BIZNES
Like

Platformy transakcyjne

07/02/2019
1869 Wyświetlenia
0 Komentarze
8 minut czytania
Platformy transakcyjne

Co to jest platforma transakcyjna? Platforma transakcyjna to specjalne oprogramowanie, poprzez które inwestorzy i handlowcy mogą otworzyć, zamknąć lub zarządzać pozycjami rynkowymi przy pomocy pośrednika finansowego. Internetowe platformy transakcyjne są coraz częściej oferowane przez brokerów za darmo lub w ramach zniżki za regularne zasilanie konta lub za wykonanie określonej liczby transakcji.

0


Z biegiem czasu, tego rodzaju oprogramowanie inwestycyjne, można rozszerzyć o różne funkcje np.: notowania w czasie rzeczywistym, narzędzia do tworzenia wykresów i inne opcje premium. Platformy transakcyjne mogą być również specjalnie dostosowane do konkretnych rynków, takich jak:

  • rynek akcji
  • rynek walutowy
  • rynek opcji
  • rynek terminowy.

Decydując się na najlepszą platformę transakcyjną, inwestorzy i handlowcy powinni rozważyć nie tylko opłaty, lecz również dostępne możliwości – wykresy głębokości rynku, aby pomóc w podejmowaniu decyzji oraz narzędzia zaprojektowane do wizualizacji strategii opcji.

Którą platformę transakcyjną wybrać?

Istnieją setki, jeśli nie tysiące, najróżniejszych platform transakcyjnych. Niektóre z nich są bardziej dostępne, inne mają wysokie wymagania, które muszą zostać spełnione zanim przystąpi się w do współpracy z pośrednikiem finansowym. Przed ostatecznym wyborem właściwej platformy trzeba dobrze zbadać rynek dostępnego oprogramowania oraz zgłębić nasze potrzeby i wybrać strategię, która najbardziej nam odpowiada. Poniżej lista kwestii, które należy przemyśleć przed podjęciem decyzji.

  • Poznaj swoje potrzeby – należy zastanowić się, co jest najważniejsze w platformie transakcyjnej, biorąc pod uwagę cele inwestycyjne i obecny poziom wiedzy na temat rynku.
  • Sprecyzuj swoją wymagania – jeśli już wiadomo, jakie cele inwestycyjne nas interesują, warto rozejrzeć się za właściwym pośrednikiem finansowym.
  • Dowiedz się o opłatach – ile będzie kosztować korzystanie z danej platformy inwestycyjnej i pomocy pośrednika? Czy opcja premium jest dużo droższa? Czy pobierana jest opłata za otwarcie konta?
  • Przetestuj platformę inwestycyjną – już na pierwszy rzut oka stwierdzisz, czy jest to przyjazna i intuicyjna platforma i czy warto inwestować w nią czas i pieniądze.
  • Sprawdź program edukacyjny dla klientów – należy sprawdzić czy dana platforma inwestycyjna oferuje swoim klientom artykuły z poradami fachowców oraz czy istnieje obszerna baza FAQ, czyli zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi na nie.
  • Przystępność wpłat i wypłat – czy łatwo wpłacać i wypłacać pieniądze z konta na platformie inwestycyjnej? Jak długo trwają takie przelewy?
  • Obsługa klienta – bardzo ważną kwestią jest możliwość szybkiego i łatwego kontaktu z pracownikami platformy inwestycyjnej. Nie należy tej kwestii pomijać, ponieważ może się okazać, że taka pomoc będzie nam potrzebna kilkukrotnie, zwłaszcza na początku przygody z oprogramowaniem.

Cztery popularne strategie transakcyjne

Strategie transakcyjne to metody używane przez handlowców, żeby stwierdzić, kiedy kupować i sprzedawać aktywa na rynku finansowym. Owe strategie mogą opierać się na analizach technicznych, analizach fundamentalnych, metodach ilościowych lub kombinacji czynników decyzyjnych.

Aktywny handel (aktywna sprzedaż) to akt sprzedaży i kupna papierów wartościowych oparty na krótkoterminowych ruchach, aby czerpać zyski ze zmian cen na krótkoterminowym wykresie giełdowym. Ta strategia zasadniczo różni się od strategii długoterminowej przedstawionej poniżej.

