Bez kategorii
Like

Co to jest „polityka realna”?

16/08/2008
1125 Wyświetlenia
0 Komentarze
40 minut czytania
no-cover

Termin ten jest dość dobrze zdefiniowany. Oznacza politykę kierującą się wyłącznie chłodnym rozumem i interesem państwowym; na pewno bez żadnych z góry powziętych uprzedzeń. Polityk, który mówi: zawsze będę przeciwko Słowacji, bo jej nie lubię” lub „Zawsze będę popierać Litwę” – nie jest politykiem realnym. Np. eNDecy zawsze kochają Rosję — bo tak im kazał śp.Roman Dmowski… Ja jestem gotów — jeśli tego by wymagał interes Państwa Polskiego (tak: świadomie tworzę kalkę od l’État Français!) – zarówno zawrzeć jutro sojusz z Moskwą — jak i wypowiedzieć Moskwie wojnę. Bez drgnienia powieki podpiszę też pakt z ludożercami. Wszystko zależy od tego, czy to się opłaca. Państwu d***krytycznemu trudno tak postępować, bo L*d ma naturę kobiecą i najpierw trzeba przekonać Większość, że […]

0


Termin ten
jest dość dobrze zdefiniowany. Oznacza
politykę
kierującą się wyłącznie chłodnym rozumem i interesem
państwowym; na pewno bez żadnych z góry powziętych
uprzedzeń
.
Polityk, który mówi:
zawsze
będę przeciwko Słowacji, bo jej nie lubię

lub
„Zawsze
będę popierać Litwę

– nie jest politykiem realnym. Np. eNDecy zawsze kochają Rosję —
bo tak im kazał śp.Roman Dmowski…

Ja
jestem gotów — jeśli tego by wymagał interes Państwa
Polskiego (tak: świadomie tworzę kalkę od
l’État
Français
!)
– zarówno zawrzeć jutro sojusz z Moskwą — jak i
wypowiedzieć Moskwie wojnę. Bez drgnienia powieki podpiszę też
pakt z ludożercami. Wszystko zależy od tego, czy to się opłaca.
Państwu d***krytycznemu trudno tak postępować, bo L*d ma naturę
kobiecą i najpierw trzeba przekonać Większość, że ma „lubić”
bądź „znienawidzić” Rurytanię — co bywa czaso- i
praco-chłonne. Czasem niemożliwe — co oznacza, że państwo
niepotrzebnie odcina sobie jakąś możliwość.

Między
innymi dlatego nie jestem d***kratą.

III
Rzesza (a nawet jeszcze Republika Weimarska) popierała Związek
Sowiecki, po kilku miesiącach Sowiety były jej największym wrogiem
(i propaganda goebbelsowska wręcz histeryzowała) potem z dnia na
dzień Sowiety stały się sojusznikiem — tylko po to, by po trzech
latach ponownie stać się wrogiem. I to jest normalna rzecz. Tyle,
że dr Józef Göbbels musiał się za każdym razem
napocić kłamiąc, bo III Rzesza była państwem d***krytycznym
(oczywiście! Hitler rządził z woli L**u, armia była poborowa,
nawet samochód nazywał się Volkswagen, a sąd
„Volksgericht”) — a w Państwie Polskim nie będzie to
potrzebne, bo armia zawodowa strzela, do kogo jej się każe. I jest
jej dość obojętne, kto to jest!

Politykę
realną prowadzili: ks. de Talleyrand, ks. von Metternich,
ks.Gorczakow, ks.Andrássy von Csikszentkirály u. Krásna
Hôrka… prawie wszyscy w tamtych, normalnych czasach.
Prowadził też Churchill; gdy Go krytykowano, że po napaści III
Rzeszy na ZSRS nie tylko zawarł był sojusz z Sowdepią, nie tylko
zaczął korzystnie wypowiadać się o Stalinie, ale i zaczął
podsyłać Sowietom pomoc materialną, odparł: „
Gdyby
Hitler napadł na Piekło wystawiłbym diabłu w Izbie Gmin co
najmniej korzystne świadectwo!

W
Państwie Polskim nie byłoby Izby Gmin, więc nie trzeba by było
wystawiać Stalinowi korzystnego świadectwa. Generałom armii
zawodowej powiedziałoby się po prostu: „
To
jest sk***ysyn — ale to sprzymierzony z nami sk***ysyn

– i tyle.

