Powiedzmy, że Domowi Aukcyjnemu Christie’s powierzam do sprzedaży w Nowym Jorku skarpetki Lenina za $190.000 – oczekując, oczywiście, że podczas licytacji mogę osiągnąć (kto wie?) może i pięć razy więcej? Tymczasem na prośbę rządu Federacji Rosyjskiej – twierdzącego, że skarpetki Lenina powinny pachnieć wyłącznie w Moskwie, – „Christie’s” przesuwa termin aukcji tak, by tylko rząd FR mógł wziąć w niej udział… Co by się stało? Najprawdopodobniej dyrektor „Christie’s” za to odpowiedzialny poszedłby siedzieć za oszustwo – a oprócz tego przeciwko Domowi poleciałyby procesy cywilne: od sprzedającego i – byś może – rozczarowanych niedoszłych nabywców. Tymczasem w faszystowskich Niemczech obrabowano w ten właśnie sposób właściciela kolekcji listów z powstania warszawskiego – i, jak na razie, nic się nie dzieje. Swoją drogą: […]
Powiedzmy, że Domowi Aukcyjnemu
Christie’s powierzam do sprzedaży w Nowym Jorku skarpetki Lenina za
$190.000 – oczekując, oczywiście, że podczas licytacji mogę
osiągnąć (kto wie?) może i pięć razy więcej? Tymczasem na
prośbę rządu Federacji Rosyjskiej – twierdzącego, że skarpetki
Lenina powinny pachnieć wyłącznie w Moskwie, – „Christie’s”
przesuwa termin aukcji tak, by tylko rząd FR mógł wziąć w
niej udział…
Co by się stało?
Najprawdopodobniej dyrektor
„Christie’s” za to odpowiedzialny poszedłby siedzieć za
oszustwo – a oprócz tego przeciwko Domowi poleciałyby procesy
cywilne: od sprzedającego i – byś może – rozczarowanych
niedoszłych nabywców.
Tymczasem w faszystowskich Niemczech
obrabowano w ten właśnie sposób właściciela kolekcji
listów z powstania warszawskiego – i, jak na razie, nic się
nie dzieje. Swoją drogą: ciekawe, jak to „załatwiono”?
Dom „Ulrich Felzmann Briefmarken Auktionen” z Düsseldorfie
milczy – i ma nadzieję, że mu to ujdzie na sucho. To drobny –
ale skandal.
A teraz spojrzyjmy na sprawę z innej
strony. Istnieje jakieś ministerstwo, albo inny urząd, zajmujący
się promocją kultury polskiej. Jego celem jest, by jak najwięcej
obcokrajowców zapoznało się z polską kulturą. I oto muzeum
w Cincinnati, które chciało pokazać wycieczkom (nie tylko
szkolnym) i indywidualnym turystom prawdę o powstaniu warszawskim,
zostało pozbawione tej możliwości – bo jakieś reżymowe
ministerstwo czy urząd wzięło tę kolekcje listów – i
kupiło.
A może byłoby to muzeum w Chicago – i
dzieci Polonusów zobaczyłyby na własne oczy kawałek
Rzeczywistości?
I figa!
Muzeum Powstania Warszawskiego ma
takich listów 140 sztuk. Po co mu więcej? Czy ktoś za jednym
razem obejrzy więcej, niż 20 sztuk? Czy MPW chce wykupić
WSZYSTKIE?
A wiecie, dlaczego (tak podejrzewam)
ONI chcieli to kupić?
Zobaczymy to po tym, że połowy tych
listów nie wystawią – nie wystawią, bo będzie tam Prawda o
powstaniu: o tym, co ludzie sądzili o o tych, którzy byli
odpowiedzialni za wybuch powstania – a może i o samych powstańcach,
którzy np. zjedli przed walką ulubionego pieska gospodyni?
Kto wie?
Jestem przekonany, że połowa tych
listów (kupionych za 190.000€) powędruje nie tyle do
orwellowskiego „grobu pamięci” – ile w najciemniejsze i
najbardziej zawilgocone podziemia Muzeum Powstania Warszawskiego!
Zapamiętajmy: ta kolekcja liczyła 128
listów. MPW miało 140. Razem chcemy zobaczyć 268!
Oczywiście istnieje i inne
wyjaśnienie: kolekcja warta była, powiedzmy, 50.000€ – ale (w
porozumieniu z Dyrekcja MPW – lub wykorzystując naiwny patriotyzm
Polaków) wystawiono ją z ceną 190.000€. I sprzedano!
Taka hipoteza
wyjaśniałaby, dlaczego nikt nie protestuje.
