncertach z których dochód przeznaczony jest na  konserwację organów w kościele p/w św. Stanisława i Marii Magdaleny. Regularnie wystepuje na festiwalach muzyki organowej w Belgiii, Niemczech, Francji, Japonii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, oraz w Polsce.

Zapraszam więc do wysłuchania wspaniałego i trudnego w wykonaniu dzieła J.S.Bacha w wykonaniu  młodej, pięknej Polki, Toccaty, Adagio i Fugi C-dur, BWV 564. Nagranie pochodzi z 23 stycznia 2011.

Życzę Państwu miłych wrażeń muzycznych.

 

https://

 

Inne zapisy autora:

slepa manka

Czasami udajac slepa, mozna dokladniej obserwowac otoczenie.

369 publikacje
51 komentarze
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

319217