W
krajach kierujących się w polityce rozmaitymi „zasadami
moralnymi” termin „
realpolitik
jest synonimem polityki amoralnej — co ma odcień ujemny. Ja nie
uważam, by była ona niemoralna — pod warunkiem, że dotrzymuje
się umów, szanuje swój podpis i swoje słowo — i
uczciwie się mówi: „
Pakt
z Wami kończy się za 7 lat; co zrobimy później? Nie wiem —
możemy podyskutować…
”.
Poza tym: prowadzenie polityki zgodnej z moralnością leży w
oczywistym interesie państwa! To dzisiejsza polityka, również
USA, gdy dla osłony brudnych interesów i usprawiedliwienia
niemoralnych poczynań używa się kłamliwie moralnych argumentów
— jest niemoralna!! Na miejscu JE Jerzego W.Busha nie kłamałbym o
„broniach masowego rażenia Saddama Husseina” tylko
powiedziałbym: „
Nie
podoba mi się reżym JE Saddama Husseina — więc wysyłam
żołnierzy, by Go obalili i przewieźli na Bunker Island czy inną
Elbę
”.

Cóż:
ja nie jestem d***kratą; p.Bush jr. musi, niestety, takowego
udawać…

A
co bym zrobił na miejscu JE Michała Saakashviliego (a właściwie
jeszcze p.Edwarda Shevardnadze)? Nie podpisałbym „rozejmu z
Dagomysu”, natomiast 16 lat temu uznałbym niepodległość
Abchazji – w zamian za zgodę Kremla na pełną inkorporację Osetii
Południowej. Po czym nie tylko wyrzuciłbym z Osetii na zbitą mordę
gruzińskich nacjonalistów, ale postarałbym się, by
Osetyńcom z południa żyło się lepiej, niż ich pobratymcom w
Osetii Północnej…

Oczywiście
opozycja w Gruzji nie zostawiłaby na mnie suchej nitki — ale szef
Państwa Gruzińskiego nie przejmowałby się opozycją. Jednak i
p.Saakashvili miał (na początku kadencji…) autorytet prawie jak
śp.gen.Karol de Gaulle — który przecież potrafił
zrezygnować z
Algérie
Française
.

Przykro
byłoby stracić tak bogaty region, jak Abchazja — ale ja bardzo
kocham Rosję… a tym bardziej ją kocham, im dalej jest ode mnie
(dlatego zdecydowanie bardziej kocham Stany Zjednoczone!). Z punktu
widzenia Gruzji lepiej mieć między sobą, a Rosją, niepodległą
Abchazję. Obecnie zresztą i tak Gruzini będą mieli (w najlepszym
razie…) niepodległą Abchazję — Kosowo dało przykład — a
dodatkowo będą mieli wojska rosyjskie legalnie po swojej stronie
Kaukazu; bo Osetia Płd. ogłosi „niepodległość” tylko po to,
by po tygodniu poprosić o przyjęcie do Federacji Rosyjskiej w
ramach „Wielkiej Alanii”… (Osetia Płd. nie leży w Europie,
więc Rosji nie wiąże Konwencja o Nie Zmienianiu w Europie Granic
Siłą).

I
nie zapominajmy o paru tysiącach niepotrzebnych ofiar, paruset
tysiącach uciekinierów, zburzonych domach… Polityk realny
nie lubi gdy ludzie giną – bez potrzeby…

=====

PS.
Przepraszam za błąd rzeczowy w poprzednich wpisach: porozumienie
gruzińsko-osetyńskie zawarto w 1992 w
Dagomysie
(18 km od Soczi); w
Soczi
(a
po jego zerwaniu: w Moskwie) był zawarty rozejm gruzińsko-
abchaski.

Tak
długiego wpisu już dawno nie było! Cóż: w tym tygodniu nie
wychodzi „
Najwyższy
CZAS
”,
za oknem burza…


Komentarze:

Jarek Ogarek znowu nie dostanie premii…

~Krzysztoff
2008-08-16 20:31

ZAGADKA: jest już prawie 40 wpisów. Gdzie się podziwają …
… boty?? Czyżby buża odciela niektórym dostęp do internetu?

~Jarek PietruszkA
2008-08-16 23:02

Dziadziu Mikke namęczył się i jak zwykle same głupoty …
… popisał.

~Lew
2008-08-16 23:08

WWW.ROGALINSKI.BLOOG.PL

~WWW.ROGALINSKI….2008-08-16 23:28

WWW.ROGALINSKI.BLOOG.PL

~WWW.ROGALINSKI….2008-08-16 23:28

WWW.ROGALINSKI.BLOOG.PL

~WWW.ROGALINSKI….2008-08-16 23:29

Jestem ciekaw, czy postawią Sakaszwilego przed ichnim …
… trybunałem stanu. Przecież to co on zrobił i to w dodatku w dzień otwarcia igrzysk to kompletny kretynizm. Zniszczył swój własny kraj przez jedną decyzje. Można …

~cedric
2008-08-17 03:17

Panie "Lew" skoro Pan uważa, że Mikke pisze same glupoty …
… to po co pan sięga do tego blogu i czyta jego teksty? Niech Pan założy mocherowy berecik i idzie do ojca Rydzyka, tam zapewne usłyszy Pan coś mądrzejszego

