Bez kategorii
Like

Ważna przyczyna wypadków drogowych

04/02/2008
471 Wyświetlenia
0 Komentarze
40 minut czytania
no-cover

Mam zamiar napisać – raz już zresztą gdzieś coś podobnego wypichciłem (bez odzewu…) – kilka słów o pewnej przyczynie wypadków drogowych; bardzo ważnej, a nie umieszczanej w oficjalnych statystykach. Zacznę jednak od drugiego końca. „Nasze” – zbyt rygorystyczne, moim zdaniem – przepisy zabraniają podczas prowadzenia pojazdu manipulowania telefonem komórkowym (trzeba korzystać z „głośnomówiącego zestawu”). Motywowane jest to tym, że operowanie komórką odciąga uwagę kierowcy od sytuacji na drodze. Jest to prawda – choć doświadczony kierowca wie, kiedy można na ćwierć sekundy oderwać wzrok od jezdni. Jednak, istotnie: to może być nieco niebezpieczne. Co nie oznacza, że powinno być regulowane prawem: znam – zwłaszcza, gdy jadę z kobietą – bardziej niebezpieczne czynności… Jest jednak czynność, która odciąga mnie od wypatrywania niebezpieczeństwa […]

0


Mam zamiar napisać – raz już zresztą
gdzieś coś podobnego wypichciłem (bez odzewu…) – kilka słów
o pewnej przyczynie wypadków drogowych; bardzo ważnej, a nie
umieszczanej w oficjalnych statystykach.
Zacznę jednak od drugiego
końca.

„Nasze” – zbyt rygorystyczne,
moim zdaniem – przepisy zabraniają podczas prowadzenia pojazdu
manipulowania telefonem komórkowym (trzeba korzystać z
„głośnomówiącego zestawu”). Motywowane jest to
tym, że operowanie komórką odciąga uwagę kierowcy od
sytuacji na drodze.

Jest to prawda – choć doświadczony
kierowca wie, kiedy można na ćwierć sekundy oderwać wzrok od
jezdni. Jednak, istotnie: to może być nieco niebezpieczne. Co nie
oznacza, że powinno być regulowane prawem: znam – zwłaszcza, gdy
jadę z kobietą – bardziej niebezpieczne czynności…

Jest jednak czynność, która
odciąga mnie od wypatrywania niebezpieczeństwa na drodze w stopniu
znacznie, znacznie poważniejszym.

Jest nią wypatrywanie zagrożenia ze
strony foto-radarów – i policji drogowej.

Obecnie 3/4 uwagi pochłania mi
wypatrywanie tablic: „Uwaga foto-radar„, następnie
wypatrywanie, gdzie ten cholerny radar stoi, wypytywanie przez
CB-radio, czy ten radar akurat działa, rozmowy z kierowcami o tym,
gdzie stoją „misie”, które „misie” mają
„suszarkę” – a także notowanie numerów samochodów
z lotnym foto-radarem, zapamiętywanie, jaka jest ich marka i
kolor…

Już raz zdarzył mi się przypadek, że
zajęty tymi czynnościami rozpocząłem hamowanie o ułamek sekundy
później, niż zrobiłbym to normalnie. Żadne zagrożenie,
szczęśliwie, nie powstało – tylko sztuka ucierpiała. Ale na drugi
raz może być gorzej.

W Europie Zachodniej od kilku lat
trwają eksperymenty: w angielskim Ipswich, niemieckim Bohmte,
duńskim Ejby, belgijskiej Ostendzie, holenderskim Emmen na kilku
ulicach zlikwidowano wszelkie znaki drogowe – ze światłami
drogowymi włącznie – w związku z czym policja nie karze kierowców,
bo… nie mają oni czego przekraczać. Niedługo ma to być
wprowadzone na londyńskiej Exhibition Road. Eksperyment ten jest, o
dziwo, finansowany przez Komisję Europejską.

Jestem temu przeciwny – bo liczba
wypadków pewnie spadła – ale na pewno spadła też radykalnie
prędkość. Znaków jest stanowczo za dużo – ale jakieś
znaki bywają potrzebne do regulowania sytuacyj konfliktowych.

W każdym jednak razie jestem
absolutnie przekonany, że likwidacja kontroli policyjnych
spowodowałaby spadek liczby wypadków.

Kierowcy mogliby poświęcić więcej
uwagi zagrożeniom powodowanym przez pieszych i inne pojazdy – a nie
przez policję…

Drogowemu faszyzmowi nasze stanowcze
NIE!

=======

PS. We środę, 6-II, mam o 18.00 spotkanie z
sympatykami w Krakowie, przy ul.Gołębiej 8 (w piwnicy Stilla)

Komentarze:

Zrobię dowcip – pierwszy! 🙂

~BartTP
2008-02-04 23:33

2!