=
Oj! Dopiero wstawiając ten wpis zauważyłem, że kilkoro z Państwa już ten temat poruszyło w komentarzach. Przed północą nie zdążę się, niestety, ustosunkować…
=======================
{~Siergiej} policzył (videte
poprzedni wpis), że przy podanych założeniach Chiny dogonią
Europę w 31 lat; nie sprawdzam – zresztą już to inni zrobili – bo
na oko tyle powinno być. Tylko… Europa już nie jest 10 razy
bogatsza od Chin, więc nastąpi to szybciej – tym bardziej, że
najprawdopodobniej za dwa lata nastąpi pokojowe zjednoczenie obydwu
chińskich republik (a na Taiwanie i bogactwo, i tempo wzrostu są
wyższe). W każdym razie: gdy Państwa dzieci będą w Waszym wieku,
będzie już po ptokach.
ŚP. Ze-Dong Mao pytany o Europę
oświadczył po namyśle (i świetnie to pamiętam!): „Sprawy
tego przylądka nie mają już dziś większego znaczenia„.
Jeśli szybko diabli nie wezmą nie tyle UE, ile dominującego w
Europie systemu „wartości” – to za dalsze 50 lat okaże
sie, że miał rację.
Komentarze:
Nie będzie. Pisano wcześniej, że Chiny nie utrzymają tak …
… długo takiego wzrostu. Dlaczego – to oczywiste.
~
2008-02-09 23:57
http://niepowazny.wordpress.com/
~dawidgarus
2008-02-09 23:58
dlaczego miałoby dojść do zjednoczenia?
~mrok
2008-02-10 00:05
No to nowy sofizmacik: Jeśli Armia Krajowa byla lewicowa, …
… ale powstańcy jedli pieski to zgodnie z mikkologiką właściciele psów musieli być prawicowi, ponieważ nie byli powstańcami. Przez trzy powstania zjedzono cała …
~Jarek Ogarek
2008-02-10 01:10
Sekciarze, uprzejmie proszę nie silić się na bełkotliwe …
… wypociny takie jak te powyżej – nic wam to nie pomoże. Do moich licznych już sympatyków – gwarancją na oryginalność wpisu Jarka ogarKa jest (pozbawiony tyldy 😉 …
jk_14
2008-02-10 08:44
Zresztą… prawdziwy Jarek ogareK w takim wpisie …
… wypunktowałby NAJWIĘKSZĄ KOMPROMITACJĘ agenta Mikke, jaką zdarzyło mu się PALNĄĆ od czasu "lewicowej AK": Jedna z najważniejszych zasad wolnego rynku mówi, że: Każda …
jk_14
2008-02-10 09:04
(w nagrodę: nowy wpis na http://tiny.pl/p866)
jk_14
2008-02-10 09:06
COS Z LISTAMI LUB W LISTACH FAKTYCZNIE MUSI BYC SPRZECZNE …
… Z MARTYROLOGIA POWSTANCZA, PONIEWAZ PUSZCZONO PRZECIEK, ZE CZESC Z NICH MOZE BYC FALSZYWA… A TO OZNACZA, ZE NIE ZOBACZYMY CALEJ KOLEKCJI NA WYSTAWIE. …
~Alter Ego
2008-02-10 10:52
Zgadzam się ! Też to słyszałem.
~fist
2008-02-10 11:28
Uprzejmie informuję, że jk_14 jest jedynie fałszywą nędzną …
… podróbką mnie – Jarka Ogarka. To ja – Jarek Ogarek jestem znacznie błyskotliwszy nie tylko od Mikkego, ale zwlaszcza od tej podróbki jk_14. Nawiązując do tego, …
~Jarek Ogarek
2008-02-10 14:08
Aha – nie używam i nie będę używać pseudonimów bez tyldy. …
… Mój styl niepowtarzalnie i zabójczo epatuje inteligencją, nie można więc mnie pomylić z kimkolwiek innym. Zwyczajny podpis wystarczy.
~Jarek Ogarek
2008-02-10 14:11
Niechybnie nieźle zalazłem wam Sekciarze za skórę, skoro …
… tak do cna "prawicowo" podszywacie się pod mój nick 😉 Owszem, zwyczajny podpis wystarczy – pod warunkiem, że nie wygląda "Jarek Ogarek" lecz "Jarek ogareK" …
jk_14
2008-02-10 14:28
Jarku ogarKu, lepiej odpowiedz mi wreszcie dlaczego …
… uważasz, że organizacje walczące z totalitarnymi państwami nie mogą być lewicowe? Bo poprzednio nie odpowiedziałeś.
~Ralf
2008-02-10 14:45
Przecież przyznałem Ci rację: "OK. Być może WARTO …
… SKORYGOWAĆ ten siłą rzeczy nieprecyzyjny, bo zwięzły zapis." – tak, by odnosił się wyłącznie do interesującego nas przypadku Armii Krajowej. PS: Tylko Miszcz oraz …
jk_14
2008-02-10 14:57
Dziękuję i doceniam przyznanie się do błędu. Jak sam …
… widzisz intencje i poglądy autora nie zawsze są zgodne z tym co dosłownie napisał (albo co można wyczytać przy braku dobrej woli). Dlatego warto próbować zrozumieć, …
~Ralf
2008-02-10 15:49
Otóż mogą być, a ja zwyczajnie przeoczyłem ten fakt. Może …
… się to wydawać niemożliwe zważywszy na moją niewiarygodną inteligencję, ale jednak – stało się.
