HYDE PARK
Like

O pewnym artykule

21/05/2013
504 Wyświetlenia
2 Komentarze
8 minut czytania
no-cover

Z racji tego, że obecnie większą częśc mojej aktywności przekierowuję na portal parezja.pl, do którego redakcji należę, na blogu ostatnimi czasy publikuję jedynie odpowiedzi na artykuły, z których treścią się nie zgadzam. Otóż dziś natrafiłem na tekst Antoniego Krawczykiewicza na prawy.pl nawiązującego do artykułu z “Naszego Dziennika” o Zygmuncie Solorzu. Tekst na prawy.pl skupia się na powiązaniach Solorza z politykiem PiS Ryszardem Czarneckim i prezesem TV Niezależnej, nadawcy TV Republiki Piotrem Barełkowskim. Artykuł w “Naszym Dzienniku” bardziej skupia się na charakterystyce samego Solorza, a wątek o Czarneckim i Barełkowskim to zaledwie kilka zdań. Do tego artykułu nie mam zastrzeżeń, potwierdza to, co dotychczas wiedziałem i polecam jego przeczytanie: http://naszdziennik.pl/mysl/33007,imperium-solorza.html. Co do tekstu na prawy.pl to mam zastrzeżenia do poniższych fragmentów: 1. […]

0


Z racji tego, że obecnie większą częśc mojej aktywności przekierowuję na portal parezja.pl, do którego redakcji należę, na blogu ostatnimi czasy publikuję jedynie odpowiedzi na artykuły, z których treścią się nie zgadzam.
Otóż dziś natrafiłem na tekst Antoniego Krawczykiewicza na prawy.pl nawiązującego do artykułu z “Naszego Dziennika” o Zygmuncie Solorzu. Tekst na prawy.pl skupia się na powiązaniach Solorza z politykiem PiS Ryszardem Czarneckim i prezesem TV Niezależnej, nadawcy TV Republiki Piotrem Barełkowskim. Artykuł w “Naszym Dzienniku” bardziej skupia się na charakterystyce samego Solorza, a wątek o Czarneckim i Barełkowskim to zaledwie kilka zdań. Do tego artykułu nie mam zastrzeżeń, potwierdza to, co dotychczas wiedziałem i polecam jego przeczytanie: http://naszdziennik.pl/mysl/33007,imperium-solorza.html. Co do tekstu na prawy.pl to mam zastrzeżenia do poniższych fragmentów:
1. “Nazwisko jednego z najbogatszych Polaków, powróciło ostatnio w kontekście pośredniego zaangażowania w projekt Telewizji Republika.
Nie ma pośredniego ani bezpośredniego zaangażowania Solorza w TV Republikę, tak samo, jak nie ma zaangażowania luksemburskiego koncernu SES w TVP z powodu, że TVP od SES wykupiła miejsce na satelicie Astra. Nie zdziwiłbym się, jeżeliby ktoś znalazł informację, że ktoś z pracowników, albo nawet dyrektorów TVP pracował dla SES – tak to już jest – jak ktoś działa w mediach to musi pracować tam, gdzie mu płacą.
2. “(…)z racji niedawnego, potężnego wejścia Solorza w branżę telekomunikacyjną (operator telefonii komórkowej), jego majątek zapewne został znacząco zwiększony.
Nie wiem z czego bierze się taka duża doza tajemniczości w tym zdaniu. Jak autor pisze o rzekomych powiązaniach Solorza z TV Republiką to pisze wprost, a nie o powiązaniach Solorza z nową prawicową stacją informacyjno-publicystyczną. Z niewyjaśnionych przyczyn, jak autor pisze o przejęciu sieci Plus pisze o operatorze telewizji komórkowej. A co do właśnie wspomnianego Plusa to Solorz na razie spłaca za niego ogromne raty, a więc może i majątek został zwiększony, ale gotówka się w dużym stopniu rozeszła. Dlaczego jednak autor tekstu nie pisze wprost, że Solorz kupił Plus? Może ma telefon w tej sieci i nie chce ujawnić swoich “związków” z tym biznesmenem :D?
3. “Blisko Solorza trzymał się na początku lat 90. Ryszard Czarnecki, ówczesny polityk ZCHN.
Tu także dziwne, że autor nie napisał “obecnie członek komitetu politycznego PiS” ;). A co do meritum – jak blisko trzymał się Solorza Czarnecki? Z artykułu w “Naszym Dzienniku” wynika, że był szefem redakcji katolickiej. Dlaczego dziennikarz portalu prawy.pl nie napisał wprost, że Czarnecki był pracownikiem Solorza, skoro w “Naszym Dzienniku”, którym się inspirował było to jasno napisane? Nie wiem, może uznał, że większa doza tajemniczości doda popularności jego artykułowi.
4. “Grupa Polsat wciąż dynamicznie się rozwija. Wchłania nowe podmioty. W ofercie mamy pełny pluralizm. Do mocno lewicującej i antyklerykalnej Superstacji, dołączyła ostatnio Telewizja Republika.
Telewizja Republika nie jest częścią Grupy Polsat, Cyfrowego Polsatu, ani żadnej innej spółki Solorza. Jedyne powiązania to to, że TV Republikę współtworzy Piotr Barełkowski, a stacja chętnie zaprasza na swoją antenę polityków z różnych środowisk, tak więc Ryszard Czarnecki też być może kiedyś się tam pojawi ;).
5. “Bez wsparcia z obecnością na satelicie Solorza, „telewizja obozu patriotycznego” nie ruszyłaby z miejsca.
Powtórzę to, bo widzę, że już nie tylko pan Sakiewicz z “Gazety Polskiej” i TV Republika, ale także i prawy.pl nie wiedzą, że: NIE MA SATELITY SOLORZA, ANI SATELITY POLSATU. Takie coś istnieje jedynie w umysłach wyżej wymienionych. TV Republika, tak jak wszystkie polskie stacje kodowane jest dostępna na satelicie Hot Bird, której właścicielem jest konsorcjum Eutelsat, z siedzibą we Francji. Cyfrowy Polsat, tak samo jak inne podmioty, m.in. włoskie Sky Italia wykupiło od Eutelsat miejsce na tymże satelicie, a od CP pewien fragment pasma odkupiła TV Niezależna, właściciel TV Republika. Sugestie, jakoby nieobecność na “satelicie Solorza” w jakimś stopniu by hamowała start TV Republika są więc nieuzasadnione, bo po pierwsze nie ma takiego satelity, a po drugie TV Republika miała do wyboru wiele transponderów na satelicie Hot Bird i wybrała ten, który okazał się dla niej najbardziej korzystny, być może pan Barełkowski wynegocjował korzystne warunki wynajmu z Solorzem i to zaważyło na wyborze (a nie konieczności), ale to tylko domysły.
6. “Na odcinku medialnym ambasadorami Partii Polsatu pozostają Ryszard Czarnecki – odpowiedzialny na gazetową część „obozu patriotycznego”, czyli Gazetę Polską i Gazetę Polską Codziennie oraz Piotr Berełkowski, który ma strzec interesów Pana Zygmunta w związanej mocno z PiS-em Telewizji Republika.
Po pierwsze – to tylko niczym nie poparte domysły autora (a Piotr Bączek z “Naszego Dziennika” nie zawarł w swoim artykule takich refleksji), po drugie – nie wiem, w jakim sensie Ryszard Czarnecki miałby być odpowiedzialny za “GP” i “GPC”? Nie czytam tychże czasopism zbyt często, więc nie wiem, może ma w nich jakąś stałą rubrykę, czy coś, aczkowliek nic mi nie wiadomo, żeby był ich właścicielem, czy współwłaścicielem.