~doberman UPRu
2008-02-04 23:34

Znów typowe dla Korwina: wytoczył tezę, po czym udowodnił …
… ją "swoim przekonaniem" i na koniec dodał kopa określeniem "faszyzm". I tak jest ze wszystkim, co mu się wydaje, że jest tak jak on to pojmuje. Panie Korwin, to …

~Polak
2008-02-05 00:10

Niech Pan się lepiej zajmie tym, że uwielbiona przez Pana …
… Rosja prawdopodobnie trzymała nasze "bezpieczeństwo gazowe" w rękach kryminalistów. A Pan ich uważa za godnych zaufania, honorowych i o szczerych intencjach!

~Polak
2008-02-05 00:13

Jeszcze raz powtarzamy swój apel:   "WYSYŁAJMY KOLEKTYWNIE …
… SMS-Y POD NR 71222 O TREŚCI C00145 NA BLOG >FREE YOUR MIND< RODEM ZE SALONU 24". W ten sposób damy odpór ohydnemu Jeanowi Richardowi kardynałowi du Corvin de …

~Czterej Muszkie…2008-02-05 00:38

KIEDYS Z WARSZAWY DO KRAKOWA JECHALEM OK. 3 GODZINY. TERAZ …
… PO "MODERNIZACJACH", REMONTACH, ORAZ PRZY MIAIACH Z SUSZARKAMI I FOTORADARACH, OCZYWISCIE ZGODNYMI Z NORMAMI UE… NIE UDALO MI SIE POJECHAC PONIZEJ 4 GODZIN. …

~Alter Ego
2008-02-05 11:48

W UK, jak im wolno mieć przeciwradary, to jest …
… bezpieczniej. I co JKM miał na myśli mówiąc o niebezpiecznej jeździe z kobietą? Jakkolwiek się staram to nic innego mi do głowy nie przychodzi niż to o czym JKM pisać nie …

~q
2008-02-05 14:03

Aha, badania dowodzą, że głośnomówiący zestaw nie pomaga – …
… to czy telefon ma się w ręku czy nie, nie ma takiego znaczenia, gdyż rozmowa bardziej zajmuję uwagę kierowcy niż to co akurat ma w ręku.

~q
2008-02-05 14:04

Jeszcze raz powtarzamy swój apel:  "WYSYŁAJMY KOLEKTYWNIE …
… SMS-Y POD NR 71222 O TREŚCI C00145 NA BLOG >FREE YOUR MIND< RODEM ZE SALONU 24". W ten sposób damy odpór ohydnemu Jeanowi Richardowi kardynałowi du Corvin de …

~Czterej Muszkie…2008-02-05 00:38

Zapomniales o drobnej uwadze Ta teoria JKM (jak wiekszosc) …
… jest prawdziwa Zdecydowana wiekszosc kierowcow zamiast patrzec na droge patrzy na pobocze wypatrujac radarow, a za kazdym razem jak z tylu zbliza sie jakis …

~student
2008-02-05 09:42

Ta teoria jak większość, to totalny bzdet! Wystarczy …
… jechać przepisowo. Co za problem? Na to JKM, ani jego stajnia osiołków nie wpadła…. LOL!

~Oswald E.
2008-02-05 11:10

Jezdzisz przepisowo niby tak? A kiedy masz kolejny termin …
… egzaminu na prawo jazdy?

~kwesoly
2008-02-05 11:39

Problem polega przede wszystkim na tym że jeżdżenie …
… przepisowo graniczy z cudem. Przepisy są takie że jestem pewien że ponad 90% kierowców łamie co najmniej jeden przepis dziennie. Czy to jest normalne? Po prostu …

~Cuba
2008-02-05 12:31

O czym to świadczy? TYLKO o tym, że zdecydowana większość …
… to IDIOCI, którzy NIGDY nie powinni dostać prawa jazdy.

~
2008-02-05 11:21

Panie mecenasie Korwinie, monarcho nasz przenajswietszy! …
… Ważna przyczyna wypadków drogowych jest brak kierowcy w samochodzie.

~Kot Feliks
2008-02-05 00:19

Panie Januszu! Polecam naviexpert.com Najlepszy nawigator, …
… który znacząco różni się od "standardowych nowigatorów": jest to program wgrywany do komórki, który pobiera mapę on-line przez WAP, i posiada funkcję śledzenia …

~BIAŁO RUSICZ
2008-02-05 01:02

Udało się! 🙂 Co do konkursu… Panie Januszu – ma Pan …
… wygraną w kieszeni; nie ma powodu, by dawał Pan następne powody konkursowiczom (spoza Pańskiej listy) do kolejnych narzekań – proszę nie manipulować konkursem …

~BartTP
2008-02-04 23:39

A pijani kierowcy? Teraz takich asów czasem uda się …
… wyłapać zanim kogoś zabiją, gdyby nie było kontroli – cóż, jeździli by do "skutku".