~Jarek Ogarek
2008-02-10 21:17
Po chwili zastanowienia – jednak JA jestem nieomylny.
~jk_14
2008-02-10 21:20
Wasza gorycz sekciarze musi być zaiste wielka skoro nadal …
… probujecie mnie, zresztą marnie naśladować.
~Jarek Ogarek
2008-02-10 21:22
To że urzędnik wydający nieswoją kasę zapłacił X złotych …
… nic nie znaczy. Kolekcja by była tyle warta gdyby wydal własną kasę, bo tylko pieniądze które posiadamy mogą być miernikiem wartości. Dla urzędnika do tylko …
~kwesoly
2008-02-10 13:03
To pewnie przepłacił za cel publiczną kasą. Skoro …
… licytacji nie było, nie dowiemy się, ile kolekcja była warta. Na to, że przepłacił wskazuje brak protestów właściciela, który wiedział ile /najwięcej/ może zarobić.W …
~ ola
2008-02-10 14:44
Wszystko ok, tylko należy dodać, że kasę na to wyłożyły …
… też m.in. PKO i BPH.
~jd
2008-02-10 14:55
Ja jestem w stanie zapłacić nawet 10 000 złotych za …
… batonik Bounty, bo mam tyle na koncie. Nie mam zamiaru tego robić, ale jestem w stanie. Czy to znaczy, że jest tyle wart?
~Ralf
2008-02-10 10:48
Dokładnie tyle jest wart ten batonik – ile za niego …
… zapłacisz. Jeśli tego nie rozumiesz, co z Ciebie za konserwatywny liberał?!
~odpowiedź
2008-02-10 11:31
a ile jest wart ten batonik – jeśli odkupię go od Ciebie …
… za 20 000?
~pytanie
2008-02-10 11:33
Jeśli na pewno będzie odkupiony za 20.000 to będzie dla …
… mnie tyle wart, ale nie zapłacę za niego tyle, bo niby po co? Myślę, że nie zapłaciłbym więcej niż 19.800 (zależy od niedogodności związanych z transakcją). …
~Ralf
2008-02-10 12:11
Ale oczywiście moje podejście jest raczej naukowe. …
… Potocznie się mówi, że coś jest tyle "warte" w znaczeniu, że ma taką cenę, i można to przyjąć, pamiętając, że mówimy potocznie. JKM mówiąc, że kolekcja może być …
~Ralf
2008-02-10 17:14
A czym, Podatkiem?
~?
2008-02-10 18:44
Nie, raczej subsydium.
~Ralf
2008-02-10 20:21
To znaczy jedynie, że masz 10 000 na koncie ofiaro.
~Jarek ogareK
2008-02-10 21:23
No więc sam widzisz, że jeśli jestem w stanie za coś …
… zapłacić jakąś kwotę, to nie znaczy, że to jest tyle warte.
~Ralf
2008-02-10 21:46
Uprzejmie informuję, że jk_14 jest jedynie fałszywą nędzną …
… podróbką mnie – Jarka Ogarka. To ja – Jarek Ogarek jestem znacznie błyskotliwszy nie tylko od Mikkego, ale zwlaszcza od tej podróbki jk_14. Nawiązując do tego, …
~Jarek Ogarek
2008-02-10 14:07
Nie ma sensu udawać. Nie udało mi się pod tym nickiem, ale …
… jeszcze Cię Jarku Ogarku złapię.
~jk_14
2008-02-10 21:19
Szanowny Panie Januszu. Pragnął bym przestrzec Pana jako …
… potomek powstańca Warszawy że jeszcze garstka ludzi odważnych i fanatycznie oddanych zasadom w Polsce żyje . Są to ludzie odważni i skłonni nadal do wielu …
~Paweł
2008-02-10 18:16
Piszesz jak inteligentny inaczej bolszewik. Niby masz …
… rację ale, Zasady wolnego rynku dotyczą kontrahentów prywatnych decydujących co i za ile kupić inwestując własne – prywatne pieniądze. Udajesz ćwierćinteligenta czy …
~oszołom
2008-02-10 19:39
ależ ty jesteś głupi…zakup przez państwowe muzeum nie …
… ma nic wspólnego z ceną rynkową…a jeśli mużeum płaci milion..z czego własciciel odpala pod stołem dyrektorowi muzeum 500 000…jaka jst wtedy cena …
~ronin
2008-02-11 00:37
Na lewo i prawo – TRUP. "Pozwólcie nam krzyczeć" [100sik …
… wg tytułu F-M.] AKTY OSKARZENIA W PROCESIE CZTERECH Ten tekst nie jest paszkwilem – niestety. Opiera się na udokumentowanych faktach. Nie zalecam czytać …
l00sik@op.pl
2008-02-10 11:48
KOMUNISTOM Z AK , BYŁO NA RĘKĘ BY POWSTANIE …
… WARSZAWSKIE WYBUCHŁO
~Tadeusz Karol
2008-02-10 13:49
Dobre, świetnie oddaje drogi ktorymi chadzają myśli pana …
… JKM :)). Większego bełkotu niż z tymi skarpetkami Lenina jeszcze nie czytałem. A może by tak dla odmiany zrobić błyskotliwy eksperyment myślowy i wyobrazić …
~Reagan wiecznie…2008-02-15 12:47
No wcale nie takie oczywiste. Tzn. samo dlaczego, bo …
… faktycznie to że nie utrzymają jest raczej pewne.
