Bez kategorii
Like

Kto ubezpieczy LOT ?

01/10/2012
444 Wyświetlenia
0 Komentarze
4 minut czytania
no-cover

Blady strach padł na ubezpieczycieli samolotów: piloci LOT-u dostaną wkrótce do rąk stery nowych Dreamlinerów Boeinga. Ostatni popis asa lotnictwa, kapitana Wrony, kosztował ubezpieczycieli 40 milionów $, bo Wrona nie umiał odczytać wskaźnika.

0


 

Według www.plainspotters.net aktualny średni wiek floty samolotów LOT-u to 9,5 lat a średni wiek floty samolotów LOT Charters to 17,5 lat.

 

Ale nasz narodowy przewoźnik LOT zapowiada rychłe wprowadzenie do eksploatacji nowych Dreamlinerów Boeinga. Cytujemy “Wyborczą”: “Pierwszy Dreamliner ma trafić do Polski w listopadzie. Na początku samolot będzie latał pusty na trasach krajowych, bo będą się na nim szkolili piloci. Pierwsi pasażerowie lotowskim Boeingiem 787 polecą do czeskiej Pragi. Od 14 grudnia do 14 stycznia samolot będzie latał bowiem na trasach europejskich. Poleci także min. do Kijowa, Frankfurtu, Monachium, Londynu, Wiednia i Brukseli. Od 16 stycznia Dreamliner zacznie latać na trasie do Chicago, od 1 lutego do Toronto, od 3 lutego do Nowego Jorku, a 3 marca do Pekinu.”

 

No tak, tylko kto ubezpieczy nowe Dreamlinery LOT-u po wpadce kapitana Wrony w listopadzie zeszłego roku, wpadce która kosztowała niemieckiego ubezpieczyciela 40 milionów $ a LOT (czyli nas wszystkich) dodatkowe 10-15 milionów $ ?

 

Aż tak wielu kamikaze na międzynarodowym rynku ubezpieczeń lotniczych nie ma.

 

Każdy nowy Dreamliner kosztuje 194 miliony $, według oficjalnego cennika. Jeżeli serwis techniczny LOT znów nie sprawdzi bezpieczników a kapitan Wrona nie będzie umiał odczytać wskaźników, skasowany Dreamliner pogrąży i tak już deficytowy rynek ubezpieczeń samolotowych.

 

Do tej pory samoloty LOT ubezpieczała Lufthansa, poprzez wyspecjalizowaną filię  Devag: http://monsieurb.nowyekran.pl/post/66192,niemiecki-makijaz-lot-u 

 

Lufthansa wciąż liże finansowe rany po wypłacie odszkodowania leasingodawcy LOT-u za skasowany B767 w wyniku “brawurowego” lądowania kapitana Wrony. Wątpimy aby Lufthansa chciała kontynuować tą wysoce nierentowną relację handlową z LOT-em. Czy do wystawienia polisy LOT-owi zostanie zmuszony nasz narodowy ubezpieczyciel PZU ?

 

My ze swojej strony sugerujemy LOT-owi podpisanie polisy z rosyjskim ubezpieczycielem Sogaz (byłą filią Gazpromu), który ma dużą ekspertyzę w tej domenie. Sogaz należy do kolegów prezydenta Putina. Niech oni płacą za Wronę.

 

Przy okazji, czy ktoś może wytłumaczyć dlaczego samoloty B-767 które używa LOT są reperowane w dalekich Chinach ? Tam jest taniej ? Bezpieczniej ?

 

SHANGHAI, Mar. 7, 2012 – Boeing Shanghai Aviation Services Co., Ltd (Boeing Shanghai) today announced a two-year maintenance agreement with LOT Polish Airlines (LOT). Under the agreement, Boeing Shanghai will perform maintenance services on Boeing 767-300s for LOT Polish Airlines. The first airplane was inducted at the Shanghai facility to conduct a C check on Feb. 6, 2012”. 

 

Tym bardziej że Dreamlinery Boeinga w rekach LOT-u będą przeglądane i reperowane w zupełnie innej firmie, Air France Industries KLM Engineering & Maintenance, która obsługuje także B 767.  

 

 

Niekompetencja pilota Wrony kosztowała ubezpieczycieli LOT 40 milionow $

 

0

Stanislas Balcerac

Z Panamy przez PRL do III RP, czyli o wplywie Wizjonerskiej Strategii Inwestowania (WSI) na Polske -- czytaj cala prawde calodobowo -- na www.wsi24.pl oraz Facebook / Goodbye ITI -- i mysl samodzielnie, bez TVN24 !!

676 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758