~Mariusz
2008-02-04 23:36

Od trzech lat jezdze po UK i jeszcze nigdy zadna kontrola …
… drogowa mnie nie zatrzymala (trudno je wogole gdzies spotkac…). Kierowcy czesto racza sie w pabie kuflem piwa i jakos nie powoduja wiecej wypadkow jak w …

~denat
2008-02-04 23:45

Dokładnie.

~JA
2008-02-05 11:03

Co znaczy pijany kierowca? Ktos kto ma wiecej alkoholu we …
… krwi niz 0,0000000%? Bo tak to wyglada wg nagonki medialnej. Ciekawe, ze jakos calkowicie ingoruje sie fakt, ze w wielu krajach mozna prowadzic auto majac we …

~student
2008-02-05 09:49

Jeremy Clarkson mówił o wpływie fotoradarów na liczbe …
… wypadków 4 lata temu.

~asdf
2008-02-04 23:36

no cóż panie Januszu… nie każdy jest tak inteligentny …
… jak Pan i myśli zapobiegawczo, tak więc być może nie wszyscy kierowcy biorą obecność fotoradarów pod uwagę… tak przy okazji od dawna zastanawiam się nad …

~Shan
2008-02-04 23:43

Przyznaję że dzisiejsze ograniczenia prędkości to …
… przesada, aczkolwiek gdy byłem młodym i nieopierzonym kierowcą mandacik od czasu do czasu to był zdrowy "kubeł zimnej wody na głowę". Kto wie, co by zmajstrowała …

~Szoszon
2008-02-05 00:54

Biorac pod uwage stosunek wysokosci mandatow do wielkosci …
… zarobkow smialo mozna zalozyc, ze 3/4 kierowcow bedac w trasie wieksza uwage skupia na wypatrywaniu fotoradarow oraz wszystkim autach w zasiegu wzroku (bo moga …

~student
2008-02-05 09:51

Panie Mikke, Pan naprawdę uważa, że 10 antyrakiet będzie w …
… stanie powstrzymać 5000 rosyjskich głowic, z których zresztą część umieszczona jest na okrętach podwodnych?

~
2008-02-04 23:46

Oczywiście! trzeba odczekać, aż te 5000 rakiet ustawi się …
… w 1 linii i wtedy jedną naszą rakietą…. BAM!

~JKM
2008-02-05 11:16

LOL. To po co w takim razie montować 10 antyrakiet, skoro …
… do strącenia 5000 wystarczy jedna ?

~
2008-02-05 12:14

A od kiedy rakiety balistyczne latają w ten sposób ?!

~mrok
2008-02-05 14:29

Gwałtowne zwalnianie na widok ( lub złudzenie ) …
… policjantów to bardzo istotne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu.

~Szymon
2008-02-04 23:47

Zgzdzam sie z panem Januszem sam wiele razy na widok foto …
… radaru odruchowo naciskalem na hamulce nie upewniajac sie czy ktos nie siedzi mi na zderzaku nawet gdy jechalem z dozwolona predkoscia ale coz mozna sie …

~barte4k
2008-02-04 23:47

No to pretensje możesz mieć tylko do siebie…

~kierowca
2008-02-04 23:51

niech pan wpadnie do Łodzi, bo widzę, że często pan jeździ …
… po Polsce 😛

fender@vp.pl
2008-02-04 23:52

Dokladnie! W mojej okolicy fotoradar jest umieszczony na …
… dlugiej prostej kolo osiedla tuz przed…przejsciem dla pieszych. Kazdy zwalnia i jadac patrzy kiedy minie wkoncu ten radar po czym najpierw dodaje gazu a …

~kocu
2008-02-04 23:51

Coś mnie niepokoi ten powolny wzrost zainteresowania …
… mediów… (nie: powolny, ale wzrost niepokoi) Pana osobą. Zaczęli się z Panem liczyć, ale dlatego, że muszą? czy po coś? W każdym razie: ahoj przygodo! i powodzenia. …

~ArturW
2008-02-04 23:52

Szkoda, że Pan Mikke tak pozno informuje o spotkaniach z …
… nim. Gdyby tak 5 dni wczesniej napisał o tym Krakowie, polazłbym.

~nacjonalista
2008-02-04 23:55

Tak zwana miłość urojona czyli Polacy zakochali się w Unii …
… http://wiadomosci.o2.pl/?s=512&t=10448 Ciążą urojoną tego konkubinatu ma być "poszerzanie wspolnoty " oraz "zamiana złotych na euro"… Poza tym wedle …

~Dawid Kazimirov…2008-02-04 23:56

A jeszcze: może banał, ale mnie zastanawia, czy kredki z …
… naszą-klasą.pl (ochrona danych osobowych nieodpowiedzialnych debili, którzy podają tam swoje wszystkie możliwe dane) lub odpowiedzialnych niedebili, którym ktoś …

~ArturW
2008-02-04 23:59

Jak będę miał GPS w samochodzie to nie będe się martwił o …
… foforadary. Opogramowanie dokładnie wyliczy gdzie i o ile przekroczyłem prędkość i mandat dotanę pocztą bez niepotrzebnego marnotrwstwa czasu na rozmowę z …

~jabcook_psikuta
2008-02-05 00:00

Ditto. Nadal Pan chciałby wprowadzać GPS, panie Mikke?