~Aulus Bojko
2008-08-17 17:18

"Buża"!?!?!   😯

~SpadnietyZkrzesla
2008-08-16 23:31

Szanowny Panie ! Na Onecie jest Sonda,ataku którego …
… państwa boimy sie najbardziej i ponad 40 % głosów oddanych zostało na Rosję.Ja oczywiście zagłosowałem na Syrię ze względu na absurdalność tej ankiety.Niemiec tam nie …

~Dawid Kazimirov…2008-08-16 20:34

"Ja oczywiście zagłosowałem na Syrię ze względu na …
… absurdalność tej ankiety" – TO JEST DOPIERO ABSURD. No toś Waszmość zagłosował. Ty kochasz ruskich a oni kombinują jak by Cię tu okraść, zabić, zjeść. Frajerem trzeba …

~Ciekawy Człowiek
2008-08-17 16:04

Wielka Brytania słała Soviet’om pomoc też przed 22 …
… czerwca. W czasie najcięższych walk w Bitwie o Wielką Brytanię, kiedy przekopywali 300letnie trawniki, zeby zasadzić ziemniaki, odpiłowywali stalowe pręty z ogrodzeń, …

~Grzegorz Rossa.
2008-08-16 20:51

"Matrix to system, Neo. Ten system jest naszym wrogiem. …
… Ale kiedy jesteś wewnątrz niego, rozglądasz się i co widzisz? Biznesmenów, nauczycieli, prawników, cieśli. Umysły ludzi, których usiłujemy uratować. Ale zanim nam …

~MihovilZ
2008-08-16 21:00

czemu dzisiaj nie bylo Pana w panoramie? (nawiazujac do …
… Panskiego poprzedniego posta)

~kapucha
2008-08-16 22:49

Neo: Wiem, że tam jesteście. Czuję was. Wiem, że się …
… boicie. Boicie się nas. Boicie się zmian. Nie znam przyszłości. Nie powiem wam, jak to się skończy. Ale powiem wam, jak się zacznie. Odłożę słuchawkę i pokażę …

~Krytyk Filmowy
2008-08-16 23:09

Wszyscy wy tutaj jesteście idiotami.Dzisiaj liczy się …
… kilka państw:Chiny,USA,Rosja,Indie…I pozostały motłoch który zostaje przez mocarstwa przytulony.Takich debili jak Polacy trudno spotkać gdziekolwiek indziej w …

~islam karimow
2008-08-17 14:37

A idźże się Waszmość kapusty najedz! A popij czym dobrym, …
… byle dużo. To się nie nadaje do czytania a jeszcze nas obraziłeś bez powodu.

~Ciekawy Człowiek
2008-08-18 02:35

Żądam wycofania wojsk Federacji Handlowej z Naboo!!!!

~Panaka
2008-08-16 23:35

:D:D:D

~~
2008-08-16 23:36

a jeden wachowski.. ale nie ten od bolka:) to sobie na …
… stare lata plec zmienil… norrmalnie matrix, panie..

~sprutygolf
2008-08-17 00:02

A realpolitik to nie jest po prostu troche zmodyfikowany …
… utylitaryzm?

~MihovilZ
2008-08-16 21:02

Korwin jest slepym politykiem i nic mu nie pomogą naiwne …
… bajania co on by to nie zrobił.. Czlowieku ty nie mozesz progu wyborczego, nawet w koalicji, a chcesz kogos pouczać co to jest realna polityka

~b
2008-08-16 21:04

czytanie ze zrozumieniem się kłania!!!  Naiwny jest Twoj …
… komentarz, może powinieneś przeczytać jeszcze raz?  tylko czy to pomoże?!!!

~FJS
2008-08-16 21:14

W polityce realnej zrywa sie sojusze kiedy sie to …
… oplaca… Stwierdzenie: "Pakt z Wami kończy się za 7 lat; co zrobimy później? Nie wiem – możemy podyskutować.." nie ma wiec wiekszego sensu, lepiej powiedziec: …

~Yanoosh
2008-08-16 22:38

Na taką politykę (super)realną chyba najlepszą odpowiedzią …
… jest polityka nierealna w stylu: "zawsze będę przeciwko Słowacji, bo jej nie lubię".

~marcin
2008-08-16 22:52

O, nie!

~JKM do ~Yanoosha
2008-08-18 06:54

wodolejstwo Korwina i "wrożby" na to ….co juz było. Oto …
… cala odkrywczość waszego Miszcza. Biedak tylko nie wie jak prog wyborczy przekroczyć. Dwa autorskie zdania Miszcza: "jesteście ciagle oklamywani" i "za Hitlera …

~b
2008-08-16 23:42

Taki mądry ten Korwin, na wszystkim się zna, madrzejszy od …
… Busha, a nie potrafi przekonać do siebie nawet garstki wyborców.

~wAtt
2008-08-16 22:56

Jak zwykle dostało się Bushowi, a Putin nieomylny, jak …
… Kanclerz Merkel.