~Fritz Lang
2008-02-10 00:02
W skrócie to jest mniej więcej tak: na razie Chiny …
… nadrabiają zaległości wprowadzając istniejące już technologie. To daje szybki wzrost wydajności w krótkim czasie, a co za tym idzie – wzrost gospodarczy. Gdy dojdą już …
~
2008-02-10 00:09
Tak samo oczywiste że Europa nie utrzyma 2%tempa
~Cuba
2008-02-10 00:09
Tak jak pisano wcześniej. Może nie ma żadnego oszustwa z …
… tą kolekcją. Może wystawili za te 190tys. Potem ktoś z ministerstwa znalazł wystawę. Na koniec wraz z muzeum i wystawiającym również dogadali się, żeby sprzedać …
~Rochu
2008-02-10 00:12
chiny tak rozwijają sie juz ze 20 lat…kto tak …
… napisał?…a problemy mieć będą z powodu polityki monetranej…jak wszyscy którzy posługują sie papierowym pieniądzem..
~ronin
2008-02-11 00:25
P.S. na Tajwanie tempo wzrostu to 4-5%. W PRC – 10-11%. …
… Rzeczywiście większe.
~
2008-02-10 00:00
Heh, niesamowite, jak mało ludzi myśli logicznie po tym …
… jak napchają mu media głowę bzdurami. Też miałem na początku poczucie krzywdy, że nasze polskie listy jakiś szkop kupuje, ale potem doszedłem do wniosku, że …
~Larry
2008-02-10 00:11
Jedno ale – do listow – z tego co wiem, to sa to "zdobycze …
… wojenne" – czyli "szaber" i w zwiazku z tym nie powinny byc obiektem handlu (przynajmniej – moralnie). Panie Januszu – widzial Pan lutowe "Logo"? – narzekaja …
~!~
2008-02-10 00:16
Pewnie kreują styl faceta metroseksualnego, co kłóci się z …
… konserwatywnym porządkiem społeczeństwa, reprezentowanym przez JKM.
~mrok
2008-02-10 07:38
Teraz panu głupio bo żeś pan nie przypuszczał że ta "banda …
… złodziei i oszustów" jest w stanie cokolwiek zorganizować. A oni jak na złość odkupili po cenie wywoławczej listy z powstania warszawskiego. Pan zamiast się …
~Brooczek
2008-02-10 00:20
Nie wiem jak pan, ale ja czułem wręcz obrzydzenie z takieo …
… przekrętu, bo że jakiś był (może niekoniecznie taki jak oficjalnie trąbią w tv) to oczywiste. To wstyd a nie powód do dumy dla MPW i tyle.
~chris
2008-02-10 00:48
Muszę przyznać że tak naprawdę to kompletnie osłupiałem …
… słysząc o całej tej sprawie z ust zupełnie nie zniesmaczonych dziennikarzy w rozmaitych programach inormacyjnych tvp. A może to kolejny rodzaj testu na …
~chris
2008-02-10 01:17
Pies z kulawą nogą by nie przylazł kupować te listy, za …
… takie pieniądze, więc by to jakoś wyglądało zrobiono aukcje przed czasem. A przy okazji, jakaś część społeczeństwa pewnie była by oburzona, że tyle pieniędzy daje …
~meserszmit
2008-02-10 04:58
Ja z kolei nie wiem jak można rozpoczać licytację jako …
… pierwszy! Przecież przy braku zainteresowanych ta kolekcja przy następnej okazji wystawiona byłaby za niższą cenę?!?
~Bolek – agent
2008-02-10 08:42
Pies z kulawą nogą by nie przylazł kupować te listy, za …
… takie pieniądze, więc by to jakoś wyglądało zrobiono aukcje przed czasem. A przy okazji, jakaś część społeczeństwa pewnie była by oburzona, że tyle pieniędzy daje …
~meserszmit
2008-02-10 05:00
Dodam jeszcze że dziwi mnie pański strach przed …
… ewentualnymi manipulacjami MPW za pomocą selekcji pokazywanych eksponatów. Z dwojga złego to chyba lepiej że to nie niemiecka strona będzie manipulować.