~Tajemniczy don …2008-02-05 00:12

Całkowicie się zgadzam. Mam taką sytuację, że jeżdżę ulicą …
… z ograniczeniem do 30 mph. Wymarzona na pułapkę policyjną. Uwagę dzielę więc między prędkościomierz, wsteczne lusterko i wypatrywanie wozu policyjnego z …

~Tajemniczy don …2008-02-05 00:09

Eksternalizacja eksternalizacja eksternalizacja Panie …
… Januszu nie tak dawno na v-blgu przeprowadził Pan wykład o człowieku pracy i człowieku konsumpcji z którymi każdy z nas w sobie sie zmaga.W Pańskich wypowiedziach …

~Prorok
2008-02-05 00:09

Oczywiscie, ma Pan racje! Tu w Chicago ograniczenie na …
… autostradach to 55 mil/h (90km/h) i nikt nie jezdzi z ta predkoscia, gdy sa dobre warunki pogodowe. Tzn. kazdy jedzie szybciej. Zauwazylem, ze gdy gdzies na …

~Jurek (Chicago)
2008-02-05 00:15

Panie Januszu jako pana fan i wierny obserwator prosze o …
… tylko jedno ..Skończ pan z tym "państwo sobie nie zdajecie sprawy"  w wypowiedziach dla telewizji. Za często sie to zdarza i jest bardzo irytujące

~student
2008-02-05 00:15

Ależ Proszę Pana, Pan sobie zupełnie nie zdaje sprawy z …
… tego, co Pan powyżej napisał ! Proszę przeczytać swój text jeszcze raz, a jak nie pomoże , to wiele razy. Bo Pan naprawdę sobie nie zdaje z tego sprawy !

~Ciekawy Człowiek
2008-02-05 01:53

Ma Pan rację Panie Januszu. Ja też niestety wypatrują …
… radarów z wielką starannością, aby podróż przez pół Polski nie kosztowała mnie 3 razy więcej niż i tak kosztuje przez cholernie drogie paliwo. Gdybym jechał …

~KierownikKierowca
2008-02-05 00:15

Z tymi fotoradarami ma pan całkowicie rację!!! Bardzo …
… często jeżdzę trasą warszawa-białystok, w ostatnim czasie naustawiali tam od groma skrzynek na fotoradary (sam fotoradar jest umieszczony w jednej czy dwóch …

~zestresowany ki…2008-02-05 00:20

Jeżeli ktoś jeździ zgodnie z przepisami, to chyba nie ma …
… się co obawiać policji więc nie musi jej wypatrywać…

~Tomasz
2008-02-05 00:20

tak, a do domu dojedziesz jutro:-)   przepisowo to mozna …
… jezdzic, jak sie jedzie w weekend do tesciowej 80 km. jak zawodowy kierowca np. tranzita robi dziennie 400 km, to nigdy by nie zdazyl rozwiezc towaru, a tym …

~Metzgerwein
2008-02-05 01:44

Znajoma kolegi z tydzień temu walnęła w drzewo i zawinęła …
… się wkoło niego od strony kierowcy. Przeżyła bo nie zapięła pasów i przerzuciło ją na miejsce pasażera. No i znowu wyszło na niego. CO do świateł to przecież …

~gs
2008-02-05 00:21

PS. Jestem niezmotoryzowany

~Tomasz
2008-02-05 00:22

Nie trza chlac bez pamieci 😀

~Jan
2008-02-05 14:00

Zgadzam sie. Nie trzeba robic doswiadczen, finansowanych …
… przez L*d. Wystarczy  sprawdzic statystyki wypadkow w krajach "egzotycznych", gdzie niewiele przepisow obowiazuje, a wypadkow jest bardzo malo.

~ThinkEr
2008-02-05 00:22

Właśnie, na takiej Saharze to pewnie zero wypadków jest. …
… Jaki morał? Zlikwidować drogi!

~lol
2008-02-05 00:27

JKM to prawda przez radary miałem pare stluczek. PZU …
… zaplacilo za radary.Nie podalem ze zagapilem sie bo bym nic nie dostał.

~pechowy
2008-02-05 00:29

Ronda, a bezpieczeństwo drogowe… Panie Januszu – w …
… spojrzeniu na ronda nie zgadzam się z Panem, podobnie z niektórymi innymi przepisami, które Pan byłby (a może jest) skłonny omijać, usuwać. Ronda – tam, gdzie są …

~micra
2008-02-05 00:32

Panie Januszu czy uwaza Pan, ze wprowadzenie studiow …
… platnych zmniejszyloby poziom studiow panstwowych ?

