POLSKA
Like

Dominacja RWE Polska zagrożeniem nie tylko dla gospodarki ?

11/08/2013
176 Wyświetlenia
7 Komentarze
6 minute czytania
Dominacja RWE Polska zagrożeniem nie tylko dla gospodarki ?

Szanowni Państwo, do napisania niniejszego tekstu skłoniła mnie sytuacja, która miała miejsce w Warszawie. Nakreślę jej przebieg.

Piątek, godz. 11.25. Na telefon komórkowy Prezesa warszawskiej firmy telefonuje sekretarka z informacją, iż „przyszli panowie z RWE i chcą wyłączyć prąd”.



 

Prezes prosi „któregoś z panów” do telefonu i pyta się o co chodzi ? Dowiaduje się, że firma zalega rzekomo z płatnością za dostarczany przez RWE Polska prąd – kwota ok. 670 zł. ( sześćset siedemdziesiąt złotych ). Informuje on „pana z RWE”, iż za 5 minut wchodzi na rozprawę sądową w innym mieście, gdzie jest jedynym wezwanym w charakterze świadka ( za niestawiennictwo grozi mu grzywna lub doprowadzenie przez policję ) i gdy za ok. 1 godzinę opuści sąd – wykona przelew, a później wyjaśni sytuacje.
Później wyjaśnia się przyczyna „zaległości” – otóż w systemie „RWE Polska” nie zmieniono adresu siedziby firmy i korespondencja była wysłana pod poprzedni adres. Gdyby rachunek był wysłany za pośrednictwem Poczty Polskiej, dotarłby do adresata ( usługa przekierowania korespondencji w urzędzie pocztowym ), ale najwyraźniej z powodu oszczędności „RWE Polska” korzysta z innego doręczyciela, a przesyłki trafiają do śmietnika – co jak widać RWE nie przeszkadza… ( i tak za wszystko zapłaci klient ).
Niestety, „pan z RWE Polska” ucina rozmowę twierdząc, że go to nie obchodzi. Jego zdaniem „skoro jest dostarczany prąd – to klient sam powinien pilnować dlaczego rachunek nie został doręczony”… Na prośbę kontaktu z przełożonym twierdzi, że i tak wie co przełożony powie, a na prośbę o przyjazd za 1,5 godz. ( gdy już będzie dokonana płatność ) kończy rozmowę słowami – mam inne sprawy na głowie…

 

piątek, godz. 11.30

Prąd zostaje odłączony – kilkanaście osób musi przerwać pracę, przestają działać telefony i wszelkie urządzenia biurowe.

 

piątek, ok. godz. 12.30

Prezes – po wyjściu z sali rozpraw – natychmiast telefonuje do biura obsługi klienta „RWE Polska” i po kilkunastu minutach oczekiwania dowiaduje się, że musi zapłacić ok. 777 zł. ( ponad 90 zł. to koszt ponownego przyłączenia ).
Natychmiast dokonuje przelewu i przesyła skan potwierdzenia mailem. Upewnia się telefonicznie czy mail został doręczony – został.

 

piątek, ok. godz. 14.30

Prądu nadal brak, przedsiębiorstwo nie pracuje. Prezes wykonuje kolejny telefon i dowiaduje się, że prąd będzie podłączony do godz. 19.00.
W odpowiedzi informuje, iż firma nie pracuje już od kilku godzin, pracownicy są do godz. 17.00 i siedziba firmy musi być na noc zabezpieczona systemami alarmowymi. Przypomina on też – coraz bardziej nerwowo, iż to „RWE Polska” zapoczątkowało całą sytuację i to głównie przez arogancję „panów z RWE”, którzy przyjechali wyłączać prąd, wiele osób straciło czas, a jego firma – również pieniądze.

 

piątek, ok. godz. 15.30

Prądu nadal brak, przedsiębiorstwo nie pracuje. Prezes wykonuje kolejny telefon do „RWE Polska”.

 

piątek, ok. godz. 16.30

Prądu nadal brak, przedsiębiorstwo nie pracuje. Prezes wykonuje kolejny telefon do „RWE Polska”.

 

piątek, ok. godz. 17.00

„Panowie z RWE” ponownie włączają prąd.

 

Podsumowanie

Przedsiębiorstwo straciło co najmniej kilkanaście tysięcy złotych, 6 godzin czasu pracy kilkunastu osób, oraz wizerunek w oczach kontrahentów ( np. nie działające telefony, domofony, etc. ).
„RWE Polska” zarobiło ok. 90 złotych za ponowne podłączenie prądu.

 

Szanowni Państwo,

 

Opisana sytuacja dotyczyła niewielkiego przedsiębiorstwa w Warszawie, ale zastanówcie się czy podobna sytuacja nie może spotkać prezesa fabryki, gdy nagle „panowie z RWE” przyjadą bez zapowiedzi i odłączą prąd… a później cyt.: „pan wyjaśnia w biurze obsługi…”, lub „idź pan do sądu się poskarż…”, etc.

 

Pytam się: kto personalnie dopuścił do tej sytuacji, gdy jesteśmy faktycznie zdani na dominację rynkową RWE Polska w dostawach tak strategicznego produktu jakim jest energia elektryczna ?