Strategia „kupuj i trzymaj” działa w oparciu o zasadę, która sugeruje, że ruchy cenowe długoterminowe przeważają zmiany cenowe krótkoterminowe i dlatego, te drugie powinny być ignorowane. Brokerzy skłaniają się jednak ku przekonaniu, że nadążanie za trendami na rynku to najlepszy sposób na czerpanie zysków.

Istnieje cała masa różnych metod używanych jako strategia aktywnego handlu. Każda z nich jest odpowiednia na inny rynek oraz ma wpisane ryzyko, na które inwestujący decyduje się zgodzić.

Inwestowanie jednosesyjne/jednodniowe (day trading)

Prawdopodobnie najbardziej znana strategia inwestycyjna aktywnego handlu, polegająca na sprzedaży i kupnie papierów wartościowych w przeciągu jednego dnia, biorąc pod uwagę dzienne zmiany kursu. Zasadniczo jest to metoda stosowana przez profesjonalistów, jednak handel elektroniczny otworzył tę możliwość również dla nowicjuszy na rynku akcji.

Handel pozycyjny (position trading)

Niektórzy twierdzą, że handel pozycyjny, to jedna ze strategii „kupuj i trzymaj” a nie aktywny handel. Tymczasem, ta taktyka, jeśli jest prowadzona przez zaawansowanego sprzedawcę może być formą aktywnej sprzedaży. Handel pozycyjny wykorzystuje długoterminowe wykresy (dzienne, tygodniowe, miesięczne itd.) wraz z kombinacją innych metod, żeby określić tendencję i kierunek, w którym zmierza aktualny rynek. Ta strategia nie dąży do przewidywania cen rynkowych. Position trading może się ciągnąć od kilku dni do kilku tygodni a czasem nawet dłużej.

Swing Trading

Koniec tendencji rynkowej cechuje się zmiennością cen. Wtedy właśnie na pierwszy plan wychodzi strategia swing trading, która znajduje się pomiędzy handlem pozycyjnym (position trading) a inwestowaniem jednodniowym/jednosesyjnym (day trading). Ta taktyka, polegająca na utrzymywaniu pozycji krócej niż kilka tygodni, ale dłużej niż jeden dzień, jest stosowana w oparciu o analizę techniczną oraz fundamentalną. Zasady handlowe i algorytmy swing trading są stworzone, żeby wychwycić najlepszy moment na kupno lub sprzedaż akcji.

Scalping

Scalping to najszybsza strategia stosowana przez brokerów na rynku. Jest to dokonywanie szybkich i krótkich transakcji (często kilkusekundowych), obejmujących wykorzystanie różnic pomiędzy ofertą a ceną oraz przepływem zleceń. Taktyka pozwala zarobić niskie kwoty, jednak w dość bezpieczny sposób, ponieważ scalping trzyma pozycje dosłownie przez jeden moment i dlatego ryzyko, związane z tym sposobem jest stosunkowo niewielkie. Dodatkowo brokerom, zajmującym się tym typem aktywnego handlu, zależy bardziej na wykorzystaniu wielu pomniejszych, lecz częstszych sprzedaży niż większych, ale rzadszych form przepływu pieniędzy.

Powyższe metody aktywnej sprzedaży kiedyś stosowane były tylko przez profesjonalistów, bowiem prowadzenie domu maklerskiego nie tylko zmniejsza koszty związane z transakcjami, ale także zapewnia ich lepszą realizację. Niższe prowizje i korzystniejsza realizacja to dwa elementy, które znacząco poprawiają potencjał zysków strategii. W celu pomyślnego wdrożenia tych strategii, zwykle wymagany jest zakup drogiego sprzętu i oprogramowania. Koszty te powodują, że aktywny handel jest zbyt wygórowany dla indywidualnego przedsiębiorcy, chociaż nie jest całkowicie nieosiągalny.

Inne zapisy autora:

0

Publication author

offline 5 hours

kampanieonline

kampanieonline 0
Comments: 0Publics: 280Registration: 07-03-2013

kampanieonline
kampanieonline

280 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
319217