~siNister
2008-02-05 00:34

a propos motoryzacji – jak dobrze wiedzieć, że rząd o nas …
… nie zapomina. http://tiny.pl/lrft

~asdf
2008-02-05 00:35

"Święta Prawda" Panie Korwin! Tylko, że ani rządzące …
… turańskie barachło, ani motłoch tego nie pojmą.

~misiu
2008-02-05 00:36

Oczywiście ma pan rację! Ale to wszystko wpisuje się w to, …
… że jak zaczynają ludzi traktować jak bydło, to ludzie zaczynają się jak bydło zachowywać! Takie bydło pasące się spokojnie i bez żadnego spętania na łące jest …

~pastuch
2008-02-05 00:38

Nie rozumiem Pana argumentacji. Raz pan mówi, że znaków …
… niet, a teraz, że czasem sąjednak potrzebne. Zaraz będzie, że regulacji niet, ale niektóe jednak potrzebne. To JKM jest liberałem czy nie?

~Rochu
2008-02-05 00:40

Nr1. – to Natura Polakow!!!! – brawura i nietolerancja …
… wobec innych ( w tym przypadku innych uzytkownikow drogi) -oto przyczyna wypadkow w Polsce.

~j
2008-02-05 00:41

Te wszystkie niepotrzebne zakazy i ograniczenia wyzwalają …
… w ludziach strasznie negatywne emocje. Zwykła jazda samochodem przeradza się w swoisty pojedynek między kierowcą a policją. Kierowca zamiast skupić się na …

~kierowca
2008-02-05 00:41

Ja osobiście uważam, że największym niebezpieczeństwem na …
… drogach wcale nie są pijani kierowcy, rozmowy przez komórki, nadmierna prędkość i tak dalej. Uważam, że zwyczajnie nasze drogi nie są przystosowane do ruchu, …

~jasiek
2008-02-05 00:41

Eee tam drogi złe. Jakie tam złe, Drogi Panie, w XVIII …
… wieku były znacznie gorsze nawet świeżo po wybudowaniu! Kierowcy źli, kierowcy !! Trzeba nam zmienić kierowców !

~Ciekawy Człowiek
2008-02-05 01:55

http://ateistaa.blog.onet.pl/ – o tym dlaczego należy …
… opodatkować wiernych

~.
2008-02-05 00:43

Zgadzam się całkowicie, przypominam sobie, że czytałem …
… kiedyś nawet artykuł w piśmie niemieckiego automobilklubu ADAC o nieodpowiedzialnym zachowaniu (w tym wypadku niemieckich) policjantów ustawiających pułapki …

~TomekEl
2008-02-05 00:47

Panie Januszu! Polecam naviexpert.com Najlepszy nawigator, …
… który znacząco różni się od "standardowych nowigatorów": jest to program wgrywany do komórki, który pobiera mapę on-line przez WAP, i posiada funkcję śledzenia …

~BIAŁO RUSICZ
2008-02-05 01:02

Popieram w całej rozciągłości. STOP faszyzmowi na drogach …
… ! ! !

~Arek
2008-02-05 01:07

Jak to bez odzewu? Ja pana komentowałem. Jestem kierowcą, …
… byłem w Ipswich i wypatruję policji. Znam temat. Na skrzyżowaniach bez znaków wypadków nie ma bo niby i jak skoro średnia prędkość to 20 km/h. Dla mnie …

~DanielPiesto
2008-02-05 01:12

Prawda jest taka, że polskim kierowcom troszkę brakuje …
… ogłady i adekwatnego zachowania sie do sytuacji na drodze, ileż to razy widzi się frustratów i frustratki na drodze. Fakt, iż ta frustracja z czegoś wynika. Myślę …

~Grześkowiak
2008-02-05 01:23

v-blog JKM 4 lutego na http://www.uprtv.pl

~AW
2008-02-05 01:22

Może to dla kogos zabrzmi naiwnie a może nie. Wydaje mi …
… się, że tzw. Komisja Europejska i UE dryfują w kierunku prawie zupełnej wolności. Jest tak dlatego, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że jeszcze jedno pokolenie …

~Ciekawy Człowiek
2008-02-05 01:50

Jeżeli usunięcie przymusu ubezpieczania się spowoduje …
… sytuację, iż kierowcy nieubezpieczeni będą jeździć uważniej, a więc będziej mniej ofiar ginących w wypadkach drogowych, to warto przypomnieć policyjny tekst. Jeśli …

~kiwniesz
2008-02-05 02:21

No niestety, w wielu dziedzinach można zaobserwować takie …
… miotanie się z jednej skrajności w drugą. To jest właśnie dyktatura ciemniaków.

~Cometto
2008-02-05 02:26

To niech pan jeździ z dozwoloną prędkością – wtedy nie …
… będzie pan musiał zajmować się wyszukiwaniem policjantów i fotoradarów.