A ty czytelniku – jakie masz związki z Zygmuntem Solorzem? Jeżeli lubisz słuchać Andreę Bocceliego (ulubiony muzyk Solorza), albo co gorsze masz telefon w sieci Plus, 36i6 lub Sami Swoi (których właścicielem jest Solorz), albo telewizję w Cyfrowym Polsacie, czy internet LTE to niewykluczone, że niedługo się dowiesz, że jesteś ukrytym agentem Solorza. Pozdrawiam, słuchacz Andrei Bocceliego i właściciel telefonu na kartę w sieci Plus.
A tak na serio – uważam, że przyznanie w 1994 roku koncesji Polsatowi, a nie Polonii 1 było skandalem, poza tym nie uważam, żeby były agent SB, noszący nazwisko po byłych żonach był człowiekiem wiarygodnym, ale nie demonizowałbym ludzi, którzy kiedyś mieli z nim styczność. Szkoda mi, że Antoni Krawczykiewicz w tak małym stopniu przekazał ciekawe treści z artykułu “Naszego Dziennika”, a w tak dużym skupił się na wyciąganiu naciąganych wniosków.

Inne zapisy autora:

0

Avatar
PawelK

Blog Paw

19 publikacje
5 komentarze
 

2 komentarz

  1. A co Ci szkodzi publikować i u nas i linkować do was?

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
334816