HYDE PARK
Like

Luteina – po czym poznamy jej niedobory i jak je uzupełnić?

25/11/2020
256 Wyświetlenia
0 Komentarze
3 minut czytania
Luteina – po czym poznamy jej niedobory i jak je uzupełnić?

Luteina to ważny składnik odżywczy, występujący w zielonych warzywach liściastych, a także w innych produktach spożywczych. Wiele badań wskazuje, że luteina i zeaksantyna zmniejszają ryzyko przewlekłych chorób oczu, w tym zaćmy oraz zwyrodnienia plamki żółtej, związanego z wiekiem. Czym jest luteina? Po czym poznamy jej niedobory? Jak je uzupełnić? Odpowiadamy na kilka podstawowych pytań.

0


Luteina – co to takiego?

Popularna luteina to barwnik z grupy karotenoidów, który wywiera bardzo duży wpływ na ludzki organizm. Jej najważniejszą cechą jest działanie antyoksydacyjne, a więc mamy do czynienia z barwnikiem, który hamuje wpływ wolnych rodników na komórki organizmu, ale to nie wszystko – luteina jest w stanie pomóc w ochronie organizmu przed niektórymi poważnymi schorzeniami.

Luteina ma istotne znaczenie dla oczu – odpowiada za widzenie centralne i gwarantowanie doskonałej ostrości wzroku. Co więcej, to od jej poziomu zależy również elastyczność i nawodnienie skóry. Luteina może pomóc w obniżeniu ryzyka wystąpienia miażdżycy, udary czy innych chorób układu krążenia. W związku z tym, że nasz organizm nie posiada naturalnej umiejętności syntetyzowania tego barwnika, musimy dbać o jego uzupełnianie w codziennej diecie.

Luteina – po czym poznamy niedobory?

Jako że jest to składnik odżywczy, który ma duży wpływ na nasze oczy, jego braki sygnalizowane są przede wszystkim problemami z widzeniem. O konieczności suplementowania luteiny będą świadczyć wszelkie zniekształcenia obrazu, odczuwalne zmniejszenie ostrości wzroku, kłopoty z poprawnym widzeniem kolorów, szybkie męczenie oczu czy ograniczenie pola widzenia. Niedobór luteiny może mieć wpływ na częste występowanie alergicznego zapalenia spojówek. Niewłaściwa ilość tego składnika w naszych organizmach przejawia się także problemami ze skórą – gdy jest ona sucha, pozbawiona koloru i nieelastyczne warto sprawdzić, czy przypadkiem nie jest nam potrzebna odpowiednia suplementacja.

Luteina – jak uzupełnić niedobory?

Naturalnie luteina wytwarzana jest jedynie przez komórki roślinne. Jeśli będzie potrzebne uzupełnienie jej niedoborów, warto sięgnąć po zielone liście warzyw, jak również po warzywa o żółtym i pomarańczowym zabarwieniu. Które dokładnie produkty mogą pomóc nam w uzupełnieniu luteiny? Na pewno w naszej codziennej diecie powinny znaleźć się takie warzywa jak: cukinia, brokuły, papryka, sałata, szpinak, jarmuż, marchew, dynia, natka pietruszki czy kapusta. Na tym jednak nie koniec, ponieważ naturalnie luteina występuje też w owocach, szczególnie w agreście, czarnej porzeczce, jeżynach, malinach oraz w kiwi.

Jeśli naturalna suplementacja nie przyniesie odpowiednich efektów, zawsze możemy sięgnąć po specjalne preparaty. Do swojej dyspozycji mamy kilka sprawdzonych suplementów, które mogą pomóc w uzupełnieniu niedoboru luteiny.

https://auraherbals.pl/leksykon/luteina/

Inne zapisy autora:

0

kampanieonline
kampanieonline

179 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
334816