~Brooczek
2008-02-10 02:03
historią nie powinno się manipulować, bo to nieuczciwe
~
2008-02-10 15:44
A dlaczego te listy nie są doręczone adresatom. Przecież …
… to prywatna korespondencja.
~skala46
2008-02-10 00:20
Uważam że jak MPW ma już 140 oryginalnych listów to …
… powinni tylko poprosić o wysokiej jakości kolorowe fotokopie tych listów i je opracować naukowo i wystawić. Myślę że Niemcy by nie odmówili zrobienia tych fotokopii. …
~Bacz
2008-02-10 00:25
Czyli jest głębokie gardło tej sprawy. I zaczyna ona …
… rzeczywiście wyglądać na grandę w biały dzień. Mnie oburza jej moralny aspekt, że polskie ministerstwo kultury i dziedzictwa narodowego a więc i historycznego za …
~Janka fr.
2008-02-10 00:26
a Łódź nie licytowała listów z getta, tak donosi iTVP …
… "Łódź nie weźmie udziału w licytacji listów ze zlikwidowanego przez Niemców Litzmannstadt Getto na sobotniej aukcji w Düsseldorfie – poinformował rzecznik …
~chłopak na opak
2008-02-10 00:27
Dziwne, ze organizacje żydowskie nie kupiły tych pamiątek, …
… albo nawet socjolog prof.Gross. Na ostatniej książce zarobił wystarczająco, aby to kupić. W końcu to historia narodu.
~ ola
2008-02-10 15:29
http://tiny.pl/l7wv
konserwaturystyc…2008-02-10 00:35
http://tiny.pl/l7wv
konserwaturystyc…2008-02-10 00:37
to się robi tak zbiera się po antykwariatach, targach …
… starociami, indywidualnymi kontaktami, zbiórkami za grosze itd. a potem w uzgodnieniu z reżymowcami "ratuje polską (ma)kul(a)turę" za wszelką cenę :))) i dzieli …
~REALISTA
2008-02-10 00:43
Ja mysle ze ktos z polakow wywiozl listy aby je tam …
… sprzedac.I zrobic kase. A w Polsce musialby oddac. Jesli jest 150 listow w Polsce.To po co jeszcze tych samych 150.Jak mamy pol szklanki wody to cała szklanka posiada …
~pioter
2008-02-10 00:45
a tajemnica korespondencji? zapewne większość …
… korespondująych (nadwca, adresat) jest już na tamtym świecie 🙂 ale nie wszyscy, no i są jeszcze ich rodziny, które mogą sobie nie życzyć wystawiania na widok publiczny …
~REALISTA
2008-02-10 00:47
Tak z innej beczki, mówił Pan że któryś z przywódców …
… powstania warszawskiego był agentem sowieckim, mam pytanie który??
~Shamir
2008-02-10 00:58
KOPIA AKTY OSKARZENIA W PROCESIE CZTERECH Ten tekst nie …
… jest paszkwilem – niestety. Opiera się na udokumentowanych faktach. Nie zalecam czytać pseudo-patriotom z klapkami na oczach, którzy każdy głos krytyki PW uważają …
l00sik@op.pl
2008-02-10 01:36
CZY INWESTUJE KOLEGA W PAPIERY WARTOSCIOWE
~INWESTOR
2008-02-10 01:03
Przyjdą nowe hordy, spalą Muzeum Powstania – i wszystkie …
… listy przepadną. Tak przynajmniej część byłaby w innym miejscu na Ziemi…
~Cometto
2008-02-10 01:23
Dokładnie tak samo pomyślałem 🙂
~fist
2008-02-10 10:06
Najpierw zdumiało mnie, że merdia zaczęły trąbić o …
… sprawie i podkreślać konieczność nabycia przez Muzeum tych papierów. Było oczywiste, że coś takiego może tylko wyśrubować cenę w czasie aukcji, no bo jeśli do …
~podejrzliwy
2008-02-10 02:06
Jak można być tak ślepym?! cieszy mnie tylko fakt ,że to …
… Pan na razie siedzi w tych wilgotnych piwnicach i słuch po Panu zaginął , bo im więcej tak tępych i bezwartościowych ludzi tym gorszy ten kraj się staje. 1.Listy …
~duff1987@interi…2008-02-10 02:37
gdyby nie Niemcy i ich zapedy opanowania swiata rowniez by …
… te listy nie powstaly – czy stosujac Pana tok myslenia powinnismy byc im wdzieczni za wojne?