~Kierdono
2008-02-05 03:28

w pewnym stopniu moge sie z Panem zgodzic jezeli chodzi o …
… metody i sposob kontrolowanie predkosci na polskich drogach ale… no wlasnie zawsze jest jakies ale. Juz od dawna nie mieszkam w Polsce i za kazdym razem kiedy …

~PG
2008-02-05 03:29

Panie Gutamann, to Pan jesteś winien temu wypadkowi. …
… Jechał Pan za wolno i ktoś musiał Pana wyprzedzić. Sam "robię" kilkadziesiąt tys. km rocznie i prawie nikt mnie nie wyprzedza, a z Panem Mikke zgadzam się w 100%, …

~Stach
2008-02-05 09:58

DWIE  BABY  Z  PRZODU  ALBO  CZTERY W SAMOCHODZIE  TO  …
… BARDZO DUŻE  NIEBEZPIECZEŃSTWO SAM SIĘ O TYM PRZEKONAŁEM ,WIELOKROTNIE . BO  KOBIETY W  CZASIE  JAZDY NIE ROZMAWIAJĄ

~Tadeusz Karol
2008-02-05 07:42

DYSKUTANCI  OD  SIEDMIU  BOLEŚCI ,NIECH ZOBACZĄ  W  …
… INTERNECIE ULICĘ  W  KALKUCIE  W  INDIACH .PRAWIE ŻADNYCH ZASAD, HORROR I  LUDZIE  ŻYJĄ

~Tadeusz Karol
2008-02-05 07:56

Oprócz tych którzy zginęli.

~rysiek
2008-02-05 10:50

W GWATEMALI  NIE MA  KODEKSU  DROGOWEGO I  PRAW JAZDY I  …
… LUDZIE ŻYJĄ

~Tadeusz Karol
2008-02-05 07:58

To nie prawo, to "LEWO". Prawo nie może karać za …
… "posiadanie aparatury do gwałtu", czyli za prawdopodobieństwo. Nie może karać za przekroczenie dop. prędkości, ani za przejechanie na czerwonym świetle (ani na rauszu), …

~zgred
2008-02-05 08:22

Podobno nie można być trochę w ciąży. Jestem jednak …
… pewien, że w demokracji ludowej, do której już na dobre przyzwyczailiśmy się (tak jak do znaków drogowych i radarów) można być trochę w ciąży, tak jak można trochę …

~yale
2008-02-05 08:37

Zgadzam się w 100%! Kierując samochodem odnoszę dokładnie …
… takie samo wrażenie!

~kamil
2008-02-05 08:56

A lokalne przejazdy kolejowe? Ja od jakiś dwóch lat po …
… przeprowadzce często przejeżdżam przez nieduży przejazd kolejowy, gdzie są znaki Stop. Po nabraniu wprawy w szybkim i pewnym spogladaniu w konkretne miejsca wiem …

~ondzio
2008-02-05 08:59

To pytanie nurtuje mnie jużod dłuższego czasu. W TVP 2 …
… powiedział Pan, że z LPR łaczy was nienawiść do ludzi, którzy w Magdalence zadecydowali, że prawica w Polsce nigdy nie dojdzie do władzy. Co jakiś czas słyszę, że …

~mk
2008-02-05 09:00

wystarczą znaki oznaczające zakazy wjazdu/ruchu, drogę …
… jednokierunkową, przejscie dla pieszych i miejsce do parkowania. Resztę można uregulować zasadami ogólnymi w kodeksie drogowym, które każdy kierowca powinien znać …

~Lech
2008-02-05 09:06

Samochód jest doskonałem narzędziem do testowania poziomu …
… chamstwa i głupoty osoby prowadzącej. Jeśli chodzi o rozmowy przez "komórki" w samochodzie, to głównym problemem jest chyba to, że mamy zajętą rękę trzymającą …

~rysiek
2008-02-05 09:07

A widziałeś kiedyś faceta kierującego dwiema rękami??!?

~piowel
2008-02-05 09:10

Głównym problemem jest to, że niektórzy (a ja myślę, że …
… wszyscy) mają problem z podzielnością uwagi. Rozmowa może tak zająć naszą uwagę, że w krytycznej sytuacji spóźnimy się (lub odwrotnie) bardziej niż po alkoholu. …

~yale
2008-02-05 14:01

Jest jeszcze jedna odciągająca uwagę czynność w związku z …
… tym co JKM pisze – gapienie się w licznik prędkości!!!! Ja osobiście dojeżdżając do fotoradaru, zamiast koncentrować się na drodze (po to podobno są fotoradary …

~autosztrase
2008-02-05 09:18

Co do fotoradarów to jak najbardziej zgadzam się z Panem …
… Januszem. Kiedy jadę znaną mi trasą, wiem gdzie są skrzynki na radary, to ZAWSZE przyglądam się czy te radary tam siedzą, czy też nie ;-), chociaż jadę jak …

~iol
2008-02-05 09:39

Własciwie wynika z Pana wypowiedzi że albo nie umie Pan …
… bezpiecznie jeździć, albo nagminnie nie stosuje sie pan do przepisów drogowych ( z czystej złośliwości???) i wciąż musi pan wypatrywać kontroli radarowej, …

~KINIMOD
2008-02-05 09:47

Dziwne bardzo  o 20Km/h jak przekroczysz możesz sie …
… liczyć  z fotka mnie z wakacji przyszły juz 3 zdjecia  w tym jedno z tej samej miejscowosci Krąg gmina Postomino  juz na wybrzeżu i w dwóch przypadkach przekroczyłem …

~kodi
2009-09-23 17:50

Mam to samo – gdy dojeżdżam do skrzyżowania, zamiast …
… pieszych, wypatruję fotoradarów.