~zupa
2008-08-16 23:14

Pisze Pan: "prowadzenie polityki zgodnej z moralnością …
… leży w oczywistym interesie państwa!" – chociaż parę akapitów wcześniej napisał Pan: "Bez drgnienia powieki podpiszę też pakt z ludożercami. Wszystko zależy od …

~Jak nie – to pr…2008-08-16 21:23

JKM (poprzez moralność) chodzi o to, że trzeba …
… bezwarunkowo przestrzegać wszystkich podpisanych paktów i szanować swój podpis. Jeśli już podpiszemy z kimś pakt, to aż do dnia wygaśnięcia trzeba go respektować. O taką …

~tak to jest
2008-08-16 21:56

"Jeśli już podpiszemy z kimś pakt, to aż do dnia …
… wygaśnięcia trzeba go respektować"  (JKM) "co oznacza, że państwo niepotrzebnie odcina sobie jakąś możliwość". "Za przykład przeciwności możemy wziąć ZSRS  i III Rzeszę, …

~marcin
2008-08-16 22:24

Cóż, Gruzini chcieli ugrać jak najwięcej. Ja ich rozumiem. …
… Niestety ofiary w ludności nie są warte piep.zonej polityki.

~Paweł
2008-08-16 21:23

Ciekawe czy JE Lech Kaczyński czyta Pański blog… może by …
… się w końcu czegoś nauczył… nie mogę się doczekać wyborów, żeby oddać na Pana głos

~góral
2008-08-16 21:33

Niestety, zaskoczony jestem brakiem znajomości dorobku …
… Dmowskiego – twórcy realnej polityki polskiej, który odrzucił emocje jako żródło działań politycznych i wskazał na Rosję – wbrew popowstaniowej opinii publicznej – …

~radix.blog.onet…2008-08-16 21:33

Zgadzam się.Dokładnie tak było.Dmowski nie popierał Rosji …
… bo ją,,kochał” lecz dlatego że uważał że Niemcy są większym zagrozeniem.Nie widzę tu nic z kobiecości w polityce a tylko zimną kalkukację.

~bolo
2008-08-16 21:52

JE Jerzy W.Busha nie tylko kłamał o „broniach …
… masowego rażenia Saddama Husseina” ale przypuszczalnie (polecam video 911.Mysteries,

zaaranżował napad na WTC

~solo
2008-08-16 21:35

Nie chcę się naprzykrzać ale mógł Pan nie zauważyć. Oto …
… prawidłowy link http://tiny.pl/26m8

viperek@vp.pl
2008-08-16 21:35

goraco pozdrawiam

~bonin
2008-08-16 21:48

Proszę mi wyjasnić jedną rzecz. Pan chce zlikwidować ZUS i …
… znieść przymus ubezpieczeń. Ja to gorąco popieram. Jest tylko jeden mały problem. Jak chce Pan (albo UPR) rozwiazać kwestię ludzi, którzy teraz pobierają …

~CiekawyŚwiata
2008-08-16 21:50

Obudził się!!!! ….Czlowieku, poczytaj program UPR to się …
… dowiesz a nie zanudzaj banalnymi i wytartymi tematami, o których byla juz mowa z tysiac razy!

~mk
2008-08-17 08:38

jakby byly takie banalne i wytarte, to bys sam mi …
… odpowiedział na pytanie, ale widocznie sie nie orientujesz i sam nie masz pojecia, bo nic nie napisałeś na ten temat, a jak nie masz nic do powiedzenia to zamilcz …

~co za ludzie…
2008-08-18 00:25

Panie Januszu! Jeśli uważa się Pan za polityka realnego, …
… to dziwi mnie Pana niedawna deklaracja sympatii dla Rosji. Przecież nie jest takie aż istotne, kto ma rację. Z Gruzją nas wiąże jedna rzecz. Wspólny sojusz z USA …

~Wojciech_BP
2008-08-16 22:15

"Powinien pożyczyć spluwę od BOR-owika" – Szanowny Panie, …
… czy będąc BOR-owikiem pożyczyłby Pan spluwę L. Kaczyńskiemu? Czy to aby nie niebezpieczne dla samego LK? Czy on umie posługiwać się bronią? Może na takie okazje …

~marcin
2008-08-16 22:35

"Przecież nie jest takie aż istotne, kto ma rację. " Jest, …
… na tym właśnie polega przestrzeganie traktatów. Jeżeli Gruzini nie respektują traktatu z Rosją to niby dlaczego mieliby respektować z Polską? Daleki jestem od …

~MihovilZ
2008-08-16 22:41

oczywiscie wiesz ze Gruzini zlamali umowe bo widzialeś …
… ostrzał w TV i Moskwa tak powiedziała. lekko naiwmy jesteś

~b
2008-08-16 23:47

Idąc tokiem myślenia JKM: Jeżeli "polityka realna" jest …
… tym samym co "polityka", to po co dodawać zwrot "realna" i marnować papier i klawiatury? Natomiast jeżeli jest czymś innym, to coś takiego nazywamy nie-polityką! …

~SokoleOko
2008-08-16 22:39

tu każdy wie że Pan Janusz w swoim wywodzie się mylił, bo …
… zgodnie ze zbiorami matematycznymi zbiory mogą być łączne i rozłączne ale także jeden zawierać się w drugim, czego JKM nie wziął pod uwagę.