 

Do kogo może się odwołać Obywatel Rzeczpospolitej Polskiej gdy zagraniczna firma robi z nim co mu się podoba ? – do biura obsługi klienta RWE Polska ?

 

Rozumiem czym jest kapitalizm, ale rozumiem też czym jest monopol i to w przypadku produktu, bez którego nie może funkcjonować zarówno gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, jak i Rzeczpospolita Polska.

 

Maciej Lisowski

Dyrektor Fundacji LEX NOSTRA

www.fundacja.lexnostra.pl

Naszą prośbę o zajęcie stanowiska w w/w sprawie RWE Polska pozostawiła bez odpowiedzi.

Powyższy tekst został zamieszczony na stronie Fundacji LEX NOSTRA:

http://www.fundacja.lexnostra.pl/index.php/wiadomosci/interwencje/171-dominacja-rwe-polska-zagrozeniem-nie-tylko-dla-polskiej-gospodarki

Zapraszam także na stronę Stowarzyszenia Liga Konsumentów Energii, której autor jest Wiceprezesem:
www.lke.lexnostra.pl

oraz do zapoznania się z artykułami dotyczącymi „RWE Polska”

http://www.tvn24.pl/biznes-gospodarka,6/2-mln-zl-kary-dla-rwe-za-umowy-in-blanco,194959.html
http://www.elektroinzynieria.pl/wiadomosci-i-komunikaty/kary-za-monopol-52385-10
http://www.rwe.pl/web/cms/pl/1212444/start/wszystko-o-rwe/dofinansowanie-z-efs/

Fundacja LEX NOSTRA jest zarejestrowana w Rejestrze Dzienników i Czasopism pod nr Rej PR 666.

Inne zapisy autora:

Fundacja LEX NOSTRA
Fundacja LEX NOSTRA http://www.fundacja.lexnostra.pl

W służbie Obywatelowi !

107 publikacje
1 komentarze
 

  1. AS

    Chcieliście, to i macie. Po tym ja znikło STOEN, płacę 3 razy więcej za prąd.

  2. Jurek

    Dziadostwo, brak zrozumienia w biznesie, arogancja. Takie rzeczy moga dziac sie tylko w Polsce. W niepodleglym kraju, takie rzeczy zalatwiane sa w sposob cywilizowany. Najpierw wysylany jest list, osoba z obslugi klienta probuje kontaktowac sie telefonicznie odnosnie zaleglej kwoty. Jesli juz nic nie dziala, w przypadku osob fizycznych po prostu zakladany jest licznik tzw. pre paid, gdzie robi sie doladowania na takiej samej zasadzie jak w telefonach na karte i do tego doliczana jest jakas kwota splaty dlugu. NIe wiem jak to dziala w przypadku firm, ale napewno nikt nie przychodzi i nie pozbawia firmy pradu z uwagi na zadluzenia 600zl czy np 100£. Chory kraj, wszystko robione jest po to by utrudnic zycie w jak najbardziej ochydny sposob. Niestety tak to bywa w kraju, ktory niepodlegosci nie posiada.

  3. pp

    holota w rządzie to i ustawy chronia lichwiarska bandę nierobow ktorzy przechwycili naturalne monopole gospodarcze. do tego dochodza sądy o mentalnosci stalinowskiego Żydobolszewickiego opryszka.

  4. Lord.J Lord.J

    Ale macie problem. Zmienić dostawcę i tyle. Ja teraz negocjuję cenę energii i zawieram w umowie punkty które dostawca musi spełnić i wsio. Dostawców jest na naszym rynku sporo. Swego czasu tak cwaniaczyła ENEA, ale jak zaczęła tracić klientów to teraz są nadzwyczaj uprzejmi i nieskorzy do wyłączania . Sorry, ale to że z wami tak postępują to wasza i tylko wasza wina. Dajecie się dmuchać aż miło.

  5. Alfons

    krajem rządzą nie rodowici polacy majacy pierwsze nazwiska obco brzmiace. Pogonic tych złodziej i wybrac czysto polski rząd

  6. Norbert

    “Później wyjaśnia się przyczyna „zaległości” – otóż w systemie „RWE Polska” nie zmieniono adresu siedziby firmy i korespondencja była wysłana pod poprzedni adres” – hooola, z tego co wywnioskowałem to RWE Polska powinna zatrudnić jasnowidza, który mógłby przewidzieć że szanowna firma zmieni adres,tak? A nie łaska poinformować o takiej zmianie kogo trzeba, tylko później słać gromy z jasnego nieba bo “to nie nasza wina”? No szanowni Państwo, do wyłączenia nie dochodzi za zaległość z ostatniego miesiąca ale przynajmniej gdy opóźnienie jest dłuższe niż 45 dni. Dodatkowo są monity,sms z informacją o zaległości oraz możliwość sprawdzenia salda na stronie www. Skoro pan prezes nie potrafi zadbać o własne interesy, ewentualnie jego “pani adwokat” – to tym bardziej żadna inna firma tego za kogoś nie zrobi. Po takiej przygodzie dobrze jest skrupulatnie sprawdzać wszystkie opłaty, nie tylko za prąd i nie liczyć na wyrozumiałość bo “business is business” i ktoś musi stracić by zyskać mógł ktoś.

  7. Hey there this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG eroitds or if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!Take a look at my web-site :

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

319217