~Adam
2008-02-05 09:50

Z tym zlikwidowaniem ilości znaków i wpływem tego …
… zdarzenia na bezpieczeństwo to przesadzili. Myślę, że samo ograniczenie do 30km/h ograniczyło liczbę stłuczek o ileś tam procent. Gdyby dołozyli znaków i ograniczyli …

~Bolek – agent
2008-02-05 10:09

A ja zapytam, czy Państwo ma prawo oszukiwać obywateli, …
… stawiając tablicę &#8216;uwaga fotoradar&#8217;, a za nią pustą skrzynkę?

~antyradar
2008-02-05 10:32

A ja się pytam czy prywatna firma może wynajmować …
… fotoradar chętnej gminie wraz z przenośnym znakiem "ograniczenie prędkości do 20 km/h"? To jest dopiero skandal!

~grabarz
2008-02-05 12:19

Co kobieta "kierująca" samochodem robi w nim najczęściej …
… zamiast patrzeć na drogę? A no zmienia stacje radiowe bądź utwory na płycie. Sprawdza się to w 90% przypadków przez które miałem tę nieprzyjemność być …

~EjNo!
2008-02-05 10:49

W polskim prawie wystęuje wiele nakazów i zakazó które …
… mają "poprawić bezpieczeństwo prowadzenia pojazdów" ale głónwą przyczyną wypadków jest przeładowanie dróg i kiepska jakosć nawierzchni. W polsce buduje sie za mało …

~konstruktor
2008-02-05 10:53

Chamowanie biegami-http://tiny.pl/lrlf

~ja…
2008-02-05 10:55

Panie Januszu, Mala niescislosc…Niedalej jak kilka dni …
… temu bylem w Oostendzie i niestety nie ma nic takiego miejsca jak brak znakow drogowych. Wszystko tradycyjnie jak w kazdym innym miescie. Napewno takim miejscem …

~zbyka
2008-02-05 10:58

W 2003 zdarzyło mi się pracować przez pół roku w Danii …
… (Kopenhaga i okolice). Wcześniej przez rok pracowałem w Szwecji, w której przepisy drogowe i policja są wręcz opresyjne, może z wyjątkiem "legalnego" przechodzenia …

~MrQ
2008-02-05 10:58

Najgorzej wkurza mnie facet,ze słuchawkami na uszach z …
… głośną muzyką w tedy, gdy uprzywilejowany pojazd jest za nim.Mam ochotę nakopać mu w żyć.

~bAbcia
2008-02-05 11:01

Całkowicie się z Panem zgadzam. Tyle, że przyczyny w …
… naszym rygoryzmie przepisowym (nie tylko na drogach, ale chyba wszędzie) dopatruję się w tym, że mandacik to źródełko dodatkowych dochodów dla budżetu. Od ziarnka do …

~marcolood
2008-02-05 11:41

Brawura brawura szpanowanie co ja k…a umie to grzech …
… kierowcy-posranca który ma w d…e przepisy drogowe.

~blondyn
2008-02-05 11:50

Podoba mi się to http://tiny.pl/lr41

~ja…
2008-02-05 12:08

Zadowolić muszę się tym http://tiny.pl/lr46 i cóż to za …
… szpan.

~ja…
2008-02-05 12:13

a w monarchii  to pan będzie królem  panie Januszu …
… Kurwinie-Mikke?   a ja bym chcial

~żyd(cccp)
2008-02-05 11:51

Jak widzi się 3 radiowozy i 10-ciu niebieskich z …
… fotoradarem na 3-pasmówce gdzie od 5 lat nie było żadnego wypadku to trudno nie odnieść wrażenia, że to zwykłe myto za przejazd pobierane od tych zbyt skoncentrowanych …

~infowars
2008-02-05 11:58

Tak swoją drogą,prawda nas kiedyś wyzwoli.