~abc
2008-02-10 09:56
A może było tak: np. do Szychy tego czy innego muzeum …
… przychodzi kolekcjoner, chce oddać lub sprzedać za bardzo niską kwotę listy. A Szycha mówi, czekaj jakoś tak zrobimy, że będzie wilk syty i wilk syty. No i …
~rem
2008-02-10 02:47
Ta aukcja była bez wątpienia ustawiona pod Polaków po …
… dogłębnym fachowym sondażu w ministerstwie (ktoś tam dostanie niezłą prowizję!). NIKT za granicą, oprócz jednego polskiego zbieracza w USA, który i tak …
~Hucpa
2008-02-10 07:22
W kwestii własności listów można podyskutować. Co będzie, …
… jeżeli któryś z adresatów żyje? Wydawać by się mogło, że list jest własnością nadawcy, a od momentu doręczenia, własnością odbiorcy lub wspólną własnością …
~Autor
2008-02-10 07:25
i kto za tym stoi/oprócz P.Bartoszewskiego/
~
2008-02-10 16:06
Ale za jakies 20 lat nie bedzie konkurencji, bo bedzie …
… rzad swiatowy.
~sickdick
2008-02-10 08:12
Z Chinami jest jeden plus: oni są tak pewni, że są …
… największym narodem na świecie, że nie chcą tego nikomu udowadniać. Więc gdzie by nie przyszli to spokojnie żyją wraz z tubylcami (nie jak arabowi czy hindusi). To …
~lolek
2008-02-10 08:33
Pnie Januszu, przykrą rzeczą jest wplątywanie etosu …
… powstania w machinacje finansowo-polityczne. przez wiele lat powstanie było marginezowane i Pan nie powinien w ten sposób o tym pisać. jest rzeczą prawdopodobną, że …
~Maciej Tyczyński
2008-02-10 09:07
To właśnie o ten Etos chodziło. Bez względu na PRAWDĘ o …
… Powstaniu… Chodzi o stopniowe pozbawienie Polaków ich PAMIĘCI.. Niemcy tak sie w tej działalnosci niecierpliwią, że aż przeginają… A chodzi jak zwykle – …
~gaianer
2008-02-10 09:52
Polacy powinni utworzyć stronę www poświęconą wszystkim …
… zbrodniom i bestialstwom niemieckim (a także sowieckim) we właściwych proporcjach z karą wysiedlenia i odebrania Ziem Zachodnich jaką im wymierzono. Strona …
~Bacz
2008-02-10 09:27
Czy żołnierz niemiecki widząc chłopca bez broni …
… przebiegającego ulicę z pocztą musiał do niego strzelać by go zabić? Ale Panie Januszu przecież miał rozkaz i musiał go przecież wykonać.Być może nie byłoby tej aukcji …
~luz
2008-02-10 09:29
Dziwny ten swiat,bywaja i dziwne wypowiedzi JE JKM
~Thodh
2008-02-10 09:37
Listy z Powstania. Osobiscie optuję za wersją zakupu w …
… celu..zniszczenia – poprzez schowanie w najciemniejszy kąt (gdy ktoś berdzie chciał obejrzec, to zawsze bedą "w konserwacji", cy cóś). Na identycznej zasadzie, co …
~gaianer
2008-02-10 09:48
A tak poważnie :-))… …, to najprawdopodobniej (chodzi …
… o kasę oczywiscie, tyle, że mniejszą, doraźną..) zawyżono co najmniej o połowę wartość jakichs tam listów, które obchodzą co najwyzej kolekcjonoerów i garstkę …
~gaianer
2008-02-10 09:58
Działki na Ziemiach Odzyskanych /dziwna nazwa/ obecni …
… właściciele będą mogli ponownie wykupić od spadkobierców niemieckich.Gdyby nie mieli kasy to będzie licytacja tak jak ze znaczkami ale właściciel przypilnuje by …
~luz
2008-02-10 10:15
Panie Januszu, może ma Pan kompleks "niższości" w stosunku …
… do AK, bo Pana ojciec nie kiwnął palcem w bucie podczas powstania ?. Może nie chciał wstąpić (z różnych przyczyn) do Ruchu Oporu, a tłumaczył to Panu jako …
~Złośliwiec
2008-02-10 10:14
Myślę,że nie w tym sedno sprawy a ojciec JKM z …
… działalnością JKM trzeba rozdzielić chociaż wychowanie ma duże znaczenie na dorosłe życie i postawy do pewnego wieku.
~luz
2008-02-10 10:22
a dzięki tym, co kiwali w bucie zginęli cywile, niewinni …
… ludzie, kobiety i dzieci i to ma być powód do dumy?
~
2008-02-10 16:12
Uwaga! Zaczynam snuć teorie spiskowe 🙂 Czy nie sądzi Pan, …
… że JE J. Kaczyński jest kontrolowany przez Jezuitów. Te słynne słowa, że "białe jest czarne, a czarne jest białe" pochodzą z tekstu ćwiczeń Sw. Ignacego L.