~MihovilZ
2008-08-16 22:42

"kazdy"… niekoniecznie. Niektorzy uwazaja, ze pan Janusz …
… jest alfa i omega. Co gorsza – on sam chyba nie wie, ze sie myli. Chcialbym, zeby sie ustosunkowal ;).

~SokoleOko
2008-08-17 01:14

Panie Januszu! Jednak  nie zawsze interes Państwa …
… Polskiego wpełni porywa się z interesami jego obywateli.

~Suchy_UPR_FAN
2008-08-16 22:42

Tym gorzej dla państwa. Jednostka wszystkim zbiorowość …
… niczym. Mam gdzieś moje państwo jeżeli w imię "lepszego dobra" jest mi w nim ciężej niż mogłoby być. To już lepiej wziąłbym przykład z Cejrowskiego.

~MihovilZ
2008-08-16 22:43

O to to to to to !!! Najważniejszy jest cel!! Po trupach …
… do celu !!! To jest to, co lubią młode tygrysy!! Zwycięzców się nie sądzi. Mić w tyłku wszystkie zasady, prawa moralne, Dekalog, prawa naturalne i wszystko. …

~Ciekawy Człowiek
2008-08-16 23:10

"Mić w tyłku wszystkie zasady, prawa moralne, Dekalog, …
… prawa naturalne i wszystko. Wszystko mieć w tyłku, bo liczy się tylko osobisty sukces – miara jest jedna jedyna. Jedyna – CZY TO SIĘ OPŁACA. I tyle!! Reszta w …

~MihovilZ
2008-08-16 23:22

"Mić w tyłku wszystkie zasady, prawa moralne, Dekalog, …
… prawa naturalne i wszystko. Wszystko mieć w tyłku (…) – miara jest jedna jedyna. Jedyna" – żeby to wszystko pomieścic to trzeba mieć WIELKI tyłek.

~marcin
2008-08-16 23:28

Być może, ale to nie mój tyłek. TO JEST TYŁEK AUTORA TEGO …
… BLOGU. Widocznie jest bardzo pojemny, nic na to nie poradzę. Ja tylko konstatuję fakty…

~Ciekawy Człowiek
2008-08-17 08:19

"Termin ten jest dość dobrze zdefiniowany. Oznacza …
… politykę kierującą się wyłącznie chłodnym rozumem i interesem państwowym" – głupie pytanie za trzy punkty: co to jest interes państwowy? Pytanie pomocnicze: Czy …

~marcin
2008-08-16 22:44

dobre pytanie:-)

~tak to jest
2008-08-17 03:56

Może trochę nie na temat, ale interesuje mnie taka sprawa. …
… Czy Polska ma podpisany traktat pokojowy z Rosją kończącą wojnę rozpoczętą 17IX1939.

~WELES
2008-08-16 22:53

"Interes państwa" rzeczą nadrzędną? Toć to przecież …
… definicja faszyzmu. Mnie się zdawało, że dla konserwatysty najważniejsze sa PRYNCYPIA, a jeśli się zdarzy, że interes państwa jest z nimi sprzeczny, to pech tegoż …

~Tajemniczy don …2008-08-16 23:00

Nie rozumiesz – nastapiła zmiana paradygmatu. Obecnie CEL …
… UŚWIĘCA ŚRODKI. Przynajmniej w przekonaniu autora blogu.  "Naszi dieła prawoje – my pabiedili, skazał tawariszcz Stalin"

~Ciekawy Człowiek
2008-08-16 23:06

To nie jest już brak rozeznania p, Janusza. To po prostu …
… uporczywe wyznawanie zasady, że cel uświęca środki. Dowód, proszę: "Ja jestem gotów – jeśli tego by wymagał interes Państwa Polskiego (tak: świadomie …

~Ciekawy Człowiek
2008-08-16 23:02

a co ma do tego katolicyzm? toż to zwykła zasada …
… użyteczności…

~wtf-ttfaf?
2008-08-16 23:18

HISTORIA PAŃSTWA POLSKIEGO WEDŁUG JANUSZA KORWIN-MIKKEGO …
… …  HISTORIA PAŃSTWA POLSKIEGO WEDŁUG JANUSZA KORWIN-MIKKEGO    Od czasów najdawniejszych aż po świetlaną przyszłość (bardzo krótki kurs)   Przed 1815 r. Wilki …

~realny
2008-08-16 23:06

DZIĘKUJĘ PANU. Bardzo zgrabne kompendium.