~Też ja…
2008-02-05 12:19

Marzenie,na końcu textu   http://tiny.pl/lrnx

~bAbcia
2008-02-05 12:25

Polskie autostrady to droga przez mękę? wtorek, 18 …
… grudzień 2007 źródło: Przegląd prasy Bankier.pl "W przyszłym roku Generalna Dyrekcja ma rozpocząć budowę prawie 515 km dróg ekspresowych i 625 km autostrad. Rok …

~czekamy i my
2008-02-05 12:37

No a to, to juz była prawdziwa droga przez mękę …
… http://tiny.pl/lrkr

~pamiętacie?
2008-02-05 13:34

Helikoptr mi po moim niebie wciąż lata,nie mogę spać …
… Trzydzieści lat będziemy spłacali dom.Myśleliśmy,że będzie cicho i spokojnia,a tu figa. http://tiny.pl/lr2p

~znów ja…
2008-02-05 14:11

Po pierwsze to nie szybkość jazdy, ale jej płynność jest …
… głównym elementem zwiekszającym bezpieczeństwo jazdy. Jeżeli wszyscy jadą 80km/h a jeden cwaniak przejedzie 130km/h to zaburzenie ruchu jest tak duże, że często …

~KK
2008-02-05 14:10

240/h kaszkakiem http://tiny.pl/lr2p

~turbo
2008-02-05 14:22

Pan jest przeciwny? Odnośnie projektów p. Jana Mondermana …
… mam inne informacje. Spadła liczba wypadków ale i WZROSŁA przepustowość. I wydaje się to sensowne. Zamiast miedzy światłami 100km/h i średniej przez miasto i …

~dlaczego
2008-02-05 14:33

DZIŚ  PRZY  SŁONECZNEJ  POGODZIE JECHAŁEM  Z  SZYBKOŚCIĄ  …
… 20 km BEZ ŚWIATEŁ . KOMUNISTA  WLEPIŁ MI  MANDAT   100 zł  ZA  JAZDĘ  BEZ  ŚWIATEŁ

~Tadeusz Karol
2008-02-05 14:38

To sie Pan myli. Rozmawianie przez telefon kom. jest …
… bardziej niebezpieczne, jak jechanie po alkoholu – o,7 promila. Co, zreszta kilkakrotnie udowodniono w telewizji niemieckiej.

~Bob
2008-02-05 15:27

Geniusz. Poszedł bym za Tobą nawet na belweder.

~fanatyk Korwini…2008-02-05 16:11

Na nic zda się wypatrywanie fotoradarów – postęp …
… technologii rozwiąże te problemy. Niedawno gazeta Stołeczna doniosła, że są plany w Warszawie, żeby instalować inny system automatycznego pomiaru prędkości (m.in. na …

~K0pytko
2008-02-05 16:14

Co pan sądzi o przymusie jazdy na swiatłach w dzień? Ja …
… uważam że to absurd. Ostatnio znalałem w sieci taką strone: http://bezswiatel.ath.cx , ktora ujawnia w jak bezczelny sposob politycy PO zafundowali tam te …

~malik
2008-02-05 17:04

w UK można przeczytać w kliku podsumowaniach, że …
… fotoradary spowodowały WZROST wypadków spowodowanych gwałtownym hamowaniem większości kierowców widzących radar – i to jest fakt – podobnie jak wprowadzenie obowiązku …

~pirx
2008-02-05 19:15

Nowe sztuczki niebieskich! Po nagłośnieniu przez KG …
… Policji iż teraz niebiescy już nie biorą łapówek, gdyż pomiar suszarką jest zapisywany komputerowo i sprawdzany z wystawionymi mandatami. Tydzień temu szurałem pustą  …

~antares
2008-02-05 20:30

Panie Januszu, co pewien czas atakuje pan przepisy …
… drogowe. może i jest tam pewna część do d..y ale czy dojeździłby pan do dzisiaj gdyby nie te przepisy. osobiście nie przepadam za radarami i granatowymi skodami, tylko …

~Maciej Tyczyński
2008-02-05 20:50

brawo!

~mariusz
2008-02-06 03:05

Panie Korwinie, wczoraj we wpisie pisałem o tym miasteczku …
… w Niederlandach, wszystko funcjonuje tam lepiej, niż z tymi kretyńskimi znakami. Zawsze czytam Pana z wieeeelką przyjemnością.

~kk
2008-02-06 06:58

A JA MUSZĘ SIE W PEŁNI ZGODZIĆ, JEŹDZĘ DUŻO, NIE JESTEM …
… PRZEDSTAWICIELEM DOGATYCH MENADŻERÓW W CZARNYCH SUPERBACH< PASSATACH LUB TOYOTACH AVENSIS< KTÓRZY PŁACĄ PO 500ZŁ MIESIĘCZNIE MANDATÓW I IM NIE ZALEŻY, ALE NIEMAL …

~gamonblood
2008-02-06 13:25

To nie ma Pan tej aparatury satelitarnej jeszcze?

~seth.destructor
2008-02-06 19:49

&#8222;Światła drogowe są dla ludzi a nie ludzie dla …
… świateł&#8221; zgodnie z tą zasadą jak nic nie jedzie to idę na czerwonym wole przejść na czerwonym gdy nic nie jedzie niż mieć satysfakcje że ten gość co mnie …

~Marcin 8051
2008-02-06 22:39

0

Janusz Korwin-Mikke

Blog Janusza Korwin-Mikke

1865 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758