~don acido
2008-02-10 10:26
Co dotej kolekcji to jestem prawie pewny, że musiało to …
… być ustalone z właścicielem i pozostałymi zainteresowanymi. Dom aukcyjny nie zaryzykowałby spadku zaufania potencjalnych klientów. No chyba, że kogoś czymś …
~OdpowiedźNaWszy…2008-02-10 10:32
pomyslz wykupem tej kolekcji byl dobry ale skoro nikt sie …
… nie buntuje to jak zwykle chodzi o kase – widocznie wlasciciel na tym odpowiednio zarobil:]pewnie jak i dom aukcyjny a ze rodacy maja sentymetalnosc do historii …
~LySoLeK
2008-02-10 10:46
Dręczy NAS Ministerstwo Prawdy, któremu podlega prasa, …
… rozrywka, oświata i sztuka – wiemy o tym, wiemy, że funkcjonuje, więc czego nie wiemy, skoro POZWALAMY takiemu funkcjonować? Oczywiście piekło to inni, a ja nie …
oratordeo@poczta…2008-02-10 10:53
Forsą się podzielą i już gra, bo wiadomo ,że nikt by za to …
… tyle nie dał.
~balawender
2008-02-10 11:36
Za pomocą demokracji dało by sie załatwić dużo ważnych …
… spraw tylko niestety w Polsce NIE MA DEMOKRACJI. Najlepszym dowodem jest to że naród polski nie może wymusić przeprowadzenia referendum w sprawie która go …
~Bacz
2008-02-10 11:41
Polska jeszcze nie jest niepodległa!
~oset
2008-02-10 19:41
myli się Pan w 2 kwestiach: 1. nie 128 tylko 123 listy. …
… [zakładam, że to pomyłka z Pańskiej strony, a nie celowe zawyżenie – w celu podniesienia larum, kiedy okaże się, że wystawiono 123 a nie 128 sztuk 😛 ] 2. Chiny …
~j234567890
2008-02-10 12:18
"myli się Pan w 2 kwestiach: 1. nie 128 tylko 123 listy. …
… … myli się Pan w 2 kwestiach: 1. nie 128 tylko 123 listy. [zakładam, że to pomyłka z Pańskiej strony, a nie celowe zawyżenie – w celu podniesienia larum, kiedy …
~Student
2008-02-10 14:37
kiedy na GPW lała się krew w ’94 to ty sie bawiłeś w …
… policjantów i złodzieji, więc się nie wypowiadaj na tematy, których nie ogarniasz – zrobię streszczenie łopatologiczne dla ciebie: to, że Chiny teraz się rozwijają …
~j234567890
2008-02-10 19:08
Drzewo wolności trzeba podlewać krwią patriotów i …
… tyranów. — Abraham Lincoln
~uni
2008-02-10 12:32
Panie Januszu niech pan wyjaśni tą nienawiść służb …
… specjalnych, biurokracji i polityków do polskich przedsiębiorców szczególnie do tych co starają się działać uczciwie nigdy nie mogłem tego pojąć?
~borygo
2008-02-10 12:50
pan jest prorok! już tvn napisało że za znaczki …
… przepłacono i że część z nich jest fałszywa – a pan to dobrze wiedział; gdyby pan był władcą naszego kraju żylibyśmy jak w raju
~chłopak na opak
2008-02-10 13:03
W sprawie listów niepokoi mnie inna rzecz. Część adresatów …
… nadal żyje. Dlaczego więc listy są wystawiane są poza ich wiedzą? Nie sprzedali ich oni, ani nie pozbyli się dobrowolnie, a po prostu zostały im swego czasu …
~mt
2008-02-10 13:25
JKM jak zwykle pitoli. Im starszy tym głupszy.
~Przeciwnik pows…2008-02-10 14:23
Na Tajwanie stopa wzrostu nie jest wyzsza od stopy wzrotsu …
… w Chinach.
~Kuba
2008-02-10 14:27
Już znaleźli kilka falsyfikatów z zakupionej kolekcji, …
… zapewne ich nie opublikują 😉 Ależ oni ściemniają
~don acido
2008-02-10 14:30
p. Korwin-Mikke (wstyd przyznać ale mimo 16 czy iluś tam …
… lat nauki, nie jestem w stanie stwierdzić jak pana nazwisko się odmienia), mam dopiero 21 lat,a już jestem zmęczony "Europą", i jak wielu moich znajomych …
~Student
2008-02-10 14:30
skany tych listów są dostępne w Sieci. Pudło. …
… http://www.japhila.cz/hof/0351/index0351a.htm
~mefisto
2008-02-10 14:31
Niestety Stránku nelze nalézt
~Ćfok
2008-02-10 22:09
Nie sadze ze z tresci listow dowiedzielibysmy sie czegos …
… na temat samego powstania. Przeciez one byly cenzurowane, o czym na szczescie wspomniano w TV, i mialy max 25 slow, wiec nic wielkiego oprocz jakichs osobistych …
~Przemek
2008-02-10 15:02
Napisał Pan jeszcze raz tą samą nieprawdziwą informację na …
… temat Chin i Tajwanu, więc ja też powtórzę swój komentarz z poprzedniego dnia: Z całym szacunkiem Panie Januszu, ale nie do końca ma Pan rację z tym rozwojem …
~Marcin Cichowski
2008-02-10 15:07
Jeszcze w tym miesiącu minister zdrowia ma wydać …
… rozporządzenie zaostrzające zasady sprzedaży wysyłkowej leków. Jeśli wejdzie ono w życie, jego ofiarą padną apteki internetowe, które obecnie oferują leki nawet o 20 …
~R.
