Globalnie i Lokalnie
Like

Husaria na koszulce, czyli jak pokazać, że jestem Polakiem

19/02/2016
1503 Wyświetlenia
1 Komentarze
3 minut czytania
Husaria na koszulce, czyli jak pokazać, że jestem Polakiem

Wielu uważa patriotyzm za relikt przeszłości, jednak popularność, jaką mogą się dziś pochwalić koszulki narodowe, jest doskonałym dowodem na to, że wcale tak nie jest. Pomysłodawcy patriotycznych marek odzieżowych przekonują, że koszulki ilustrowane orzełkiem nie są chwilową modą, lecz wyrazem buntu i zaniepokojenia tym, z czym mamy do czynienia we współczesnej Europie.

0


„Polacy nie mają się czego wstydzić”

Odzież patriotyczna to nie jedyna forma współczesnego patriotyzmu. Wraz z akcjami nawołującymi na przykład do poprawnego pisania po polsku i kupowania rodzimych produktów stała się ona jedną z najpopularniejszych form manifestacji polskości w dwudziestym pierwszym wieku. Dlaczego?

baner_glownyJak mówią autorzy inicjatywy Unire Patria – marki odzieży narodowej, której popularność na Facebooku wyrażana jest przez niemal 10 000 polubień – koszulki patriotyczne są przede wszystkim formą wyrażenia tożsamości narodowej. „Nie sposób pokazać, że jest się Polakiem, nosząc te same ubrania, co pół Europy” – mówią.

Co z ceną? Nie jest tajemnicą, że koszulki narodowe nie są najtańsze. Co więc przekonuje Polaków do wybierania ich zamiast tańszych odpowiedników z marketów i sieciówek? Ilustracje patriotyczne przedstawiające symbolikę narodową to nie wszystko – liczy się również wysoka jakość i polska produkcja. „Wspieranie polskich firm to dla mnie element patriotyzmu” – pisze jeden z klientów na profilu społecznościowym firmy.

Inicjatywa i idea

Wielu zarzuca patriotycznym markom odzieżowym wykorzystywanie symboliki narodowej do biznesu. Zaangażowanie zarówno pomysłodawców, jak i pracowników, dowodzi jednak, że w obliczu promowania idei patriotyzmu, biznes schodzi na dalszy plan.

„Jeśli nie poznamy swojej historii, to zdezorientowani teraźniejszością, nie podejmiemy żadnych działań” – piszą na stronie internetowej pomysłodawcy oświęcimskiej Unire Patria, dodając, że z ich punktu widzenia koszulki narodowe to przede wszystkim forma walki i buntu. „Sami zawsze chcieliśmy chodzić w takich koszulkach, dlatego wpadliśmy na pomysł ich produkcji” – dodają.

Co na to rynek?

Aktywność fanów na Facebooku to najlepszy dowód na to, że z ideą identyfikuje się mnóstwo młodych ludzi. Co ciekawe, o samych koszulkach mówi się stosunkowo niewiele. Znacznie więcej miejsca zarezerwowane jest na promowanie idei patriotyzmu poprzez cytaty, grafiki i, rzecz jasna, dyskusje.

Nie sposób jednak nie zauważyć zarówno w sieci, jak i na ulicach miast, że ubrania patriotyczne błyskawicznie zyskują na popularności. Pomysłodawcy marek odzieżowych przekonują, że nie jest to chwilowa moda, a z czasem grono zainteresowanych będzie się rozrastać. Zgadzasz się z tym?

Inne zapisy autora:

0

kampanieonline
kampanieonline

315 publikacje
0 komentarze
 

Jeden komentarz

  1. Avatar gola.dupa.tuska

    I tak trzymać !!!!

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
334816