~JKM
2008-08-17 10:16

Troche nie na temat – w 2001 roku miał miejsce …
… niewyjaśniony incydent z nożem – trafił Pan do szpitala i stwierdził Pan, że to był wypadek, i kiedyś powie pan jak to się stało. Rozwieje pan wreszcie wątpliwości – to …

~ciekawy bardzo
2008-08-16 23:07

Co oznacza realpolitik … można zadać pytanie co to …
… oznacza w przypadku Rosji ? Podejrzenia są takie, że znaczy tyle co przywrócić swoje wpływy w dawnych tj. sowieckich koloniach. Dla Polski to niezbyt miła …

~yyy
2008-08-16 23:19

1."autorytet prawie jak śp.gen.Karol de Gaulle – …
… który przecież potrafił zrezygnować z Algérie Française." 2.Jakiś czas temu JKM proponował wymianę polskiej części Rusi Czerwonej na Okreg Królewiecki. Taki …

~marcin
2008-08-16 23:20

Drogi Panie Januszu, Otóż myli się Pan w sprawie …
… gruzińsko-rosyjskiej. Nie zauważa Pan dwóch kluczowych, niezależnych od siebie, kwestii. 1. W zamieszkach gruzińsko-osetyńskich Federacja Rosyjska nie jest stroną i nie …

~Przemysław
2008-08-16 23:22

Tyle że Rosji opłaca się obecne status quo i …
… nieroztrzygnięta kwestia prawa do niepodległości. Bo albo traci Czeczenię i poniekąd Kosowo (FR sprzymierzona z Serbią) albo traci Gruzję i Abchazję. Każde ostateczne …

~MihovilZ
2008-08-16 23:27

stracic powinna Osetie Polnocna przede wszystkim ale …
… Korwin jako inteligentny pacholek Moskwy nie mowi o tym bo premii nie dostanie.

~b
2008-08-16 23:50

Drogi Januszu ! Ambasada FR ponawia swoje pozdrowienia. …
… Gdy nasze wojska przywrócają porządek w Czeczenii, bardzo zgrabnie używasz argumentu wiadomo jakiego, a gdy wojska gruzińskie przywracaja porządek w Osetii …

~Af
2008-08-17 10:24

"Konwencja o Nie Zmienianiu w Europie Granic Siłą" A czy w …
… tej konwencji zostały wyznaczone granice Europy? W końcu istnieje jakieś 10 wariantów przebiegu granicy pomiędzy Europą a Azją a w dodatku całkiem spora liczba …

~XXX
2008-08-16 23:24

Pan panie Januszu jest za bardzo wyjechany skoro nie …
… potrafi odpowiedzieć na proste pytanie co należy zrobić podczas burzy przecież to bardzo proste.

~doradus
2008-08-16 23:25

wlasnie skonczyla sie panorama, a Pana nie bylo. O co …
… chodzi?

~kapucha
2008-08-16 23:28

Za dużo się Pan naczytał Machiavellego. 🙁 Dla …
… konserwatysty cel NIE uświęca środków…

~P.
2008-08-16 23:37

Jakie to szczęście że w opozycji w PRL byli ludzie tacy …
… jak Wałęsa czy Mazowiecki – ludzie chcący zmian drogą pokojową. Gdyby wówczas w opozycji były osoby takie jak Korwin-Mikke czy Giertych to do dziś …

~Komandos
2008-08-16 23:44

Przecież p. Wałęsa to nie był żaden wróg, tylko swój …
… człowiek (a nawet agent ps. "Bolek")! Podobnie pp. Mazowiecki, Michnik i cała okrągłostołowa "opozycja".

~P.
2008-08-16 23:49

Do rokowań, tak jak do sojuszu, trzeba partnerów, a nie …
… podwładnych. Zarówno Korwin-Mikke, jak i profesor Giertych, takimi partnerami byli. Profesor Giertych nawet takich rokowań próbował, czego mu do dzisiaj wybaczyć …

~radix.blog.onet…2008-08-17 00:21

Dlaczego pryncypialne podejście do polityki musi być …
… 'nierealne’? A gdzie zaufanie? Praktyka historii pokazuje że traktaty przestrzegane były tylko kiedy dawało to korzyści bądź nie miano innych/lepszych możliwości.Kto …

~beytza
2008-08-17 00:12

Generalnie wali mnie to czy jakiś władca napadając na kraj …
… z powodu tego że nie podoba mu się jego nos mówi to wprost czy kłamie i mówi co innego. Ja po prostu nie chce finansować działań zbrojnych króla wynikających z …

