POLSKA
Like

Bez jakich widoków nie mogliby żyć Polacy? Nowy raport o wzroku

10/12/2020
691 Wyświetlenia
0 Komentarze
5 minut czytania
Bez jakich widoków nie mogliby żyć Polacy? Nowy raport o wzroku

Warto na moment się zatrzymać i docenić swoje oczy, a następnie wpisać w kalendarz profilaktyczne badanie wzroku – taki wniosek płynie z nowego badania marki wOkularach.pl. Co najpiękniejszego widzieli Polacy? O zobaczeniu czego wciąż marzą? Odpowiedzi przynosi raport.

0


  • Sklep wOkularach.pl sprawdził, bez jakich widoków Polacy nie mogliby żyć, co jest ich najpiękniejszym wspomnieniem oraz o czego zobaczeniu marzą. Ankietę wypełniło 800 osób.
  • Celem badania było wzbudzenie refleksji na temat wartości zmysłu wzroku w naszym życiu oraz skłonienie jak największej liczby osób do odwiedzenia okulisty. W 80% przypadków wczesna diagnoza pozwala bowiem zapobiec problemowi z widzeniem lub skutecznie go wyleczyć.
  • Badanie dowiodło, że tyle samo Polaków (40%) nie wyobraża sobie codziennego życia bez obserwowania natury, co widoku innych ludzi.
  • Silna jest w nas również potrzeba odkrywania nieznanych terenów i kultur. Co trzeci ankietowany wiąże swoje najpiękniejsze wspomnienie z odbytą podróżą. Przeszło połowa badanych najbardziej marzy o zobaczeniu konkretnego miejsca za granicą.

Badanie zatytułowane „Jakie widoki Polacy noszą w sercach? Raport o tym, co zawdzięczamy wzrokowi” zostało przeprowadzone przez sklep internetowy wOkularach.pl, posiadający w swojej ofercie okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne. Jakie wnioski wyciągnięto podczas analizy zebranych danych?

Oczy Polaków najbardziej cieszy natura

W życiu aż 97% badanych istnieje widok, bez którego nie mogą wyobrazić sobie codzienności. Zarówno polskim kobietom, jak i mężczyznom najtrudniej byłoby pogodzić się z brakiem otaczającej przyrody. O drzewach, niebu, słońcu i innych elementach natury jako najbardziej niezbędnych wspomniała niemal połowa Polek oraz co trzeci Polak. Ważna jest dla nas także obecność innych ludzi. Dla 36% ankietowanych rzeczywistość byłaby nie do zniesienia bez widoku bliskich. W niemal połowie tych odpowiedzi pojawiała się możliwość patrzenia na życiowego partnera.

Najwięcej piękna dostrzegamy podróżując

Zapytani o to, co najpiękniejszego widzieli w życiu, badani obu płci najczęściej odnosili się do odbytej podróży. 27% osób najbardziej zachwyciło się w trakcie wyjazdu za granicę, a 6% – wycieczki do jednego z zakątków Polski. Co ciekawe, nawet podczas zwiedzania największe wrażenie wywierała na nas natura. Pisząc o podróżach, 7 na 10 Polaków nawiązywało do przyrody. Najczęściej chodziło o urzekający wschód lub zachód słońca na plaży, górską panoramę czy zorzę polarną.

Co ciekawe, podróże królowały również wśród odpowiedzi na pytanie o wymarzony widok. Konkretny krajobraz lub budynek na terenie innego kraju jest najwyżej na liście rzeczy do zobaczenia przed śmiercią dla 62% Polek oraz 46% Polaków. 14% badanych najbardziej chciałoby odwiedzić pewne miejsce w Europie, a po 11% – w Ameryce Północnej lub Azji. Na mapach tych kontynentów najbardziej przyciągają nas odpowiednio Islandia, Stany Zjednoczone i Japonia.

Przybywa nam problemów ze wzrokiem

Niestety, istnieje szansa, że nie każdemu uda się te marzenia spełnić. Jak wynika z danych EBU, przywołanych w badaniu wOkularach.pl, utraty wzroku lub problemu z niedowidzeniem doświadcza co trzydziesty Europejczyk. Wadę wzroku stwierdzono już u ponad połowy dorosłych Polaków. Chorobom oczu sprzyja nie tylko starzenie się społeczeństwa, ale również nadużywanie elektronicznych sprzętów. Monotonne wpatrywanie się w ekrany, którego nie brakuje nam zwłaszcza podczas pandemii, przyczynia się m.in. do rozwoju krótkowzroczności. To dobry moment, aby przypomnieć o tym, jak ważna jest codzienna troska o wzrok. W końcu mamy jeszcze tak wiele do zobaczenia.

O badaniu

Badanie przeprowadzono w październiku 2020 roku. Anonimową ankietę w formie elektronicznej wypełniło 800 osób, których dwie trzecie stanowiły kobiety. Zawierała ona wyłącznie otwarte pytania, dzięki czemu każdy badany mógł udzielić więcej niż jednej odpowiedzi. Najliczniej reprezentowany był przedział wiekowy 24–34 lata.

Autorem badania jest sklep z modą okularową dla kobiet i mężczyzn wOkularach.pl. Z pełną treścią raportu można zapoznać się na stronie internetowej marki: https://www.wokularach.pl/jakie-widoki-polacy-nosza-w-sercach-raport-o-tym-co-zawdzieczamy-wzrokowi 

0

Agencja

36 publikacje
0 komentarze
 

Dodaj komentarz

Authorization
*
*
Registration
*
*
*
Password generation
343758