2008-02-10 15:30
Dziennik Bałtycki źródło oczywiście a nie Gazeta Bałtycka …
… Pzdr
~R.
2008-02-10 15:32
Gospodarki panstw najbardziej zacofanych rozwijaja sie …
… najszybciej. Przykladem jest Polska lat 90-tych. Szybki rozwoj zwiazany jest z importem rozwinietych technologi w zwiazku z czym, po zastapieniu stu facetow z …
~pp
2008-02-10 15:33
Szanowny Panie Januszu, muszę powiedzieć, że wiadomość o …
… przyspieszeniu aukcji wydała mi się tak kompletnie nieprawdopodbna, że zwaliłem to na jakąś pomyłkę dziennikarską, jakie się często zdarzają. Ale co do tej …
~JMP
2008-02-10 15:48
Panie Januszu! Dobre wiadomości ze Stanów. Pan Obama …
… wygrywa z panią Clintonową. Zatem biorąc pod uwagę, że Amerykanie nigdy nie wybiorą Murzyna, który ma na drugie Hussein i w dodatku jest Muzułmaninem, choć do tego …
~Wojciech_BP
2008-02-10 15:57
oczywiście gdyby poczekali to okazało by się że w Polsce …
… by zebrali +1000 takich listów z POWSTANIA ZA DARMO!
~OSET
2008-02-10 19:37
Nie zwrócił Pan uwagi Panie Januszu na jeszcze jeden …
… aspekt tej sprawy. Rząd Polski zadeklarował przed aukcją, że jest bardzo zainteresowany tymi listami i Muzeum ma licytować aż do wygranej!!! Gdyby wystawiający lub …
~Artmann
2008-02-10 20:20
Sam Pan JKM pisał, że przychodzi niemiecki kontrwywiad i …
… mówi "bądź pan patriota i zrób to czy tamto". Pewnie przyszli do szefa tego domu aukcyjnego i złożyli taką propozycję. Po co? No jak Polska coś da od siebie …
~google:niepolit…2008-02-10 21:34
Panie, pan jesteś i heglista i marksista. Jednakowoż nie …
… leninista. Stawiasz wyżej monarchię od demokracji i jednak wierzysz w pracę. Cały czas swoim słuchaczom za wzór stawiasz waść tych co pracują i dużo pracują i …
~papiesz
2008-02-10 23:01
GRANDY Z LISTAMI tak naprawdę są dwie: 1. od kiedy to …
… kradzione może być przedmiotem obrotu? Już mniejsza o głęboko niesmaczne okoliczności. Niemiecki dom aukcyjny majątkiem ofiar II wojny handlować raczej nie …
~konik
2008-02-11 00:58
Proszę pociągnąć temat porównania wzrostu gospodarczego w …
… Europie i w Chinach jeszcze 10 lat ponad te 30 kiedy się zrównamy. Ja to zrobiłem . Wynik niesamowity – jak szybko zaczną nam uciekać do przodu.
~inspektor gajack
2008-02-11 06:22
http://wiadomosci.onet.pl/1689613,11,item.html – …
… potwierdzenie, że przepłacono 70 tys. eurasów :o)
~geval
2008-02-11 08:39
Panie Januszu, Pańskie podejrzenia dotyczące aukcji – jest …
… informacja na onecie. Podobno "przepłaciliśmy" 🙂 http://wiadomosci.onet.pl/1689613,11,pamiatki_z_powstania_przeplacono_70_tys_euro,item.html
~Michal
2008-02-11 10:06
Znowu rozkradki nasze pieniądze ;..(
~aga
2008-02-11 14:09
Szanowni Państwo, Panie Januszu, 1. Przebieg aukcji jest …
… kompromitacją dla domu aukcyjnego, ale nie dla chcących dokonać zakupu. 2. Muzeum Powstania Warszawskiego nigdy nie starało się ukryć prawdy o Powstaniu …
~Rudy Orm
2008-02-11 14:31
Szanowni Państwo, Panie Januszu, 1. Przebieg aukcji jest …
… kompromitacją dla domu aukcyjnego, ale nie dla chcących dokonać zakupu. 2. Muzeum Powstania Warszawskiego nigdy nie starało się ukryć prawdy o Powstaniu …
~Rudy Orm
2008-02-11 14:31