~xxxx
2008-08-17 00:16

To ostatnie zdanie zaczerpnąłem chyba z rothbarda aha co …
… do obcinania nosa króla przez lud, to gdyby wiązało się to z wtargnięciem na teren posiadłości i króla, to oczywiście reszta (ci co nosa nie obcięli )odpowiada …

~xxxx
2008-08-17 00:19

Bo dlaczego król ma podlegać innym prawom niż górnik ( i …
… tak ma prawo do uchwalanie prawa na danym terytorium co i tak jesy dużym przywilejem)? Co to ma być przedstawiciel jednego zawodu (król) ma cieszyć się …

~xxx
2008-08-17 00:29

aha oczywiscie to że król może wydawać prawo to przywilej …
… nie uprawniony. Żaden człowiek czy grupa ludzi (większość) nie ma prawa rządzić innymi, bo niby z jakiej racji. Zrozumiałbym gdyby cały teren państwa było …

~xxxx
2008-08-17 01:17

Antyklerykalizm też nie jest "polityką realną", bo z góry …
… zakłada się, że "będę zwalczał Kościół"? 😀

~realpolitik
2008-08-17 00:19

W ogóle to realpolitic to jakiś czysty utylitaryzm i …
… relatywizm. Żadnej przesłanki moralnej, gdyby nagłe się okazło że polacy strasznie nie lubią rudych, uważają ich za wysłanników diabła, to w imię interesu polski …

~xxxx
2008-08-17 00:23

A jak Pan się zapatruje na sytuację, o której mówi dzisiaj …
… wielu historyków. Mianowicie o sojuszu Polski z Niemcami i w 1939 r. wspólnym uderzeniu na Związek Radziecki? Jest rzeczą pewną, że wówczas Moskwa by padła i …

~Historyk_Realista
2008-08-17 00:28

"Jest rzeczą pewną, że wówczas Moskwa by padła" – ???

~marcin
2008-08-17 08:20

Panie Januszu, muszę stwierdzić, że zgadzam się w 100% z …
… panem Michalkiewiczem, co do nowej ustawy o uprawnieniach policji i uważam, że jest pan zbytnim optymistą!!!  Prawdę mówiąc, gdy o tej ustawie usłyszałem, to …

~REALISTA
2008-08-17 00:32

Panie Mikke ja troche z innym tematem. Probowalem na …
… stonie Upr znalezc jakies szczegoly dotyczace pronowanego przez to ugupowanie podatku tzn. poglownego jednak na prozno. Oczywiscie w internecie mozna znalezc kilka …

~Andy25uk
2008-08-17 00:57

popieram, też chciałbym usłyszeć odpowiedź

~mmind
2008-08-17 09:21

Polska jest wpisana na listę wrogów Moskwy od zawsze. …
… Oczywiście, można się z niej wypisać, ale… Jedyny – odpowiadający Moskwie – model współpracy polsko-rosyjskiej to: posłuszny namiestnik w Warszawie, polscy …

~Michał
2008-08-17 01:07

Cieszę się, że przedstawił Pan swoją definicję "polityki …
… realnej", gdyż od pewnego czasu zastanawiałem się nad tą kwestią i w szczególności doszedłem do wniosku, że posługuję się inną definicją. Przyznaję, że spieranie …

~jak137
2008-08-17 02:02

Zgadzając się co do wymogu bezżenności zołnierzy, …
… podnoszę, że tym bardziej winien on dotyczyć politykow a w związku z tym zapytuję, z czego Pan -w razie jakby co – zrezygnuje ?

~oi!-waj!
2008-08-17 02:13

Interesujące. Przepraszam za dygresję, ale zaważyła silna …
… niemożność powstrzymania się od poruszenia danego zagadnienia 🙂 Proszę w takim razie jeszcze przemyśleć to w nawiązaniu do kobiet (powiedzmy, że niekoniecznie …

~Maria
2008-08-17 03:20

Pozdrawiam dzis górala. Kto wie,może i L.Kaczyński,albo …
… jego ludzie, czytają bloga p.JKM.Coś mi się widzi,ze kroi się jakaś zmiana polityki,ze strony naszego, obecnego wodza i to całkiem realna.Czy zauważyli Państwo, …

~/***
2008-08-17 09:03

http://pl.euabc.com/word/534 Może da się powołać na ten …
… casus? Co prawda trudno porównać sytuację Grenladnii do Polski, ale można próbować.

~visitor
2008-08-17 10:04

SZANOWNY PANIE JANUSZU ! POWINIEN PAN TERAZ WSZYSTKICH …
… ZASKOCZYĆ I OGŁOSIWSZY SIĘ CESARZEM KORONOWAĆ ALEKSANDRA ŁUKASZENKĘ NA KRÓLA BIAŁEJ RUTENII. JEŚLI NIE PAN, TO KTO ?

~realista
2008-08-17 10:12

Tutaj warto zrobić polityczny przytyk, że nie jeden …
… volksdeutsch był real-polityk (Krzysztof Kelus)

~JAM
2008-08-17 10:15

Np. eNDecy zawsze kochają Rosję – bo tak im kazał …
… śp.Roman Dmowski… Pan poważnie ? Nie czytał Pan Dmowskiego ? Gdzie on kochał Rosję i komu kazał ? Myślałem że takie głupie mity tylko czerwoni powtarzają ale …

~cichy
2008-08-17 10:25

wydaje mi sie ze MJK uzyl takiego skrutu myslowego. …
… Zaprzeczyc raczej sie nie da ze byl bardziej prorosyjski niz proniemiecki.

~Andy25uk
2008-08-17 12:05

…..MANIFESTACJA "KOLIBRÓW" PRZED AMBASADĄ ROSYJSKĄ…. …
… FUJ !!!

~kanikuła
2008-08-17 10:36

Masz rację Janusz, to obrzydliwe.

~SM
2008-08-17 12:32

Panie Januszu ! Dmowski nie kazał kochać Rosji, tylko …
… popierać ją przeciwko Niemcom, których uważał za największe zagrożenie. Druga kwestia – Dmowski pisał o realiźmie w polityce i nie braniu jego słów, jako świętości, …

~Dziadek
2008-08-17 11:34

Mam nadzieję że polityk-realny pod dojściu do władzy dla …
… rozwiązania problemu systemu emerytalnego nie zdecydowałby się na eutanazję wszystkich emerytów – dla dobra Państwa oczywiście. Choć być może jest to rozwiązanie …

~cynikus pospoli…2008-08-17 12:23

A mnie naprawde wszystko jedno czy abchazja i osetia …
… poludniowa sie oderwia od Gruzji czy nie.  Argument ze oderwanie sie tych prowincji odetnie nas od surowcow z Azji jest troche bezsensowny.  Bo niby czemu my …

~Andy25uk
2008-08-17 12:50

NIe zgadzam się z tezą, że Osetia będzie  prosić o …
… przyjęcie do Federacji. Nie takie czasy to raz a dwa nie zrezygnują ze stołków tak łatwo.  Np narodowi socjaliści w Niemczech też nagle przestali być entuzjastami …

SmokEustachy
2008-08-17 12:53

A czy coś takiego istnieje????? Polityka …
… to-obłuda,chamstwo,kłamstwo,pazerność i i i i jeszcze co nie tam,więc teraz wiem – istnieje bo i sam Pan ją kreuje. Ale Realna? Kpi Pan chcąc nam o tym opowiedzieć!

~RUDI
2008-08-17 13:09

No tak. Wchodzą tu też namiętni telewidzowie, którzy …
… przesiąkli demokracją do tego stopnia, że uważają ją za system naturalny. Polityka jest zła? Taki farmazon można usłyszeć przy piwnym grillu u ludzi z wykształceniem …

~Biały Człowiek
2008-08-17 16:07

Spiskowa teoria dziejow? Nie.O ataku na Osetie byli …
… poinformowani przywodcy Izraela,Polski a nawet Ukrainy.Oczywiscie dotyczy to takze amerykanskich sluzb specjalnych.Saakaszwili to pupil Waszyngtonu, to polityk, …

~antyglobalista
2008-08-17 14:50

Panie Januszu całkowicie się z Panem zgadzam. Bardzo dobry …
… artykuł.

~Aulus Bojko
2008-08-17 17:22

U nas też te psie syny chcą oderwania Śląska i …
… Kaszub…Mąci i mąci ten MOSAD…Ale omłot z każdej strony..I z kopa…(Precz z dziadostwem handlarskim.Do roboty toto).

~islam karimow
2008-08-17 19:54

Trochę się dziwię, że do tej pory ani Pan ani Pan …
… Michalkiewicz nie skomentowaliście faktu parafowania przez Polskę i USA umowy o "tarczy". I żaden z was nie zauważył jakieś dziwnej zbieżności z tak ekspresowym tempem …

~okoń
2008-08-17 21:34

Witajcie politycy, wszyscy martwicie się o Gruzję, …
… walczycie z ruskimi, a czy który pomyślał i coś zrobił dla ofiar ostatniego kataklizmu w Polsce? Może i tym ofiarom dajcie po sto tysięcy złotych – nie kłopotów. …

marzyciel123@vp.pl
2008-08-17 22:02

niezmienianiu pisze się razem, panie inteligentny

~begone
2008-08-17 22:13

z tym że II wojnę światową tworzył kartel bankowy który …
… rządzi do dziś i to kartel dawał rozkazy nie kto inny a churchill to zwykła pospolita świnia panie mikke jak już ma pan pisać prawdę to niech pan nie mydli jak …

~trocki
2008-08-17 23:34

Korwin na prezydenta !

~Piotrek
2008-08-22 08:38

0

Janusz Korwin-Mikke

Blog Janusza Korwin-Mikke

1865 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758